کارخانه فراوری قهوه در نوشهر

 

آغاز عملیات اجرایی کارخانه فراوری قهوه در نوشهر با حضور دکترمحسنی بندپی " نماینده مردم شریف شهرستانهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت ، مهندس سعید یزدانی فرماندار نوشهر مهندس انزان پور مدیرکل بنادر و امور دربانوردی مازندران

عملیات اجرایی کارخانه فرآوری و بسته بندی قهوه با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی در محوطه بندر نوشهر آغاز شد.

به گزارش  کافه یاب به نقل از  خبر گزاری صدا و سیما  مرکز مازندران ، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: این کارخانه در ۲ مرحله شامل ۱۲ خط تولید و بسته بندی انواع قهوه فوری و ترکیبی با اعتبار اولیه ۱۲ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

 

محمد تقی انزان‌پور با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از مرحله نخست این طرح یک سال زمان پیش بینی شد، افزود: مرحله دیگر این کارخانه با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در سال دوم آغاز عملیات اجرایی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.


او گفت: ایجاد خط مونتاژ دستگاه قهوه جوش برقی و انواع قهوه‌های نوشیدنی سرد از دیگر برنامه‌های سرمایه گذاران کارخانه در مرحله دوم است که با تکمیل این ۲ مرحله کارخانه برای ۱۹ نفر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.


مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران یکی از مهمترین کارکرد‌های منطقه ویژه اقتصادی را موضوع فرآوری کالا و افزایش ارزش افزوده برشمرد و افزود: با توجه به موقعیت خوب بندر نوشهر محصولات تولیدی این کارخانه که با برترین دانش فنی روز دنیا تولید خواهد شد که علاوه بر مصرف داخلی قابلیت صادرات به کشور‌های سی‌ای اس را خواهد داشت.


انزان‌پور گفت: این کارخانه دارای یک سوله با وسعت هزار مترمربع در ۲ طبقه و همچنین ساختمانی مجزا برای آزمایشگاه و واحد تحقیق و توسعه خواهد بود.

او افزود: قهوه به عنوان پرمصرف‌ترین نوشیدنی دنیا و با یک و نیم میلیارد دلار گردش مالی چشم انداز خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.
بندر نوشهر به مساحت حدود ۴۰ هکتار درحال حاضر دارای ۹ پست اسکله تجاری و خدماتی بوده است و یکی از نزدیک‌ترین بنادر به مرکز کشور تهران است و ظرفیت اسمی بندر نوشهر مبادله چهار میلیون تن کالا در سال است.

 

 

 همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدتقی انزان پور؛ در حاشیه مراسم امضای قرارداد ساخت کارخانه تولید و بسته‌بندی قهوه، افزود: این کارخانه که طی ۲ سال به بهره‌برداری خواهد رسید از نخستین کارخانه‌های تولید قهوه در کشور است که علاوه بر تأمین مصارف داخلی، نقش مؤثری در صادرات و ایجاد اشتغال در منطقه خواهد داشت. 

 وی مدت این قراداد را ۱۸ سال اعلام کرد و افزود: با ساخت کارخانه تولید و بسته‌بندی قهوه فرآوری شده که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۵۴  میلیارد ریالی بخش خصوصی صورت خواهد گرفت برای ۷۶ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

منبع 

بیشتر یخوانیم 

داستان قهوه از کجا آغاز می شود؟ (قسمت اول)

داستان قهوه از کجا آغاز می شود؟ (قسمت اول)

تولید قهوه بدون کافئین برای اولین بار در ایران

تولید قهوه بدون کافئین برای اولین بار در ایران

 

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی