می‌توان گفت صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است و نقش به‌سزایی در نحوه شروع روز فرد دارد.

 

 

اما سوال اینجاست:

چه نوع صبحانه‌هایی برای ما مناسب‌ترند؟


نمی‌توان یک نوع صبحانه را برای افراد مختلف سرو کرد. سن، نیاز بدن، سلیقه، ملیت، موقعیت اجتماعی، موقعیت جغرافیایی و ...، همگی نقش به‌سزایی در انتخاب نوع صبحانه از سوی شخص را دارند و این موضوع مهمیست که در نوشتار منوی صبحانه برای یک کافه یا رستوران، نظر ما را جلب می‌کند.

با کوچکتر کردن دایره بررسی خود و در نظر گرفتن سلایق و فرهنگ مردم ایران، موضوع قابل توجه علاقه شدید مردم ایران به صبحانه‌های چرب و نیمه‌سنگین است. خامه‌، کره، سرشیر، تخم‌مرغ، کله‌پاچه، آش، خوراک، گوشت و نان‌های سبوس‌دار و سنگین، همه دلیلی بر این ادعاست.

 

اما آیا صرف صبحانه در کافه تنها برای رفع گرسنگیست؟


خیر، در مبحث منوی صبحانه در کافه، علاوه بر حجیم بودن و در نظر گرفتن فرهنگ و سلیقه جامعه هدف(ایران)، باید مبحث زیبایی‌شناختی و چهارچوب‌های سرو وعده‌های غذایی در کافه را نیز مد نظر قرار داد. جامعه هدف ما در کافه‌ها اغلب افرادی روشن‌فکر و آشنا و علاقه‌مند به فرهنگ ملل دیگر هستند و این موضوع سبب باب شدن سرو صبحانه‌های ملل مختلف در کافه‌ها شده است. باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که در نهایت آنچه باعث علاقه افراد به صبحانه سرو شده و بازگشت آن‌ها به کافه می‌شود، نزدیک بودن صبحانه به سلیقه و ذائقه آنهاست. در طراحی منوی صبحانه، علاوه بر علاقه افراد، چهارچوب‌ها و محدودیت‌های موجود در کافه برای طبخ وعده غذایی، فرهنگ ایرانی و فرهنگ غذای مهمان‌شده در منو را نیز باید در نظر گرفت.

باشد که در طراحی منوی کافه، چهارچوب‌ها، استانداردها و هم‌خوانی آن‌ها با سلایق و فرهنگ را فراموش نکنیم.

به قلم رها صبوری و با همراهی ارسلان مددخانی

 

 

صبحانه در کافه از دیدگاه کافه‌یاب


اکثر ما به دنبال صبحانه‌هایی دلچسب، حجیم و ارزان‌قیمت در نقاط مختلف شهر هستیم. خوردن چای یا قهوه با کیک بسیار لذت‌بخش است، اما گاهی هوس می‌کنیم که به جای صبحانه سبک یا صبحانه جذاب در داخل خانه، به کافه‌ای برویم و صبحانه آنجا را با دوستانمان امتحان کنیم.

ما برای بهبود روند پیدا کردن کافه‌های صبحانه‌دار، قسمتی را در اپلیکیشن خود به نام «کافه‌های صبحانه‌دار» قرار داده‌ایم. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به «فهرست کافه‌ها» و استفاده از فیلتر «صبحانه»، کافه صبحانه‌دار مورد علاقه خود را پیدا کنید.

ما همچنین قصد داریم تا با بیشتر شدن مقالات آموزشی و اجتماعیمان در حوزه صبحانه، بتوانیم تاثیر کوچکی بر روی این مقوله مهم بگذاریم. در این راه دوستانی هستند که بر روی این موضوع شبانه‌روز زحمت می‌کشند و ما سعی می‌کنیم تا از تجارب این دوستان در مقالات خود بهره‌مند شویم.

مهمترین وعده غذایی را فراموش نکنید!

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی