با توجه به نتایج حاصله از تازه‌ترین بررسی‌ها، نوشیدن چای داغ ، خطر ابتلا به سرطان مری را تا 5 برابر تشدید می‌نماید.

محققان این پژوهش دریافته‌اند، خطر بروز این سرطان در افرادی که علاوه بر چای داغ، سیگار و الکل استعمال می‌کنند بسیار بیشتر است. 

به گفته پژوهشگران، نوشیدن چای داغ مخاط گوارشی به‌ ویژه مخاط مری را آماده پذیرش مواد سرطان‌‌زا می‌کند و به همین علت در کشورهایی که عادت به مصرف چای داغ دارند، میزان ابتلا به این سرطان بیشتر است.

سرطان مری ششمین سرطان منجر به مرگ در میان مبتلایان به انواع سرطان‌ها در جهان و چهارمین سرطان در کشورهای در حال توسعه است. 

به گفته کارشناسان، نوشیدن چای داغ، الکل، سیگار، زمینه ژنتیکی، رژیم غذایی حاوی روغن جامد، قند و شکر، انواع شیرینی و دسر، نمک، انواع ترشی و نوشابه گازدار و کنسرو احتمال سرطان مری را افزایش می‌دهند. 

محقق ارشد این مطالعه می‌گوید:‌ «سلول‌های مخاطی دهان و مری به شدت تحت تأثیر غذاها و نوشیدنی‌های خیلی داغ یا خیلی سرد قرار می‌گیرند و آسیب می‌بینند». 

این بررسی‌ها که بر روی 456 هزار و 155 نفر صورت گرفته حاکی از آنست که سرطان مری در مردان به نسبت زنان، 3 برابر شایع‌تر است. 

آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان اخیرا مصرف نوشیدنی‌هایی که دمای 65 درجه یا بیشتر دارند را در دسته نوشیدنی‌های پرخطر برای ابتلا به سرطان مری طبقه‌بندی کرده‌ است؛ این در حالیست که چای و قهوه به عنوان متداول‌ترین نوشیدنی جهان، معمولاً در دمای بالا مصرف می‌شود.

 

منبع خبر

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی