مواردی از فواید نوشیدن آب لیمو تازه در صبح

  • زمان : ۱۳۹۸/۳/۱۲ ه‍.ش.،‏ ۰:۱۶
  • خوانده شده : ۱٬۱۳۳ بار
اگر صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوید خسته و کسل هستید، مطمئن باشید که یک تغییر کوچک و ساده در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی شما می‌تواند این احساس را برطرف کند و شادی و سرزندگی را به شما بازگرداند. خود لیمو و آب لیمو این کار را برای شما انجام می‌دهد، لیمو و آب (لیموناد) سرشار از ویتامین C، ویتامین A، آهن و فولیک‌اسید است. با خواص آب لیمو آشنا شوید.

دراین مقاله کافه یاب  برای شما توضیح می‌دهد که چرا بهتر است هر روز صبح بعد از اینکه بیدار شدید آب لیمو نوش جان کنید.

۱.  لیمو ضد سرطان است

لیمو از بدن شما در برابر انواع سرطان‌ محافظت می‌کند. ماده‌ی معدنی آنتی‌اکسیدان شما را جوان نگه می‌دارد و احتمال گسترش سلول‌های سرطانی در بدن را کاهش می‌دهد. لیمو همچنین سطح اسید در بدن را بالانس می‌کند، بالانس نبودن اسیدهایی که در بدن ما وجود دارند رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهند.

۲.  لیمو به سیستم لنفاوی بدن کمک می‌کند

سیستم لنفاوی بدن باعث می‌شود تا اسیدهای چرب از بدن خارج شوند و به سیستم هاضمه کمک می‌کند تا بهتر کار کند. آب لیمویی که مصرف می‌کنید جایگزین مایعاتی می‌شود که به هر دلیلی از بدن دفن شده‌اند و باعث می‌شود تا سیستم لنفاوی بهتر کار کند.

۳.  لیمو توان مغزی شما را افزایش می‌دهد

لیمو حاوی مقدار زیادی منیزیم و پتاسیم است که به مغز و سیستم عصبی شما کمک می‌کند تا بهتر کار کنند. لیمو آب بدن شما را افزایش می‌دهد و به همین دلیل باعث می‌شود بهتر کار کنید و انرژی بیشتری داشته باشید.

۴.  لیمو ادرارآور است

اگر شما احساس می‌کنید که به سختی ادرار می‌کنید بهتر است هر روز صبح لیمو را به همراه آب ولرم نوش جان کنید و بعد از آن خواهید دید که سیستم دفع شما تنظیم خواهد شد. لیمو سم‌زدای بسیاری قوی است و تمام سموم را از سیستم بدن شما خارج می‌کند، آن هم با تحریک کلیه‌ها برای تولید آنزیم‌های سم‌زدا.

۵.  لیمو به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند


 

اکثر آدم‌ها وقتی احساس می‌کنند که سرماخوردگی دارد به سراغ‌شان می‌آید مصرف ویتامین سی را آغاز می‌کنند. ویتامین C در مدت بسیار کوتاهی می‌تواند سرماخوردگی‌های سخت و شدید را درمان کند. لیمو سرشار از ویتامین سی است. لیمو ضدالتهاب است و تمام التهاب‌های ناشی از بیماری سرماخوردگی را درمان می‌کند. لیمو همچنین شدت بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد.

۶.  لیمو وزن شما را کاهش می‌دهد

هنگامی که شما وزن خود را کم می‌کنید این کاهش وزن علاوه بر زیبایی اندام فواید بسیار دیگری نیز برای بدن شما به همراه دارد مثلا وقتی وزن شما تنظیم باشد بدنتان به خوبی می‌تواند غذایی که مصرف می‌کنید را هضم کند یا حتی فرآیند سم‌زدایی در بدنتان راحت‌تر انجام می‌شود. طبق مطالعاتی که دانشمندان انجام داده‌اند لیمو میل شدید برای غذا را در بدن کاهش می‌دهد. پس اگر اشتهای شما زیاد است بهتر است هر روز صبح لیمونادی نوش‌جان کنید.

۷.  لیمو حال‌ وهوای شما را بهتر می‌کند

لیمو موجب می‌شود تا بدن بهتر کار کند و سموم را از بدن دفن می‌کند، همین تغییرات در سطح بدن باعث می‌شود تا انرژی بدن بیشتر شود. همچنین مصرف بالای ویتامین سی خستگی بدن شما را کاهش می‌دهد و استرس و اضطراب شما را نیز کاهش می‌دهد.

۸.  لیمو سرشار از موادی است که ضد التهاب هستند

همانطور که بالاتر توضیح دادیم، لیمو میوه‌ای ادرار آور است و برای شکم و مفاصل شما بسیار خوب است. لیمو سموم را از بدن شما دفع می‌کند و همین دفن سموم باعث می‌شود تا التهاب و درد در بدن شما کمتر شود.

۹لیمو به هضم غذا کمک می‌کند

لیمو کلیه‌های شما را تحریک می‌کند و به صفرا کمک می‌کند تا غذا را بهتر هضم کند. عجیب آنکه برخی پزشکان می‌گویند لیمو حتی سوزش معده را هم کاهش می‌دهد.

۱۰.  لیمو پوست شما را تمیز و شفاف می‌کند

از قدیم هم گفته‌اند که لیمو یک ضدعفونی کننده‌ی بسیار قوی است. اگر بر اثر آفتاب‌ پوست شما سوخته یا خدایی نکرده زنبور شیطانی شما را نیش زده بهتر است لیمو را بر جای سوختگی و نیش‌خوردگی بگذارید تا التهاب آن از بین برود و دردش کاهش پیدا کند. لیمو چین‌وچروک و جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برد و پوست شما را بسیار شفاف می‌کند.

۱۱- لیمو PH خون شما را تنظیم می‌کند

لیمو علاوه بر اینکه اسیدی است در دسته‌بندی میوه‌های قلیایی هم قرار می‌گیرد. وقتی لیمو با آب ترکیب می‌شود ملکول‌هایی را در بدن شما تولید می‌کند که این ملکول‌ها pH خون شما را تنظیم می‌کنند.

۱۲- بهترین درمان برای سرماخوردگی

اگر سرما خورده‌اید و یا احتمالا دارید سرما می‌خورید بهتر است مقدار بسیار زیادی ویتامین سی در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید. لیمو که سرشار از ویتامین سی است به شما کمک می‌کند تا بهبود پیدا کنید.

۱۳- لیمو حتی برای دندان‌هایتان مفید است

نه تنها لیمو بوی بد دهان شما را از بین می‌برد بلکه مصرف لیمو باعث می‌شود تا دندان‌های شما تمیز و درخشان بمانند. برای اینکه دندان‌های درخشان و تمیز داشته باشید کافی است مقداری آب لیمو روی مسواکتان بریزید و دندان‌هایتان را مسواک بزنید. و سرانجام برای اینکه بتوانید از فواید لیمو بهره ببرید بهتر است نصف لیمو را در آبی که دمایش به اندازه‌ی دمای اتاق است حل کنید و ناشتا آن را نوش جان کنید البته با اضافه‌کردن یک قاشق عسل به آن همه‌ی فواید آن را دو برابر می‌کنید. نوش جان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی