تاثیر کپشن مناسب برای اینستاگرام

  • زمان : ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ه‍.ش.،‏ ۱۶:۴۸
  • خوانده شده : ۱٬۰۲۴ بار

تاثیر کپشن مناسب برای اینستاگرام

 

کپشن مناسب برای اینستاگرام و انتخاب آن از پروسه‌های سخت و نفس‌گیر است. از یک سو به نظر آسان است و از سوی دیگر کوچکترین اشتباه در انتقال مفاهیم باعث می‌شود تا مشتری‌هایمان را از دست بدهیم.
بنابران پس از آماده کردن پروفایل‌تان، جای بعدی که باید روی آن تمرکز کنید شرح تصویر پست‌های شما است زیرا آن‌ها کاربران را به لینک موجود در بیوی شما می‌رسانند.

 اصل اول کپشن مناسب برای اینستاگرام

کپشن مناسب برای اینستاگرام باید یک مقدمه واقعاً قوی داشته باشد. وقتی در اینستاگرام در حال گشت‌زنی هستید، عکس یا فیلم را مشاهده می‌کنید و سپس نام کاربری، یک یا دو سطر مطلب و گزینه more را می بینید.
در اینجا می‌بینید که شرح تصویر کوتاه شده است. به اندازه حداکثر دو خط متن، از جمله نام کاربری جا دارید. هیچ گزینه پیش نمایشی وجود ندارد، بنابراین شما فقط باید مبتنی بر تجربه حدس بزنید که متن در کدام قسمت قطع می‌شود!
اگر جمله اول شما حرف نامربوطی است که معقول نیست و باعث ایجاد انگیزه در بازدید کنندگان نمی‌شود، آن‌ها برای خواندن شرح تصویر تان روی “more” کلیک نخواهند کرد. یعنی اصلا لینک‌تان را نمی‌بینند.
به همین دلیل است که باید یک مقدمه قوی داشته باشید. خواه پنج کلمه باشد یا ۲۰ کلمه، باید توجه‌شان را از همان ابتدا جلب کنید.
جمله اول را مانند عنوان یک پست عالی وبلاگی، یک سربرگ عالی ایمیل یا هرچیزی که واقعا آن‌ها را به کلیک کردن ترغیب می‌کند، تصور کنید.
از ایموجی‌ها و حروف بزرگ استفاده کنید. توجه آن‌ها را جلب کنید، نظر جسورانه‌های مطرح کنید و یک سؤال بپرسید. خلاصه هر چیزی که باعث می‌شود آن‌ها بر روی “… more” کلیک کنند. اکنون کپشن را می‌خوانند.

درون شرح تصویر، یک نوع فراخوان مانند درخواست از آن‌ها برای کلیک روی لینک موجود در شرح حال خود درج کنید. می‌توانید در اطراف آن چند ایموجی قرار دهید، حروف بزرگ بگذارید، یا آن را بزرگ کنید تا افراد این فراخوان را ببینند.
اینستاگرام آماری ارائه نمی‌دهد که چه تعداد افراد روی “More” کلیک می‌کنند اما الگوریتم آن را به عنوان یک اقدام مثبت تشخیص می‌دهد و به رتبه‌بندی بهتر مطالب شما کمک می‌کند. این یک معیار تعاملی است اما ما نمی‌توانیم آن را ببینیم.
شما ممکن است افرادی را ترغیب کنید که همه شرح‌های شما را بخوانند اما اگر آن‌ها را لایک نکنند یا کامنت نگذارند، نمی‌دانید که چه اقدامی راجع به آن انجام داده‌اند.
این مهم است که بدانید هدف از محتوای شما چیست و بدانید مخاطب هدف شما کیست.

جین (نویسنده مطلب jennstrends.com/Instagramlinks) محتوای آموزشی زیادی دارد و کپشن خود را با حروف بزرگ، “BREAKING NEWS” یا “INSTAGRAM NEWS” شروع می‌کند، بنابراین افراد بلافاصله می‌خواهند بدانند موضوع از چه قرار است. گاهی اوقات او از نمادهای ستاره یا آتش استفاده می‌کند.
یكی از همكاران جین پستی را نوشت كه با  جمله «مثل یک تمبر پستی باشید…» (Be like a postage stamp… )شروع می‌شد. مردم کنجکاو شدند که منظور او از این چیست و کلیک می‌کردند. او با جمله «تا زمانی که به آنجا برسید به یک چیز بچسبید» (Stick to one thing until you get there) ادامه داد و سپس در مورد «سندرم شئ براق» (shiny-object syndrome) صحبت کرد!
مقصود پست هیچ ارتباطی با تمبر پستی نداشت. او از این استعاره برای مشتاق کردن مردم استفاده کرد و فریبنده بود. زیرا مردم در ابتدا نمی‌دانستند منظورش چیست. مردم روی آن کلیک می‌کردند تا ببینند ماجرا به کجا می انجامد. این کار به مردم برای یافتن، انگیزه می‌داد.

آیا مردم اول به تصویر نگاه می‌کنند یا به شرح آن؟

بستگی به تصویر و گاهی بستگی به منبع دارد. اگر چیزی از ایستگاه خبری محلی می‌بینید، حتی اگر از عکس چیز زیادی دستگیرتان نشود، به احتمال زیاد به شرح تصویر نگاه می‌کنید زیرا می‌دانید که این یک خبر است و می‌خواهید ببینیدکه آیا به شما ارتباط پیدا می‌کند؟ بنابراین به لزوم کپشن مناسب برای اینستاگرام کاملا پی خواهید برد.
اما کسانی هم هستند که شما به خاطر عکس‌های زیبایشان آن‌ها را فالو می‌کنید و ممکن است به شرح تصویر هیچ اهمیتی ندهید، زیرا فقط تصاویر زیبا را می‌خواهید.
به همین ترتیب، شما باید بدانید که هدف از محتوای‌تان چیست تا بتوانید به مخاطبان خود آموزش دهید تا کاری را که شما می‌خواهید انجام دهند. اگر آن‌ها به خواندن شرح تصاویر خوب از جانب شما یا درخواست انجام کاری عادت ندارند، باید به آرامی آن‌ها را با استفاده از شرح تصویر مختصرتر تمرین دهید.
از شرح های طولانی استفاده نکنید. در هر پستی انجام کاری را از آنان نخواهید. برای جلب توجه آن‌ها و تشویق آن‌ها به کلیک روی “more” با نکات کنایه‌آمیز و مقداری سرگرمی شروع کنید. حداقل ۳-۴ هفته برای این کار اختصاص دهید. هرچه مردم به آن عادت می‌کنند، بیشتر کلیک می‌کنند و شما می‌توانید درخواست اقدام بیشتری را در مطالب بگنجانید.

چگونه توجه کاربران را جلب کنیم؟

سخت ترین قسمت همین است که چگونه به وسیله کپشن مناسب برای اینستاگرام بتوانیم توجه کاربران را جلب کنیم. مردم در یک فید شلوغ در اینستاگرام بالا و پایین می شوند و این فید دائما در حال تغییر است. باید محتوای شما جوری باشد که آن‌ها را میخکوب کند.
جین، همیشه به مردم می‌گوید از حسابش به عنوان نمونه استفاده نکنند. این برخلاف کاری است که می‌گوید افراد انجام دهند زیرا این، معمولاً عکسی از او همراه با متنی برروی آن است.
او در واقع دوست ندارد در اینستاگرام از متن روی تصاویر استفاده کند. اما در مورد او از دیدگاه آموزشی، لحظه‌ای که مردم عکس او را با متنی روی آن می‌بینند که می‌گوید: “ویژگی جدید” ، “اخبار فوری” یا “به‌روزرسانی اینستاگرام” ، بلافاصله متوقف می‌شوند و براساس آن پست، کارهایی می‌کنند. بیشتر مطالب او به این شکل است و تعاملات و تبدیل به مشتری بسیاری برای او به همراه دارد.
یکی از پست‌های اخیر او با فونت و رنگ‌های مختص به خودش منتشر شد که در آن نوشته شده بود: «صبر کنید! توقف کنید! این دیوانه وار است!» این نوشته همراه با تصویری از او که دستش را بالا گرفته، منتشر شده بود.
او به معنای واقعی کلمه به آن‌ها می‌گفت که بایستند. در این پست یک پیشنهاد برای BC Stack، یک فرصت خرید ویژه به مدت محدود، برای مجموعه محصولات مارکتینگ وجود داشت. این پست خیلی‌ها را درگیر خود کرد. اساس این پست بر تبدیل به مشتری بود. برای ایجاد تعامل طراحی نشده بود، قرار نبود لایک بخورد. قرار بود فقط بر روی آن کلیک شود که شد!

استفاده از پست‌های مینیمالیستی

وقتی صحبت از محتوا شود، فقط می‌خواهیم توجه مردم را جلب کنیم. شاید معنای این، رنگ‌های چشم گیر باشد. شاید این یک طراحی مینیمالیستی باشد. اگر یک عکس خیلی شلوغ، پر از رنگ و عناصر حواس پرت کن دارید. راحت‌تر این است که از آن عبور شود.
اگر پس زمینه بی‌رمق سفید و خاکستری همراه با یک گل رنگ زیبای زرد دارید، می‌تواند به فید جذابیت بخشد و از نظر بصری جلب توجه کند.
جین، برندهایی را دیده است که از یک دیوار با رنگ ساده استفاده می‌کنند – مثلا یک دیوار آبی – و شی مورد نظر که به شیوه‌ای بسیار مینیمالیستی در جلوی این رنگ چشم نواز، قرار می‌گیرد.
این کار، در مقایسه با زمینه سفید، متن و همه آن تصاویر شلوغ دیگر، هر آنچه را که در فید دیده‌اند به طرز اثرگذاری تغییر خواهد داد. بنابراین، کار مینیمالیستی جواب می‌دهد. جین می‌گوید: چیزی با الگوی رنگ مشخص معمولاً  آبی، توجه مردم را بهتر جلب می‌کند.

استفاده از کلمات روی تصاویر

در فیسبوک به ما گفته شده – حداقل در تبلیغات – از متن زیاد در تصاویر استفاده نکنید، اگرچه به نظر می‌رسد چنین دستورالعملی در اینستاگرام وجود ندارد.
در تبلیغات نمی‌توانید متنی را بگذارید که بیش از ۲۰٪ از تصاویر را بپوشاند زیرا اینستاگرام از ابزارهای تبلیغاتی فیسبوک استفاده می‌کند.
اما از نظر محتوای ارگانیک، به جز این که اکثر افراد در اینستاگرام نمی‌خواهند کلمات را بر روی تصاویر ببینند، به نظر نمی‌رسد تأثیر منفی دیگری وجود داشته باشد. آن‌ها تصاویر زیبا و ویدئو می‌خواهند. آن‌ها چیزی می‌خواهند که از لحاظ بصری جذاب باشد.
اگر یک کار گرافیکی به همراه بنر و یک متن کامل و تاریخ و زمان و آدرس و همه این موارد دارید، احتمالاً در اینستاگرام موفق نمی‌شوید زیرا خیلی به هم ریخته و شلوغ است و متناسب محیط اینستاگرامی نیست. این چیزی نیست که مردم می‌خواهند روی این پلت فرم ببینند.

تکرار پست‌های اینستاگرامی

نباید تک تک پست‌های شما پست تبلیغاتی باشد. این شامل حال همه پلت فرم ها می‌شود. همه چیزها بهانه ای برای فروش نیست.
اگر ۶۰٪ از محتوای شما از نوع تعاملی است و ۴۰٪ از آن در خواست انجام یک کار است، بنابراین شاید آن پست‌ها جایی باشند که شما نوعی متن را – حداقلی، فقط چند کلمه در خود تصویر قرار دهید.
حتی وقتی به محتوای صفحه جین نگاه کنید، معمولاً چیزی مثل “اخبار اینستاگرام” است. این یک متن با محتوای حداقلی برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن تصویر واقعی است اما درحدی که توجه افراد را جلب کند.
همچنین می‌توانید تصویری خلاقانه پست کنید که هیچ واژه‌ای روی آن نباشد که جلو آن‌ها را بگیرد. به عنوان مثال، تصویری از شما که ادا در می‌آورید  به همراه شرح : «نمی دانید چرا چهره‌ام این جوری شده؟ چون خیلی هیجان زده‌ام تا چیزی به شما بگویم …» توجه آن‌ها را جلب می‌کند، زیرا شما ظاهرتان احمقانه است!
اکنون شرح تصویر با آن هماهنگ شده اما شما هنوز پست‌ها مطلب را لو بدهید. این کار کاربران را وادار به کلیک روی “… more” می‌کند تا دریابند چرا اینقدر هیجان زده اید.

عکس و فیلم ده تایی اینستاگرام

قبلا مردم کاملاً مفهوم ورق زدن به چپ و راست را نمی فهمیدند و برای‌شان گیج کننده بود اما اینستاگرام دوباره نمایش عکس و فیلم ده تایی را اگر بار اول در لیست مطالب شخصی دیده نشده، شروع کرده است.

وقتی دو یا چند عکس یا ویدئو در یک پست وجود دارد اگر به اولین عکسی که در فید خود می‌بینید جواب ندهید، به این معنی که روی “… more” کلیک کنید و از آن عبور کنید. اکنون اینستاگرام دوباره آن را به شما نشان خواهد داد.
الگوریتم اینستاگرام انتخاب می‌کند که کدام یک از تصاویر بعدی را بر اساس تعامل الگوریتمی شخصی‌تان به شما نشان دهد، بنابراین به نظر می‌رسد که پست متفاوتی است.
این شانس بیشتری برای دیده شدن فراهم می‌کند. اگر مردم تصویر اول شما را دوست ندارند، می‌توانید مجددا آن را به آن‌ها نشان دهید.
این تقریباً شبیه به آزمون فرضیه دو متغیره است. متأسفانه، اینستاگرام داده‌های تحلیلی راجع به این که کدام یک از تصاویر بیشتر دیده می‌شود، به ما نمی‌دهد.
جین قبلا توصیه می‌کرد یک فلش کوچک بگذارند تا به افرادی که نقاط زیر یک پست چند تصویری را ندیده‌اند، نشان دهد که باز هم هست.
اما در این مرحله ، او معتقد است افراد طرزکارآن را بلدند و می‌توانند خودشان تصاویر را ورق بزنند.
کاربران قبلاً «به راست بکشید» را در شرح تصویر خود قرار می‌دادند اما حالا صرفا فضای محدود شرح تصویر را اشغال می‌کند.
اما چنانچه آن را ورق بزنند ، اگر به هر طریقی آن تصاویر را مشاهده کنند، حتی اگر آن را لایک نکرده و کامنت نگذارند، الگوریتم این محتوا را برای آن‌ها رتبه‌بندی می‌کند.

منبع: https://www.socialmediaexaminer.com/

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی