به روزترین راهنمای کمپین‌های بازاریابی

  • زمان : ۱۴۰۰/۶/۲۰ ه‍.ش.،‏ ۰:۳۴
  • خوانده شده : ۸۰۸ بار
نحوه برنامه‌ریزی، ایجاد، اجرا و تجزیه و تحلیل یک کمپین بازاریابی موفق را بیاموزید.

کمپین بازاریابی

 

نحوه برنامه‌ریزی، ایجاد، اجرا و تجزیه و تحلیل یک کمپین بازاریابی موفق را بیاموزید.


از جمله "متشکرم ، مامان" پی اند جی تا "شنبه تجارت کوچک" امریکن اکسپرس تا "جالب ترین مرد جهان" داس اکویز، کمپین‌های بازاریابی راهی برای ماندن تا مدت‌ها پس از جذب یا خرید با ما هستند.

چرا اینطور است؟ خوب، کمپین ها شرکت ها را به یاد ماندنی می‌کنند. شرکت‌ها یک فعالیت متمرکز که مصرف کنندگان را به سمت یک اقدام دلخواه هدایت می‌کند را پیش می‌برند. آنها همچنین به برندها هویت، شخصیت و احساس می‌بخشند.

کمپین‌های بازاریابی نیز می‌توانند همین کار را برای کسب و کار شما انجام دهند. به همین دلیل است که ما این راهنما را با ارائه رویکرد واضح و مختصر برای کمپین بعدی شما گردآوری کرده‌ایم.

برای شروع به خواندن ادامه دهید.


1- کمپین بازاریابی چیست؟
2- انواع کمپین‌ بازاریابی
3- اجزاء کمپین بازاریابی
4- چگونه یک کمپین بازاریابی ایجاد کنیم
5- مثال­‌های کمپین بازاریابی

 

1- کمپین بازاریابی چیست؟

کمپین های بازاریابی به منظور ترویج فعالیتهای استراتژیک برای یک هدف خاص شرکت سازماندهی شده اند، مانند افزایش آگاهی از محصول جدید یا گرفتن بازخورد از مشتریان. آنها معمولاً به روشهای مختلف به مشتریان دسترسی پیدا می کنند و ترکیبی از شبکه ها از جمله ایمیل ، تبلیغات چاپی ، تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی، پرداخت هزینه به ازای کلیک و شبکه های اجتماعی و البته فراتر از این موارد را دربر می گیرند.

کمپین های بازاریابی دربرگیرنده تمام فعالیتهای بازاریابی برای یک برند نیستند. در واقع، کلمه "کمپین" به عنوان "مجموعه ای از عملیات متصل به هم که برای به دست آوردن نتیجه خاصی طراحی شده است" تعریف می‌شود.

به همین دلیل است که سیاست‌مداران برای یک انتخابات خاص و نظامیان برای یک نبرد خاص کمپین ایجاد می‌کنند.

کمپین‌های بازاریابی بزرگ از یک رویه ثابت پیروی می‌کنند و یک ایده یا هدف واحد یا متمرکز را ترویج می‌کنند (همانطور که در مورد آن بحث خواهیم کرد).

به عنوان مثال، هر تبلیغ نایکی که در مسیرکار خود می‌بینید یا می‌شنوید به طور محتمل بخشی از یک کمپین نیست. اما اگر بیلبورد نایک را ببینید، یک پست اینستاگرامی حمایت شده توسط نایک به چشمتان بخورد و یک ایمیل نایک دریافت کنید که محصول مشابهی را تبلیغ می‌کند ... مطمئناً شاهد یک کمپین بازاریابی هستید.

احتمالاً شنیده‌اید که کلمه "کمپین" را برای بازاریابی و همچنین تبلیغات به کار می‌برند. فکر می‌کنید تفاوت در چیست؟

تبلیغات یکی از اجزاء بازاریابی است. بازاریابی روشی است که چگونه یک شرکت قصد دارد آگاهی از برند خود را افزایش داده و مشتریان را متقاعد به خرید کند، در حالی که تبلیغات فرآیند ایجاد پیام های متقاعد کننده پیرامون این اهداف گسترده است.

از نظرکمپین‌ها، یک کمپین تبلیغاتی ممکن است شکلی از یک استراتژی کمپین بازاریابی بزرگتر باشد. به عنوان مثال، اگر نایک در مورد عرضه محصول جدید کمپین می‌کرد ، تبلیغات آنها بخشی از فعالیت‌های بازاریابی گسترده ترشان بود که ممکن است همچنین شامل ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و پرداخت هزینه در جستجو باشد.

بنابراین، کمپین‌ها متمرکز و فعالیت‌های بازاریابی حساس برای رسیدن به یک هدف واحد هستند. علی‌رغم تعریف ساده آنها، کمپین‌های بازاریابی می‌توانند کار زیادی را متحمل بشوند. با ما همراه باشید تا نحوه ایجاد و ترویج یک کمپین موففیت‌ آمیز را به شما آموزش دهیم.

2- انواع کمپین‌ بازاریابی

  1. کمپین بازاریابی محصولات
  2. کمپین توسعه برند
  3. کمپین بازاریابی ایمیلی
  4. کمپین بازاریابی محتوا
  5. کمپین تولید محتوا توسط کاربر
  6. کمپین روابط عمومی/ آگاهی بخشی
  7. کمپین پست مستقیم
  8. کمپین همکاری در فروش (افیلیت)
  9. کمپین شبکه‌های اجتماعی
  10. کمپین بازاریابی جذب
  11. کمپین بازاریابی مبتنی بر پرداخت هزینه/تبلیغاتی

https://www.cafeyab.com/upload/media/original/g/u/i/guide-to-marketing-campaign-managment.png

 

3- اجزای کمپین بازاریابی

اجزای متعددی در برنامه‌ریزی، اجرا و سودمندی ایجاد منافع یا بهره‌مندی از منافع از کمپین بازاریابی همچون ستاره دخیل می‌باشند.

  • اهداف و KPIها: مشخص کنید که هدف نهایی کمپین شما چیست، آن را به صورت کمی در آورید و نحوه ارزیابی نتیجه را شرح دهید. به عنوان مثال، کمپین تولید محتوای شما ممکن است با ترافیک طبیعی با این هدف که ارسال هر پست در ماه 1000 بازدید و 10 مخاطب جدید حاصل کند اندازه گیری شود، معیارها و استاندارها در تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل و لوکر مورد سنجش قرار می‌گیرند.
  • کانال‌ها: محتوا و پیام‌های شما در کجا منتشر خواهند شد؟ به عنوان مثال، اگر شما یک کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌کنید، ممکن است به طور خاص رشد و توسعه کانال‌هایی که بیشترین و موثرترین ارتباط با مخاطبان خود دارند را در اولویت قرار دهید و آن‌هایی که احتمال یافتن دنبال کننده‌های وفادار در آنها کمتر است را حذف کنید.
  • بودجه: همه کمپین‌های بازاریابی مستلزم بودجه مازاد و اضافی نیستند، اما بسیاری از آنها همچان اینگونه هستند. در صورت لزوم، هزینه آژانس‌ها، تبلیغات و فریلنسرها را در نظر بگیرید و این هزینه‌ها را در تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه (ROI) برای کمپین خود لحاظ کنید.
  • قالب‌های محتوا: تعیین کنید که چه نوع قالب محتوایی را برای تقویت و ایجاد جذابیت بیشتر کمپین ایجاد خواهید کرد. این متداول است که بازاریابان چندین قالب محتوا را در یک کمپین واحد قرار دهند. به عنوان مثال، یک کمپین برند می‌تواند شامل تبلیغات ویدئویی، اطلاعیه‌های مطبوعاتی و وبلاگ‌های مهمان باشد.
  • تیم: چه کسانی می‌توانند افرادی باشند که برای انجام کار بتوانید به آنها تکیه کنید؟ قبل از شروع کمپین اطمینان حاصل کنید که یک فهرست از افراد د دارید که می‌توانند در نوشتن محتوا و مطالب، پیاده‌سازی وب‌سایت، طراحی، برنامه ریزی بودجه، ساخت فیلم یا هر عنصر دیگری که در کمپین به کار می‌گیرید به شما کمک کنند.
  • طراحی: در آخر، یک کمپین بازاریابی عالی از طراحی قابل توجهی برخوردار است. خواه این یک طراحی وب‌سایت زیبا، یک لوگو در انتهای تبلیغات تجاری ویدیویی باشد یا یک اینفوگرافیک تعاملی، اطمینان حاصل کنید که طراحی شما حرفه‌ای و متناسب با اهداف کمپین باشد.

4- چگونه یک کمپین بازاریابی موفق ایجاد کنیم؟

ایجاد یک کمپین کامل ممکن است پیچیده باشد، اما یک فرایند بسیار ساده است اگر آن را به درستی انجام دهید. برنامه ریزی کمپین شما به اندازه طراحی موارد سرگرم کننده مانند تبلیغات خلاقانه و تبدیل موارد با ارزش و ... اهمیت دارد.

قبل از ایجاد آنچه مخاطبان شما خواهند دید و با آن مواجه خواهند شد، شما باید در نظر بگیرید که وقتی آنها آن را می‌بینند، می‌خوانند و یا می‌شنوند می‌خواهید از آنها چه واکنشی حاصل شود. (شما به اصل مطلب اشراف دارید.).

این بخش به عنوان یک قالب و الگو از انواع و اقسام مختلف کمپین بازاریابی سازماندهی شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای اطمینان از یک رویکرد کامل و موفق برای کمپین بازاریابی بعدی خود تا حد امکان دقیق و عمیق به سوالات پاسخ دهید.

همچنین، موارد رو از قلم نیندازید و پیش نروید! پاسخ شما به سوالات حاصله قبل در مواجه با ایده‌ها و پاسخ‌های سوالات بعدی هدایت و راهنمایی می‌کند.

کمپین خود را برنامه ریزی کنید

این مرحله برای اثربخشی و کارآمدی کمپین بازاریابی شما بسیار حیاتی است. مرحله برنامه‌ریزی نحوه ارزیابی و پایش موفقیت کمپین را تعیین می‌کند و هنگامی که همه چیز ناگهان دچار اختلال شد و از مسیر هدف خارج، تیم و کمپین شما را هدایت و راهنمایی می کند.

 

1- مقصود و هدف کمپین شما چیست؟

بیایید ساده شروع کنیم. چرا این کمپین را اجرا می کنید؟ دوست دارید کمپین شما چه چیز رابرای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد؟

اگر در مشخص کردن هدف کمپین خود با مشکل روبرو هستید، به طور گسترده و کلی شروع کنید. به اهداف زیر نگاه کنید. کدام یک بیشتر با کمپین مورد نظر شما مطابقت دارد؟

  • محصول یا خدمات جدیدی را ترویج و تبلیغ کنید
  • آگاهی از برند را افزایش دهید
  • بازخورد یا محتوای مشتری را جمع آوری کنید
  • درآمد ایجاد کنید
  • تعامل و همکاری کاربران را ارتقا دهید
  • یک رویداد در آینده نزدیک را تبلیغ کنید

به سختی می‌توان گفت که این یک لیست قطعی است، اما به شما ایده‌ای از بعضی اهداف کلی کسب‌و‌کارها می‌دهد که یک کمپین می‌تواند در دستیابی به آن کمک کند.

به منظور اثبات و شرح بیشتر، در این بخش قصد داریم با هدف سوم پیش برویم: جمع آوری بازخورد یا محتوای مشتریان. ما از این مثال در سراسر این راهنما استفاده خواهیم کرد.

اکنون‌، بیایید هدف گسترده کمپین خود را در نظر بگیریم و آن را به یک هدف اسمارت (SMART) تبدیل کنیم. برای طبقه بندی به عنوان "SMART"، یک هدف باید مشخص، قابل اندازه گیری، دست یافتنی، مرتبط و به موقع باشد. اهداف SMART شما را مسئول نگه می‌دارد و هدفی مشخص را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید آن را محقق کرده و به سمت آن حرکت کنید.

 

در ادامه مثال بالا، تبدیل هدف گسترده ما به یک هدف SMART به نظر می رسد:

"هدف کمپین بازاریابی مورد بررسی جمع آوری بازخورد یا محتوای مشتریان است." در مقابل.

"هدف کمپین بازاریابی مثال این است که تا 31 دسامبر 2020 محتوای تولید شده توسط 100 مشتری را از طریق هشتگ مربوط به برند در اینستاگرام با توجه به گروه جدید محصول جمع آوری کند."

هدف، اختصاصی (محتوای تولید شده توسط کاربر)، قابل اندازه گیری (100 مشتری)، قابل دستیابی (از طریق هشتگ برند دار اینستاگرام)، مرتبط (مشخصه خط تولید جدید) و به موقع (تا 31 دسامبر 2020) است.

ببینید که چگونه هدف گسترده کمپین فوراً به یک هدف قابل اجرا و دست یافتنی تبدیل می شود؟ تعیین چنین اقدامات متمایز و متفاوتی برای کمپین شما بسیاردشوار است - این موضوع قابل درک است. اما گرفتن تصمیمات سخت در حال حاضر شرایط و کمپین شما را در آینده بسیار ساده تر می کند.

2-کمپین خود را چگونه اندازه گیری و ارزیابی می کنید؟

پاسخ‌ها به این سوال برای هرکسی متفاوت به نظر می‌رسد. شما ممکن است با "نرخ باز شدن ایمیل" ، "لایک صفحه جدید فیس‌بوک"، "پیش سفارش‌های محصول" یا همه موارد بالا به این سوال پاسخ دهید.

این پاسخ ها بستگی به هدف اصلی کمپین شما دارد. در قسمت زیر چند نمونه از معیارها و استانداردها بر اساس اهداف کمپین که در بالا ذکر شد آورده شده است.

  • برای تبلیغ و ترویج محصول یا خدمات جدید: پیش سفارشها ، فروش ، افزایش قیمت
  • برای افزایش آگاهی از برند: احساسات ، منشنها و یادآوریهای اجتماعی ، منشنهای مطبوعاتی
  • برای جمع آوری بازخورد یا محتوای مشتری: منشنها و یادآوریهای اجتماعی ، مشارکت
  • برای ایجاد درآمد: سرنخها ، فروش ، افزایش قیمت
  • برای ارتقا مشارکت کاربران: اشتراکگذاری وبلاگ ، اشتراکگذاری اجتماعی ، تعاملات ایمیل
  • برای تبلیغ رویداد درآینده نزدیک: فروش بلیط ، فروشندگی یا رزرو سرگرمی ، منشنها و یادآوریهای اجتماعی

اگر کمپین شما شامل چندین فعالیت بازاریابی (مانند شبکههای اجتماعی ، پست مستقیم و تبلیغات رادیویی) است، منطقی است که نحوه ارزیابی و سنجش کمپین خود را در هر رسانه تعیین کنید. (در قسمت زیر در مورد معیارها و استانداردهای تخصصی مرتبط به هر کانال بیشتر بخوانید).

به عنوان مثال ، فرض کنید کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را در شبکههای اجتماعی ، ایمیل و وبلاگ خود اجرا می کردید.

 

 

ابتدا ، شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) خود را برای هر رسانه تعریف میکردید که ممکن است به شکل زیر باشد:

  • مشارکت اینستاگرام (لایکها و نظرها) و تگهای پروفایل
  • نرخهای باز شدن ایمیل و نرخهای کلیکهای صورت گرفته
  • بازدیدهای وبلاگ ، کلیک های صورت گرفته و اشتراکگذاریهای اجتماعی

سپس KPI کمپین اولیه خود را تعریف می کنید: منشنها و یادآوریهای هشتگ مربوط به برند در اینستاگرام.

در حالی که KPI های بالا نشان می دهند که کمپین شما چقدرخوب در حال دستیابی و جذب مخاطبان است ، KPI اولیه به شما می گوید که چقدر به دستیابی به اهداف با رویکرد اسمارت نزدیک هستید.

در پایان ، اجازه دهید به یک سوال دیگر فکر کنیم: "موفقیت" برای شرکت شما به چه شکل است و چه تعریفی دارد؟ مطمئناً دستیابی به یک هدف از پیش تعیین شده هیجانانگیز است ، اما این موضوع همیشه ممکن و قابل دسترس نیست. چه چیزی (خارج از هدف شما) برای شما شامل موفقیت است (یا به عنوان یک نقطه عطف محسوب می شود)؟ اگر این کمپین شامل تحقق هدف شما نباشد ، چه احساسی به شما دست می دهد؟

راه اندازی برخی از نقاط کنترل و بررسی (چک پوینتز) را در طول مسیر در هنگام تعیین نحوه ارزیابی و سنجش کمپین خود در نظر بگیرید و پیاده سازی کنید. اگر کمپین شما شامل افزایش آگاهی از برند است وهدف شما این است که تا پایان سال به 50 بازخورد و منشن روابط عمومی (PR) برسید ، برخی از نوتیفیکیشنهای مبنا و معیار (بنچمارک) را در منشنهای 10 ، 25 و 40 بازخوردی تنظیم کنید.

نه تنها به شما یادآوری می کند که به هدف نهایی خود ادامه دهید و در آن راستا حرکت کنید، بلکه روحیه را در تیم شما تقویت می کند و یادآوری می کند که صرف زمان و پول شما در حال ثمر دادن است.

3- چه کسانی را هدف قرار می دهید؟

خوب، بخش محبوب "مخاطبان هدف". این یکی از آیتمها و مواردی است که صحبت کردن در مورد آن توجه اکثر مخاطبان را جلب می‌کند زیرا در یک سمت و سو بودن شما با مخاطبان شما می تواند موجب موفقیت یا شکست هر چیزی که مربوط به بازاریابی یا فروش است به ویژه یک کمپین شود.

تصور کنید یک کمپین بازاریابی ایجاد کردید که نتوانسته مخاطبین زیادی را به سمت خود جلب کند و تعداد بازدید کنندگان بسیار پایینی را به ثبت رسانده است.

در این مورد ، ممکن است فکر کنید که رسانه بازاریابی اشتباه را انتخاب کرده اید یا خلاقیت شما به اندازه کافی جذاب و مهیج نبوده. صرف نظر از نوع رسانهای که انتخاب میکنید ، همه این تصمیمات به مخاطب شما برمی گردد.

اولین قدم برای پاسخ به این سوال این است که کشف کنید کمپین شما چه مرحله ای از سفر خریدار را مورد هدف قرار میدهد. آیا سعی در جذب مشتریان جدید دارید یا در حال تلاش برای جمعآوری بازخورد از مشترکین و کاربران فعلی هستید؟ آیا برند خود را برای کسانی که آن را میشناسند بازاریابی می کنید یا در کل یک برند جدید با هویت جدیدی را معرفی می کنید؟

پیام بازاریابی شما بسته به اینکه آیا مخاطبان کمپین شما در مرحله آگاهی ، ملاحظه یا تصمیم گیری هستند متفاوت خواهد بود. توجه به این نکته ضروری است که یک کمپین بازاریابی می تواند تضمینی برای افراد در مراحل مختلف سفر خریدشان باشد. به عنوان مثال ، در حالی که کمپین شما ممکن است مشتریان فعلی را هدف قرار دهد، همچنین ممکن است آگاهی از برند را برای مصرف کنندگان جدید به ارمغان آورد.

در مرحله بعد ، علایق و نقاط ضعف مخاطبان خود را شناسایی کنید. در اینجا سوالاتی وجود دارد که باید از خود و تیم خود بپرسید تا مخاطبان را بهتر بشناسید.

  • علایق عمومی مخاطبان چیست؟ چه مجله هایی می خوانند؟ آنها چه برنامه های تلویزیونی را تماشا می کنند؟ اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانند؟
  • مخاطبین بیشتر در کجای اینترنت حضور دارند؟ آنها برای چه هدفی از اینستاگرام ، فیس بوک و سایر شبکه ها استفاده می کنند؟ آیا آنها مشارکت و تعامل هم دارند یا فقط موارد را مرور می کنند؟
  • چه نوع محتوایی توجه مخاطبان را جلب می کند؟ آیا آنها به پیامهای فروش رک, بی‌پرده و مستقیم پاسخ می دهند یا ترجیح می دهند از محتوای شوخ و طنز استفاده کنند؟ آنها چه منابع فرهنگی را درک خواهند کرد؟
  • آنها چه مشکلاتی دارند که محصول ، خدمات یا برند شما می تواند آنها را حل کند؟

آشنایی کامل با مخاطبان کمپین به شما کمک می کند تا با اطمینان به این سوالات و سایر سوالات احتمالی که ممکن است در طول کمپین ایجاد شوند پاسخ دهید.

4- مفهوم کمپین شما چیست؟ برای چه کسانی و چگونه شما بازاریابی خود را ایجاد خواهید کرد؟

وقت آن است که در مورد خود کمپین صحبت کنیم. تا به اینجا شما می دانید چرا یک کمپین را اجرا می کنید ، چگونه آن را اندازه گیری و ارزیابی می کنید و کمپین شما چه کسانی را هدف قرار می دهد. حالا ، بیایید در مورد شکل وظاهر کمپین صحبت کنیم ... به معنای واقعی کلمه.

کمپین های بازاریابی همچون یک برند برای خود دارای هویت هستند. آنها به مأموریت ، چشم انداز و دید کلی و هویت بصری نیاز دارند. کمپین های بزرگ منشاء نام تجاری والد آنها چه از نظر بصری و چه از نظر خلاقیت هستند - آنها با برند کسب و کار سازگار می مانند در عین حال هویت خود را حفظ می کنند.

هنگام ایجاد کمپین برخی از کسب‌وکارها بعنوان دارایی‌ از یک تیم داخلی استفاده میکنند در حالی که برخی دیگر یک آژانس تبلیغاتی را برمیگزینند. جایگزین دیگر بکارگیری و استفاده از یک فریلنسر یا پیمانکار برای تکمیل بخش خاصی از پروژه مانند نوشتن مطالب یا طراحی است.

توصیه ما به شما این است که با توجه به اهداف کمپین با ظرفیت تیم داخلی خود کمپین را شروع کرده و از آنجا پیش بروید. آنها به احتمال زیاد کارشناسان و متخصصان بخشی از کسبوکار شما هستند و میتوانند درخصوص آنچه کمپین شما برای موفقیت نیاز دارد اظهارنظر کنند.

در اینجا یه یک نمونه کمپین با محوریت محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) اینستاگرام پرداخته میشود ، در این نمونه ابتدا با مشورت با تیم شبکههای اجتماعی خود شروع کردند. آنها بیشترین آشنایی را با محتوای اینستاگرام و آنچه مخاطبان اینستاگرام دوست دارند ببینند داشتند. ازاین جهت، میتوانستند کمپین را به آنها اختصاص دهند، یا بخش طرح یا عنوان خلاق را به یک آژانس یا فریلنسر واگذار (برونسپاری) کنند.

این مرحله احتمالاً طولانی ترین زمان را خواهد برد زیرا شما از ابتدا مفهوم کمپین خود را با بررسی دقیق ایجاد می کنید. در مرحله بعد ، آنها به نحوه توزیع و انتشار دارایی و ارزش پیشهادی کمپین و همچنین روش‌های ارتباط با مخاطبان خود می پردازند.

کمپین بازاریابی خود را توزیع و منتشر کنید

کل این مرحله مربوط به بخش عمومی کمپین شما است ، از جمله مخاطبان شما چه چیزی را در چه زمانی خواهند دید. اگر قسمت قبلی را مرور کرده اید ، باید تمام پاسخ های لازم را برای راهنمایی در این مرحله داشته باشید.

5- چگونه مخاطبان خود را به دست خواهید آورد ؟

بیایید فکر کنیم که کمپین شما از چه نوع و روش بازاریابی استفاده خواهد کرد. این انتخاب به سلیقه مخاطبان، بودجه و سطح مشارکت و تعامل برند شما در بین سایر عوامل بستگی دارد.

نگاهی به کانالهای رسانهای فعلی که برای تبلیغ و ترویج شرکت خود استفاده می کنید بیندازید. کدام بهترین عملکرد را دارد؟ کدام به شما امکان و توجیه پرداخت هزینه تبلیغات را میدهد؟ کدام بهترین مشارکت و تعامل را دارد؟ مهمتر از همه ، مشتریان شما بیشتر درکجا حضور دارند؟

همچنین ، در حالی که استفاده از چند رسانه به شدت توصیه می شود ، شاید منطقی و اصولی نباشد که کمپین خود را در رسانهای جدید که کسب و کار شما در حال حاضر در آن حضور ندارد منتشر کنید. بنابراین ، به آن کانال های بازاریابی پایبند باشید که قبلاً آنها را امتحان کردید و بازخورد مثبت گرفتید.

به چند ایده نیاز دارید؟ نگاهی به مدل PESO بیندازید که کانال های توزیع را به صورت پرداخت هزینه ، دست یافتنی ، اشتراکی و به صورت صاحب و مالک تقسیم می کند.

 

مبتنی بر پرداخت هزینه

  • پرداخت به ازای کلیک درموتورهای جستجو، پرداخت هزینه شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر
  • تبلیغات همسان
  • تبلیغات نمایشی
  • بازاریابی مجدد
  • حمایت های مالی
  • هزینه برنامه های ایحاد سرنخ
  • اینفلوئنسرهای پولی

دست یافتنی

  • بازاریابی اینفلوئنسرها
  • توسعه روابط عمومی
  • دسترسی به شبکه های گسترده
  • ارائه انحصاری به نشریات و اینفلوئنسرها

به اشتراک گذاشته شده

  • سایت‌های اجتماعی
  • فروم‌ها
  • ارجاعات
  • دهان به دهان

صاحب و مالک

  • وبلاگ شما
  • وب‌سایت شما
  • خبرنامه
  • کمپین ایمیل
  • پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی شما

با انتخاب دو یا سه کانال برای کمپین خود شروع کنید. به عنوان مثال ، ممکن است شما کمپین تولید وایجاد محتوا توسط کاربر(UGC) اینستاگرام خود را از طریق شبکههای اجتماعی (البته در اینستاگرام) ، ایمیل و از طریق وبلاگ تبلیغ کنید. سپس برای افزایش بازدید پستهای کمپین شبکههای اجتماعی خود هزینه کنید تا آنها توسط مخاطبان بیشتری مشاهده شوند.

با توجه به هدف کمپین شما ممکن است کانال¬های خاصی منطقی و اصولی نباشند. در مورد کمپین UGC شما ، این اصولی نیست که در تبلیغات چاپی یا پست مستقیم سرمایه¬گذاری کنید زیرا کمپین کاملاً دیجیتالی است و بیشتر مخاطبان شما آنلاین هستند. از طرف دیگر، کمپین‌های ورود به بازار محصولات چند ملیتی احتمالاً بیشتر گزینه‌های انتخابی شبکه‌های عنوان شده بالا را شامل می‌شوند. هدف آنها این است که به طیف گسترده‌ای از مخاطب چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنند.

به یاد داشته باشید که باید سرمایه¬های بازاریابی خود را به گونه ای تغییر دهید یا گسترش دهید تا متناسب با هر کانال شبکهای که انتخاب می کنید باشد. ممکن است تصاویر ، ویدیو و نوع نوشتن کمپین شما بین شبکههای اجتماعی ، ایمیل ، چاپ و غیره متفاوت باشد.

در پایان، حتی اگر تصمیم بگیرید به طور فعال در شبکه خاصی تبلیغ نکنید ، همیشه می‌توانید آن را بهینه کنید تا حداقل به کمپین خود اشاره کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بیوگرافی شبکه‌های اجتماعی خود را به روز کنید، امضای ایمیل خود را تغییر دهید، یک نوار اعلان در بالای صفحه وب سایت نصب و اجرا کنید، در پایین پست های وبلاگ و موارد دیگر دکمه کلیک فراخوان کوچک (CTA) را اضافه کنید. این تلاش ها نیازی به کار یا منابع اضافی ندارند اما با این وجود کمپین شما را ارتقا می‌دهند.

6- چگونه و چه زمانی منتشر خواهید کرد؟

کل این بخش در مورد زمانبندی است. تعیین و معین کردن مهلت (ضرب الاجل) برای کمپین (قسمت قابلیت انجام در زمان (Timed) در مدل هدف اسمارت (SMART)) به شما ایده بهتری ازاینکه چه زمانی، چگونه و چند بار آن را تبلیغ و ترویج بکنید را می‌دهد.

ابتدا یک جدول زمانی کلی برای کمپین ایجاد کنید. در تقویم تاریخ شروع و مهلت اتمام کمپین خود را مشخص کنید. این به شما پارامترهایی برای کار کردن بر روی آنها را می‌دهد.

در مرحله بعد ، نگاهی به داراییهای بازاریابی خود و کانالهای بازاریابی تبلیغاتی انتخاب شده بیندازید. با توجه به افراد و منابع مالی خود چند بار می‌توانید ازعهده پرداخت هزینه ارسال پست و تبلیغ و ترویج محتوای کمپین خود بر بیایید؟ یک تقویم تبلیغاتی برای هر کانال بازاریابی ایجاد کنید. برای هر کانال یک جدول زمانبندی با ریتم مشخصی را اختصاص دهید و پست‌های زمان بندیشده، ایمیل‌ها و غیره را در تقویم خود ثبت و درج کنید.

چرا باید کمپین خود را بصری ترسیم و ایجاد کنید؟ این به شما کمک می کند تبلیغات کمپین خود را در هر رسانه به طور مساوی توزیع و منتشر کنید. همچنین به شما این دید و تسلط را می‌دهد که بدانید زمان و انرژی شما در کجا صرف می‌شود تا هنگام ارزیابی و سنجش اثربخشی و کارآمدی کمپین خود بتوانید به گذشته نگاه کنید و آن را مورد بررسی قرار دهید.

اگر تقویم تبلیغاتی شما بسیار زیاد و سنگین به نظر می رسد ناراحت و مضطرب نشوید. ابزار‌های زمانبندی شبکه‌های اجتماعی و ایمیل می‌توانند فشارارسال پست روزانه را کاهش دهند. ابزارهایی مانند هاب اسپات، بافر و میل چیمپ را بررسی و ارزیابی کنید تا به شما در برنامه زمانبندی و مدیریت تبلیغات کمپین‌تان کمک کنند.

کل بخش مرحله تبلیغاتی در مورد این است که کمپین خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید. اما چگونه باید مخاطب را مجاب به دنبال کردن هدف کمپین خود کنید؟ در بخش بعدی ما نحوه بهینه سازی کمپین برای تبدیل مشتریان را مورد بحث قرار خواهیم داد.

تبدیل مشتریان از طریق کمپین بازاریابی شما

بنابراین، کمپین‌ها مجموعه‌های متصل از فعالیت‌ها و اقدامات هستند که برای به دست آوردن نتیجه‌ای خاص طراحی شده‌اند. ما در مورد بخش "ارتباط و اتصال" صحبت کرده‌ایم و بخش "اقدامات و فعالیت‌ها" را پوشش داده‌ایم. این بخش، مرحله تبدیل است و پیرامون اینکه چگونه کمپین شما می‌تواند به آن "نتیجه خاص" منجر شود می‌باشد.

7- بازاریابی شما چگونه ایجاد تمایل مورد نظر را هدایت می کند؟

حتی اگر کمپین شما تأثیرگذار و کارآمد باشد و حجم ترافیک زیادی را به دنبال داشته باشد، کماکان نیاز است ایحاد تمایل مورد نظر خود را تکمیل کند. بوسیله "اقدام مورد نظر" ما در مورد مدل هدف اسمارت (SMART) که در ابتدا تعریف شده صحبت می‌کنیم. بیایید لحظه‌ای وقت بگذاریم و آن هدف را مرور کنیم.

در کمپین مثال، در مدل هدف اسمارت (SMART) "جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر از 100 مشتری از طریق هشتگ مشخص شده برای برند در اینستاگرام با مشخصه خط تولید جدید تا 31 دسامبر 2018 بود."

کل این مرحله مربوط به واسنجیدن و کالیبره فعالیت‌ها و کانال‌های بازاریابی شما به منظورهدایت و ایجاد تمایل در مشتریان برای دستیابی به هدف مورد نظرشان است. این کار از طریق داشته‌های تبدیل مانند دکمه فراخوان، صفحات فرود و فرم‌های ایجاد سرنخ انجام می‌شود.

این داشته‌ها می‌توانند به صورت جداگانه یا ترکیبی استفاده شوند، مانند نمایش فرم سرنخ در صفحه فرود یا ایجاد دکمه فراخوان برای تقاضا از مخاطبان برای پر کردن فرم.

دکمه فراخوانی برای یک اقدام (Calls-to-Action)

دکمه فراخوانی برای یک اقدام (CTA) یک درخواست و تقاضای مستقیم از مخاطبان شما است. این یک تصویر یا خط متنی است که بازدیدکنندگان، سرنخ‌ها و مشتریان شما را به اقدام فرا می‌خواند و برای موفقیت کمپین شما بسیار مهم و حیاتی است.

 

دکمه‌های فراخوان برای یک اقدام (CTA) دنیای رقابت بازاریابی و تبلیغات امروزی را در هم شکسته‌اند و راهنمای روشنی به مخاطبان شما ارائه می‌دهند. اما برای CTAها همه چیز متناسب و سازگار نیست، به ویژه در مورد کمپین‌های بازاریابی.

دکمه فراخوان برای یک اقدام (CTA) کمپین شما به سادگی قادر نخواهد بود از مخاطبانتان درخواست و تقاضا کند تا هدف شما را تکمیل کنند. همچنین باید در نظر بگیرید که مخاطبان شما چگونه از تکمیل فراخوان شما منفعت خواهند برد، لازم است آن را در CTA خود لحاظ کنید.

اگر CTA کمپین تولید و ایجاد محتوا توسط کاربر(UGC) حاوی این پیغام بود "یک پست از محصول ما با این #هشتگ ارسال کنید"، به نظر می‌رسد کمپین فاقد حس الهام بخشی و ایجاد ترغیب در مخاطبان است. CTAها ممکن است مستقیم باشند، اما ماهیت آنها برای تشویق کردن، الهام بخشیدن و متقاعد کردن هست.

در این مورد، یک CTA بهتر می‌تواند حاوی این پیغام باشد: "عکسی که محصول ما و این #هشتگ را به نمایش می‌گذارد را به اشتراک بگذارید، شما ممکن است در صفحه اینستاگرام و ویدیوی تبلیغاتی بعدی ما به نمایش گذاشته شوید! "

یک محرک مبتنی بر منفعت یکسان در CTA برای عرضه محصولات، کمپین‌های آگاهی از برند، فعالیت‌های افزایش قیمت و سایر انواع کمپین‌ها اعمال می‌شود. مخاطبان شما "ایجاد تمایل برای اقدام مورد نظر" را تکمیل نمی‌کنند مگر اینکه متوجه شوند که متقابلا چگونه برای آنها سودآوری و منفعت به همراه خواهد داشت.

صفحات فرود

صفحات فرود به کمپین شما جای مشخص و مقصد می‌دهند. آنها فضایی اختصاصی هستند تا مخاطبان شما از آن دیدن کنند و در مورد اینکه کمپین شما از چه چیزی تشکیل شده است و چرا باید در آن حضور داشته باشند و مشارکت کنند بیشتر آگاه شوند. همچنین کمپین شما را از بقیه وب سایت و محتوای شما نیز متمایز می‌کند.

 

صفحه فرود شما باید دارای مزایایی برای مخاطبانتان باشد، به ویژه ارزش پیشنهادی منحصر به فرد (UVP) کمپین شما. فراموش نکنید که CTA خود را تکرار کرده و نحوه مشارکت و تعامل مخاطبین خود را مشخص و شفاف کنید (یعنی با دانلود یا پرکردن فرم).

صفحات فرود با قابلیت تبدیل بالا همچنین دارای تایید اجتماعی و حاوی انواع داشته‌های بازاریابی مانند تصاویر، محتوای نوشتاری قوی و ویدئو هستند.

فرم‌های سرنخ

فرم‌های سرنخ فرم‌های تحت وبی هستند که به جمع آوری و ثبت اطلاعات مربوط به یک بازدید کننده اختصاص داده شده‌اند. با پر کردن فرم، بازدید کننده سپس به یک سرنخ تبدیل می‌شود. فرم‌های سرنخ برای همه کمپین‌ها ضروری نیستند (به عنوان مثال برای نمونه کمپین تولید و ایجاد محتوا توسط کاربر(UGC) اینستاگرام اشاره شده در مطالب قبلی مفید نخواهد بود) اما درعین حال می‌توانند دارایی‌های خوبی برای انواع دیگر کمپین‌ها، از جمله پیش سفارش‌های محصولات و دانلودهای پیشنهاد محتوا باشند.

فرم‌های سرنخ بازدیدکنندگان ناشناس وب‌سایت را به داده های قدرتمندی تبدیل می‌کنند که می‌توانید از آنها برای فروش و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود استفاده کنید. آنها یاعث می‌شوند صفحه فرود شما بکار می‌گیرند. برای ساختن فرم کمپین خود، فرم سازهای آنلاین رایگان را امتحان کنید.

8- بر چه معیارهایی می‌توانید نظارت کنید؟

معیارهای اثربخشی کمپینی که نظارت می‌کنید بستگی به نوع کمپین بازاریابی و کانال‌های انتخابی شما دارد. این بخش صرفاً به عنوان یک مبنا و لیست اولیه عمل می‌کند تا به شما یک دید کلی در مورد اینکه چه چیزی را باید نظارت و مانیتور کنید بدهد.

همچنین، تمرکز بر معیارهای فاقد ارزش مدنظر و جانبی مانند ترافیک ایجاد شده، نرخ کلیک‌های صورت گرفته و تعداد بازدیدها وسوسه انگیز است. نادیده گرفتن و کنار گذاشتن این موارد قطعاً به نفع کمپین ماست، اما از آنجا که آنها لزوما نشان دهنده افزایش درآمد نیستند، نمی‌توانند تنها معیارهایی باشند که برای اندازه گیری اثربخشی و کارآمد بودن کمپین شما استفاده می‌شوند.

در اینجا معیارهایی برای نظارت و مانیتور هر کانال بازاریابی آورده شده است.

معیارهای ایمیل

  • نرخ کلیکهای صورت گرفته Click-through rate
  • نرخ پرش Bounce rate
  • نرخ تبدیل Conversion rate

معیارهای شبکه‌های اجتماعی (پولی)

  • نرخ کلیک‌های صورت گرفته Click-through rate
  • نرخ تبدیل Conversion rate
  • هزینه به ازای هر کلیک Cost per click
  • هزینه به ازای هر تبدیل Cost per-conversion

معیارهای شبکه‌های اجتماعی (طبیعی)

  • تعاملات ومشارکتهای غیرفعال (لایکها و اشتراک گذاریها) Passive engagements (likes and shares)
  • تعاملات و مشارکتهای فعال (نظرات) Active engagements (comments)
  • دنبال کردن و پیروی کردن Follows
  • نرخ کلیک‌های صورت گرفته Click-through rate

جذب سرنخ/معیارهای پیشنهاد محتوا

  • نرخ شرکت کردن Opt-in rate
  • هزینه هر شرکت کننده Cost per opt-in
  • نرخ باز شدن ایمیل پیگیری Follow-up email open rate
  • نرخ تبدیل هر شرکت کننده Opt-in conversion rate

تبلیغات نمایشی/معیارهای شبکه‌های پولی

  • هزینه به ازای هر هزار بازدید کننده Cost per thousand impressions
  • نرخ کلیک‌های صورت رگفته Click-through rate
  • نرخ تبدیل Conversion rate
  • هزینه به ازای هر تبدیل Cost per conversion

معیارهای ارسال پست مستقیم

  • نرخ پاسخدهی Response rate
  • هزینه به ازای هر تبدیل Cost per conversion
  • درآمد متوسط به ازای هر تبدیل Average revenue per conversion

معیارهای محتوا/سئو

  • نرخ کلیکهای صورت رگفته Click-through rate
  • نرخ پرش Bounce rate
  • زمان در صفحه Time on page
  • عمق پیمایش صفحه Page scroll depth
  • نرخ تبدیل Conversion rate

این موارد ممکن است معیارهای زیادی به نظر برسند (بسته به کمپین)، اما دقت و توجه به این اعداد می‌تواند به شما در ارزیابی و بررسی دقیق کمپین‌ و درک بهتر نحوه بهبود و رشد آن کمک کند.

کمپین بازاریابی خود را ارزیابی کنید

مرحله بعد از کمپین موفقیت شما را به اندازه مرحله برنامه‌ریزی تعیین و مشخص می‌کند. اندازه‌گیری و تجزیه‌وتحلیل داده‌های کمپین می‌تواند بینش منحصر به فردی از مخاطبان، کانال‌های بازاریابی و بودجه شما ارائه دهد. همچنین این مورد می‌تواند به شما بگوید که چگونه کمپین بعدی خود را اجرا و یا متوقف کنید.

9- چگونه متوجه خواهید شد که کمپین شما کار کرده است؟

خوب، بستگی به نحوه تعریف "کار انجام شده" دارد. پاسخ آسان به این سوال این است که آیا کمپین شما به هدف اولیه اسمارت (SMART) شما دست یافته است یا خیر. اگر انجام شده، عالی است! اگر چنین نبود، باز هم می‌توان آن را موفق در نظر گرفت.

به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش بازدیدهای وبلاگ بصورت طبیعی به میزان 100K بوده، هرگونه افزایش بازدید موفقیت‌آمیز تلقی می‌شد. اما در یک کمپین کارآمد و یک کمپین ارزشمند تفاوت‌هایی وجود دارد. یک کمپین ارزشمند به شما ROI متناسب با زمان و انرژی صرف شده برای آن موضوع و هدف را می دهد.

در حالی که این خوب است که هرگونه افزایش و جهش در پیش سفارشات، سرنخ‌ها، بازدید‌ها یا تعاملات و مشارکت‌ها را مورد تقدیر و توجه قرار داد، البته نباید تصور کنید که این کافی است. یک دلیل وجود دارد که اولین کاری که باید انجام دهید این است که هدف کمپین را تعیین و مشخص کنید. پایبندی به آن هدف و واسنجش وکالیبره کردن سرمایه‌گذاری و صرف هزینه متناسب ارزش کمپین شما را بالا می‌برد و تحقق آنرا تضمین می‌کند.

10- با داده‌های کمپین چه خواهید کرد؟

این مرحله به حداکثر رساندن اثربخشی وکارآمد بودن کمپین مربوط به کسب‌و‌کار شما کمک به‌سزایی می‌کند. هنگامی که داده‌های خود را تجزیه و تحلیل می‌کنید و بکارمی‌گیرید، نه تنها ارزش آن ده‌ها برابر می‌شود بلکه به شما در اندازه گیری و ارزیابی نتایج کمپین کمک می‌کند، بلکه جهت و شفافیت نسبت به مخاطبان را برای شما حاصل و روش‌های بازاریابی، قدرت خلاقیت و موارد دیگر را نیز بهبود می‌بخشد.

 

 

بیایید به نمونه کمپین تولید و ایجاد محتوا توسط کاربر(UGC) اینستاگرام اشاره شده در مطالب قبلی بازگردیم. البته، تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط مشتریان مفید است زیرا به شما کمک می‌کند تا محتوای کاربر را برای کانال‌های اجتماعی خود جمع‌آوری کنید و آنها محصولات شما را برای دنبال کنندگان مخاطبانتان تبلیغ و ترویج می‌کنند. اما این "داده‌ها" همچنین بینشی در مورد اینکه مخاطبان شما چه قشری از جامعه و با چه دیدگاهی هستند، چه زمان‌هایی و چند بار آنها در اینستاگرام پست می‌گذارند، چه زبانی بکار میبرند و زبان آنها چیست و نحوه استفاده آنها از محصول شما را ارائه می دهد.

ببینید چگونه "داده‌های" کمپین شما نسبت به دستیابی به هدف کمپین ارزش بیشتری ارائه می دهد؟ همین امر می‌تواند در مورد داده‌های شما نیز صادق باشد. این که آیا شما اطلاعات سرنخ، پیش سفارشات، تعاملات و مشارکت‌های اجتماعی یا پیشنهاد دانلودها را جمع‌آوری می‌کنید، اطلاعات شما را قادر می‌سازد تا نه تنها به هدف کمپین خود برسید، بلکه به طور کلی فعالیت‌های بازاریابی خود را توسعه و گسترش دهید.

در نهایت ، با تیم خود وقت بگذارید و کمپین خود را مرور کنید. از خود سوالات مشابه زیر را بپرسید:

  • چه کاری می‌توانست به طور متفاوت انجام شود؟
  • چگونه می‌توانستیم بودجه و پول را پس‌انداز کنیم؟
  • در مورد هر چیزی که اشتباه پیش رفته بود، چرا فکر می‌کنیم اشتباه شده است؟
  • در مورد مخاطبان یا کانال‌های بازاریابی خود چه آموختیم و چه تجربه‌ای کسب کردیم؟
  • چه نوع بازخوردی را می‌توانیم از مشارکت کنندگان یا مشتریان جمع آوری کنیم؟

استدلال نهایی

بنابراین، کمپین‌های بازاریابی شامل حجم گسترده‌ای ازاطلاعات، تصمیم‌گیری‌ها، ایده‌ها و دیدگاه‌ها و مشاهدات هستند. اما فرآیند ایجاد و اجرای آن چنان که فکر می کردید ترسناک نمی‌باشد، آیا اینطور نیست؟

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، به نمونه کمپین‌های بزرگ زیر نگاه کنید. اکنون که می‌دانید در هر کدام از آنها چه می‌گذرد، ممکن است ایده بهتر و موثرتری در مورد نحوه ساختن کمپین برای خود داشته باشید.


5- نمونه های کمپین بازاریابی بزرگ (و چرا آنها بسیار بزرگ و وسیع هستند)

اگر چند نمونه از حرفه‌ای‌ها را به شما نشان ندهیم، این یک راهنمای به روز نخواهد بود. گاهی اوقات دیدن مفاهیم در محل کار مفید است و به همین دلیل برخی از بهترین‌ها را در زیر جمع آوری شده است.

 

چیریوس #خوب‌پیش‌برو

Cheerios’s #GoodGoesRound

 

جنرال میلز یک کمپین غیر انتفاعی به نام خوب‌ پیش‌ برو را از طریق برند Cheerios خود اجرا کرد و برای جمع آوری پول کافی برای تأمین یک میلیون وعده غذایی بصورت سراسری و پرفشار عمل کرد. این کمپین شامل صفحه فرود (Landing Page) اختصاصی، دارایی‌های خوب برای بازاریابی ویدئویی و هشتگ (#GOodGoesRound) خود بود که آن را از برند "اصلی" جدا کرده و در بین مخاطبان به اشتراک گذاشت. آنها همچنین مبلغی را برای تبلیغ و ترویج آدرس اینترنتی Good Goes Round در گوگل پرداختند.

اپل "عکاسی با آیفون"

Apple’s “Shot on iPhone"

 

سری “Shot on iPhone" اپل فیلمبرداری و عکاسی با کیفیتی بالا که مشتریان می‌توانند در آیفون ایکس ضبط کنند را برجسته و به نمایش می‌گذارد. این یک کمپین عرضه محصول است که بر ویژگی خاصی از تلفن هوشمند جدید اپل متمرکز شده است. این یک کمپین منحصر به فرد به شمار می‌رود ، زیرا عملکرد آن شبیه به یک کمپین تولید و ایجاد محتوا توسط کاربراست اما توسط خود برند نیز بسیار تبلیغ و ترویج شده است. اپل برای به اشتراک گذاشتن محتوای #ShotoniPhone حساب اینستاگرام خود را راه‌اندازی و عرضه کرد، با عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای همکاری کرد و تبلیغات از طریق کانال‌های تلویزیونی را به صورت رسمی آغاز کرد.

قطارهای مترو "راه‌های احمقانه برای مردن"

Metro Trains’ “Dumb Ways to Die"

 

"راه‌های احمقانه برای مردن" کمپین انجمن خدمات عمومی استرالیا (PSA) بود که دنیای تبلیغات را تحت تاثیر قرار داد. این کمپین که در ملبورن ایجاد شد کمپین تلاش قطارهای مترو برای تشویق ایمنی راه‌آهن بود. این کمپین در سال 2012 در ابتدا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد اما خیلی زود وایرال و همه گیر شد.

 

به گفته CampaignLive، "این موزیک ویدیو، که نشان می‌دهد شخصیت‌های متحرک در شرایط سرگرم کننده می‌میرند، در حال حاضر 50 میلیون بازدید در یوتیوب، بیش از 3.2 میلیون اشتراک گذاری در فیس بوک، بیش از 100000 بار در توییتر بازتوییت شده و سومین تبلیغات وایرال در همه زمان‌ها شده است. این قطعه موسیقی نیز محبوب شده و در 28 کشور جهان در iTunes قرار گرفت. "

این کمپین همچنین صفحه ویکی پدیا و وب‌سایت زنده خود را دارد که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند بازی کنند یا اسباب بازی و پوشاک خرید کنند.

پپسی "چالش پپسی"

Pepsi’s “The Pepsi Challenge"

 

 

در اوج جنگهای ایجاد نفرت‌ و بدنامی برای کولا، پپسی با چالش پپسی جایگاه خود را به عنوان تنها جایگزین کوکاکولا تثبیت کرد. با وجود مجموعه‌ای از تبلیغات تجاری که این دو نوشیدنی را در مقابل هم قرار می‌داد، پپسی توانست سهم قابل توجهی از سهم بازار خود را افزایش داده و به دست آورد به همین دلیل بحث و مذاکره در مورد آن امروزه نیز کماکان جربان دارد.

هس "کامیون هس اینجاست"

Hess' "The Hess Truck's Here"

این واقعا فقط فصل تعطیلات است اگر نشنوید "کامیون هس برگشت و از همیشه بهتر است!"؟

 

کمپین در حال اجرای کریسمس، آگهی تجاری کامیون هس قبل از اینکه بینندگان را با طراحی جدید و ویژگی‌های اضافی هر ساله آشنا کند با صدای جنجالی فریبنده آشنا می‌کند. این ترکیب کاملی از نگاه به گذشته و آینده است و اینکه چرا ما در هر ماه دسامبر منتظر تبلیغات جدید هس هستیم.

 

فعالیت ماوراءالطبیعه "غربالگری آزمایشی"

Paranormal Activity's "Test Screening"

تبلیغات برای این فیلم ترسناک، دوربین را از دیدگاه مخاطب به خود مخاطب تغییر داد. با برجسته کردن عکس‌العمل‌های واقعی از طریق یک آزمایش غربالگری و نوید بخشیدن به یک تجربه تئاتر گونه وحشتناک، بودجه اولیه 15،000 دلار را به 193 میلیون دلار موفقیت تبدیل کرد. این فیلم پردرآمدترین فیلمی شد که تاکنون ساخته شده است.

اگر به دنبال نمونه‌های عالی کمپین هستید، پست‌های دیگر وبلاگ هاب اسپات را بررسی کنید:

سخن پایانی ما به شما

کمپین‌های بازاریابی آسان نیستند ، اما برای رشد یک برند و تجارت موفق ارزشمند و ضروری هستند. کمپین‌ها نتایج قابل دریافت را از فعالیت‌های کلی تبلیغاتی جدا می‌کنند و مخاطبان شما را به شیوه‌های خلاقانه و مهیج تحت تاثیر قرار می‌دهند. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، در نظر بگیرید که چه چیزی برای مخاطبان شما ارزشمند است و چه ارزشی میتوانید برای آنها ایجاد کنید… و از آنجا حرکت کنید، به هر حال مخاطبان شما منبع اصلی و همانند جریان خون برای کمپین‌ها و شرکت شما هستند.


منبع: Hubspot

با احترام

هادی بهزادی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی