اولین تحویل بسته غذا، قهوه و دارو به خانه‌ها در استرالیا با پهپاد آغاز به کار کرد

  • زمان : ۱۳۹۸/۴/۱ ه‍.ش.،‏ ۰:۰۶
  • خوانده شده : ۱٬۱۲۷ بار
پس از سال‌ها پرواز آزمایشی اولین سیستم تحویل کالا از جمله قهوه و دارو به وسیله پهپاد در استرالیا راه‌اندازی شد.

"وینگ" که به آلفابت (شرکتی که گوگل زیر مجموعه آن است) تعلق دارد، به وسیله پهپاد به ۱۰۰ خانه در اطراف کانبرا غذا، قهوه و دارو می‌رساند.

این شرکت از سال ۲۰۱۴ پروازهای آزمایشی در استرالیا انجام می‌دهد اما خیلی از ساکنان نسبت به سر و صدایی که ایجاد می‌شد، شاکی بودند.

وینگ گفته که دغدغه‌های معترضان در دوران آزمایشی پروازها برایش "ارزشمند" بوده و امیدوار است که "این تبادل نظر ادامه پیدا کند."

مسئولان هوانوردی استرالیا پس از بررسی نقشه‌های عملیات و اطمینان یافتن از امنیت آن به وینگ اجازه دادند که پروازهای تجاری داشته باشد. گفته شده که عملکرد این شرکت برای مردم یا سایر وسایل پروازی خطری ندارد.

پهپادهای وینگ بسته‌های مشتریان را با طناب‌ پایین می‌آورند و در حیاط خانه‌ مشتریان قرار می‌دهند. البته تحویل بسته‌ها تابع شرایط خاصی است؛ از جمله این که پروازها فقط طی روز انجام می‌شود و در تعطیلات آخر هفته پروازی قبل از ساعت هشت (به وقت محلی) انجام نمی‌شود. پهپادها همچنین اجازه پرواز روی جمعیت یا جاده‌های اصلی را ندارند.

ساکنان بانیتون و کانبرا در دوران پروازهای آزمایشی پهپادها می‌‌گفتند که این پروژه پر سر و صدا و مزاحم است. کارزاری که علیه پهپادها در بانیتون تشکیل شده، مدعی است که صدای این‌ها "از فاصله دور هنگام آمدن و رفتن" شنیده می‌شود و آن را به صدای "جارو برقی" تشبیه کرد.

در پاسخ به این ادعا، وینگ می‌گوید که یک پهپاد کم صدا تولید کرده است. مسئولان هوانوردی استرالیا می‌گویند که وینگ باید از این پهپادها در خدماتش استفاده کند.

 

منبغ

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی