خانه نیکو که با کاربری کافه و کتابفروشی فعالیت دارد، موفق به کسب رتبه نخست جایزه حفاظت و احیای فضاهای ارزشمند در ایران را شد.

رتبه‌ نخست جایزه معماری با موضوع حفاظت و احیای فضاهای ارزشمند ایران در بخش ابنیه شهری و ابنیه عمومی تاریخی به خانه نیکو  که در حال حاضر بعنوان کافه نیکو در منطقه 6 ، محدوده خیابان ایرانشهر تهران واقع شده است رسید.
مراسم اعلام نتایج و اهدای جوایز چهاردهمین جایزه معماری و معماری داخلی ایران، در سالن قلم کتابخانه ملی ایران و با حضور اندیشمندان، فرهیختگان، مسئولین و معماران و شهرسازان مطرح کشور برگزار گردید.


خانه نیکو که با کاربری کافه و کتابفروشی فعالیت دارد و موفق به کسب رتبه نخست جایزه حفاظت و احیای فضاهای ارزشمند در ایران را شود. بازسازی این مجموعه در دو طبقه از آبان 98 به همت بخش خصوصی و با همراهی یکی از متخصصین برجسته مرمت کشور براساس نقشه و ساختار اولیه آغاز و به مدت شش ماه به طول انجامید و در سال 99 به بهره برداری رسید.

ساختمان کافه نیکو که قدمت آن به اواخر دهه 20 برمی‌گردد توسط یک معمار ارمنی ساخته شد و از همان ابتدا محل زندگی یک خانواده زرتشتی بوده است. این بنا از معدود خانه‌های به جای مانده در تهران است که دو آب انبار درونی و بیرونی داشته است، در سالهای اخیر این محل تبدیل به انبار نگهداری کالا شده و آسیب زیادی دیده بود.

    • ...
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی