اسپرسو نوعی قهوه‌ی غلیظ است که در اوایل قرن بیستم در میلان ایتالیا ابداع شده‌ است. اسپرسو با عبور دادن "آب نزدیک به نقطه‌ی جوش" همراه با فشار از میان دانه‌های قهوه‌ی آسیاب شده(به صورت دانه‌های ریزتر از قهوه‌ی معمولی یا همان پودر قهوه) تهیه می‌شود. اسپرسو غلیظ تر از قهوه‌ی معمولیست و بر روی سطح آن خامه(کف با قوام خامه) وجود دارد.

اسپرسو نوعی قهوه غلیظ است که در اوایل قرن بیستم در میلان ایتالیا ابداع شده‌ است. اسپرسو با عبور دادن "آب نزدیک به نقطه‌ی جوش" همراه با فشار از میان دانه‌های قهوه آسیاب شده(به صورت دانه‌های ریزتر از قهوه معمولی یا همان پودر قهوه) تهیه می‌شود. اسپرسو غلیظ تر از قهوه معمولیست و بر روی سطح آن خامه(کف با قوام خامه) وجود دارد.

 

انواع اسپرسو


۱-اسپرسو Espresso

مقدار اسپرسو کم است، چیزی در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلی‌لیتر. طعمی خاص دارد و تلخ است. بوی تیزی دارد و غلیظ است. شفاف نیست. اسپرسو با فوم غلیظی که بر رویش قرار دارد(که به "کرم" معروف است) در فنجانی کوچک سرو می‌شود.

اسپرسو Espresso

اسپرسو Espresso


۲-اسپرسو ریسترتو Espresso Ristretto

این نوع اسپرسو غلیظ‌ترین نوع اسپرسو محسوب می‌گردد. به "شات کوتاه" معروف است. برای تهیه ریسترتو به همان مقدار پودر قهوه‌ای که در تهیه اسپرسو ساده استفاده کردیم، لازم داریم. اما مقدار آب آن به ۱۵ تا ۲۰ میلی‌لیتر کاهش پیدا می‌کند.
این موضوع به این معنی نیست که ریسترتو نصف اسپرسو معمولیست، بلکه ریسترتو غلیظ‌تر و تاثیرگذارتر است. البته کافئین کمتری دارد.

 

سپرسو ریسترتو Espresso Ristretto

سپرسو ریسترتو Espresso Ristretto

 

ادامه دارد...


لینک بخش دوم

لینک بخش سوم و آخر

 

منابع:

میلاد قربانی

نویسنده : میلاد قربانی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی