Market Place یک بازار اینترنتی است که برخلاف دیگر فروشگاه‎های حقیقی و مجازی، خود کالایی را خریداری نکرده و وظیفه‎ی اصلی آن ایجاد ارتباط بین مشتری و تأمین‌کنندگان است.

مارکت پلیس (marketplace) چیست؟

مارکت پلیس (Marketplace) یکی از بهترین و کارسازترین مدل‌ فروشگاه اینترنتی و کسب و کار اینترنتی در جهان و ایران است که در واقع گروهی از تامین‌کنندگان، فروشندگان و خریداران جامعه‌ی هدف را به همدیگر متصل می‌کند. امروزه این نوع مدل کسب‌وکاری و فروشگاهی طرفدار زیادی پیدا کردند، دلیل اصلی آن هم به این خاطر است که به دنبال حذف واسطه‌ها نیست؛ بلکه به دنبال افزایش سود تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان است.

به طور کلی Market Place یک بازار اینترنتی است که برخلاف دیگر فروشگاه‎های حقیقی و مجازی، خود کالایی را خریداری نکرده و وظیفه‎ی اصلی آن ایجاد ارتباط بین مشتری و تأمین‌کنندگان است. تمامی تولیدکنندگان می‎توانند محصولات خود را در مارکت پلیس برای فروش قرار دهند، از این طریق خریداران امکان خرید محصول را از تامین کنندگان متفاوت دارند. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که مارکت پلیس‎ها می‎بایست امنیت خرید و فروش را برای هر دو طرف معامله تامین و تضمین نمایند.

در بازار مارکت پلیس به دو روش محصولات به وب‎سایت اضافه می‎شوند. اولین روش بدین صورت است که تامین کنندگان لیست محصولات خود را در اختیار فروشگاه قرار می‎دهند و پس از بررسی، مدیریت فروشگاه آن‎ها را به سایت اضافه می‎کند. در روش دیگر بعد از تایید مدیریت فروشگاه، به تامین کنندگان پنلی اختصاصی داده می‎شود تا بتوانند محصولات خود را در وب‎سایت بارگذاری کنند. به این ترتیب تأمین کنندگان اجناس از طریق این پنل، بدون صرف هیچگونه هزینه‎ی تبلیغاتی مشتریان کالا و یا خدمات خود را پیدا خواهد کرد و در آن سو مشتریان نیز کالاهایی را که در جستجوی آن بودند، به ‌راحتی خریداری می‎کنند.

 

 

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی