• زمان : ۱۳۹۹/۱/۱۰ ه‍.ش.،‏ ۱۹:۲۲
  • نمایش : ۹۲۷ دفعه
  • موضوع : یادداشت
ویروس کرونا ،این روزها تاثیر بسیار زیادی روی کسب‌ و کارهای آنلاین و سنتی داشته است  و همین امر سبب از رونق افتادن بسیاری از این کسب و کارها شده است. دولت باید  تمهیداتی برای ادامه حیات این صنف اندیشه کند.زمانی که صحبت از ویروس کرونا می‌شود ،بسیاری از افراد این‌گونه فکر می‌کنند که ویروس کرونا قرار است تمامی کسب و کارها را از بین ببرد و آن‌ها را نابود کند.در جواب نه هرگز اینگونه نیست.بلکه دانش جدید سلامتی در راه هست.

 

همه با هم کسب کار خود را نجات دهیم .زندگی در جریان هست.

 

 یکی از تفریحات ما ایرانی‌ها رفتن به کافه و رستوران برای صرف ناهار یا شام همراه دوستان و خانواده است.

اما چند روزی است با شیوع ویروس کرونا در ایران مردم از ترس این بیماری واگیر،رفتن به این مکان‌ها را بسیار کم کرده‌اند.

 این روزها تاثیر بسیار زیادی روی کسب‌ و کارهای آنلاین و سنتی داشته است  و همین امر سبب از رونق افتادن بسیاری از این کسب و کارها شده است. دولت باید  تمهیداتی برای ادامه حیات این صنف اندیشه کند.

با  اینکه امروز رکود اقتصادی به دلیل شیوع بیماری کرونا بر صنف رستوران‌ داران سایه افکنده است،در واقع پس از تعطیلی‌های تحمیلی که در اسفند به سراغ ما آمده است ،چرا که هر ساله در اسفند ماه یکی از بهترین ماه‌های مالی برای صاحبان کسب و کار بود که با مشکلات زیادی مواجه شده اند ما وارد ماه فروردین و تعطیلی‌های رسمی می‌شویم.و در امتداد فروردین ماه هم ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و عملا تعطیلی گریبان این صنف را می‌گیرد.  از همین رو از مسئولین تقاضاداریم برای این صنف چاره اندیشی کنند.

اگر تدابیری برای جبران این ضرر رستوران‌داران و فعالان اقتصادی در این صنف نشود، برای پرداخت حقوق و مزایای کارگران و در برخی صنوف اجاره بها، فعالان صنفی با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

 

مشکلات رستوران‌داران و کافه داران 

 

بیشتر صاحبان این مشاغل عنوان می کنند دلایل زیادی سبب دید  ترس ،مردم به این صنف شده است .

بسیاری از مشتریان به دلیل اطلاع‌رسانی‌های نادرستی که در باره ویروس کرونا در فضای مجازی صورت می‌گیرد، نمی‌دانند باید به چه نوع غذایی اعتماد کنند و همین مساله، بزرگترین ضربه را به رستورانها و کسب‌وکارهای مشابه وارد کرده است.

اطلاع رسانی نادرست در باره بیماری کرونا که این نحوه اطلاع رسانی به ضرر کسب و کارهای ما است.اگر  اطلاع‌رسانی درست انجام شود، بیشتر از این به زندگی ما لطمه وارد نمی شود .

وجود  افراد سودجو که ،آنها با بالابردن قیمت اقلامی مانند برخی از نوشیدنی‌ها و مواد غذایی، ضربه های بیشتری به رستورانها و مشاغل مشابه وارد می کنند.

دستورالعمل نداریم ولی  طرح خودپایشی در رستورانها را اجرا می کنیم .کافه و رستوران داران از این وضع نگران هستند و امیدوارند بزودی خبرهای خوشی از غلبه بر ویروس کرونا و بازگشت اوضاع پایتخت به حالت عادی بشنوند. ضایعات و هزینه ها  سرسام‌آور است که اصلا نمی‌توانیم آن را محاسبه کنیم.

 

 

اخبار 

مدیر روابط عمومی اتحادیه رستوران داران استان تهران : تمام تلاشمان را کردیم تا با شرکت‌های مختلف ارتباط بگیریم تا دستگاه‌های مختلف ضدعفونی کننده را در داخل رستورانها مستقر کنیم تا به صورت منسجم تر در تمام رستوران ها در بخش تولید غذا و عرضه آن استفاده شود.

 

زندگی در جریان هست

 

آیا در همین روزهای سخت می توان از کسب و کارها چیز جدید را تجربه کرد ؟

اگر می‌خواهید، همیشه در مواقع بحران  موفق باشید ، مطالعه  کنید و فروش خود را افزایش دهید بهتر است آمادگی تیم کسب و کارتان را افزایش دهید تا بتوانید در زمان‌های بحرانی بهترین خدمات را برای مشتریان‌تان داشته باشید. همچنین برای بررسی علل مختلف باز هم  مطالعه کنید.

بهترین فروش و استراتژی در زمان بحران و ویروس کرونا

 

   نکات تمام موارد بهداشت جدید 

  • خدمات و محصولات‌تان را درست بر اساس نیاز مشتریان‌تان فراهم کنید.

 می‌توانید برای مشتریان محله خود یک پیک رایگان بگذارید تا بدون خروج از منزل ، مواد غذایی دریافت کنند.

دقت داشته باشید که این کار در ابتدا می‌تواند هزینه‌های شما و کسب و کارتان را افزایش دهد اما دوره بازگشت این هزینه بسیار کوتاه است و ممکن است در عرض یک هفته هزینه‌های شما به شما بازگردد. پس بهتر است نگران موارد این چنینی نباشید.

  • یک نوآوری جدید ایجاد کنید.

این کار را با مشورت افراد خبره انجام دهید و همچنین سعی کنید به‌صورت یک‌باره هزینه زیادی را خرج نکنید. چراکه ممکن است کار شما متناسب کسب و کار شما نباشد و هزینه زیادی را از دست بدهید. 

انتظارات مشتری در زمان شیوع ویروس کرونا

 شما در زمان شیوع ویروس کرونا بیش‌تر از هر چیز دیگری به‌دنبال دریافت خدمات با بهداشتی‌ترین شرایط ممکن هستید .

به همین خاطر باید بتوانید اعتماد مشتریان و کاربران را از سلامت محصولات و خدمات‌تان جلب کنید.

در صفحه اینستاگرام بسیاری از شرکت‌های خدمات‌دهی ایرانی تیزرهای تبلیغاتی جالبی را در مورد رعایت نکات بهداشتی بسته‌بندی کالاها منتشر کرده بودند که باعث شده ، مخاطبان و کاربران فضای مجازی اعتماد بیش‌تری به این نوع کسب و کارها داشته‌ باشند.

همچنین در نظر داشته باشید  که صفحات مجازی در جلب اعتماد مخاطبان نقش بسیاری ویژه‌ای دارد به همین خاطر بهتر با مخاطب‌تان کاملا رو راست باشید

اقدامات مهم :

 آن‌ها را در جریان بسته‌بندی و تامین کالاهای خود قرار دهید.

عکس و فیلم از روش بسته‌بندی با رعایت نکات بهداشتی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی جلب اعتماد مخاطبان داشته باشد.

در قسمت کامنت‌ها از  مشتریان و کاربران بخواهید تا شما را در جریان نیازهای‌شان قرار دهند.

به‌طور کلی سعی کنید ارتباط نزدیک و دوستانه‌ای با مخاطبان برقرار کنید. البته برای این کارها می‌توانید از شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ نیز الگو بگیرید. البته باید در نظر داشته باشید که این کار باید با رعایت نکات  مهم  باشد .

 

 

 حفظ و افزایش میزان فروش

 

 باید خودتان هم برای سلامتی مشتریان ارزش قائل شوید.

برای مثال بعضی از کسب و کارها در این شرایط به همراه هر سفارش یک یا چند ماسک را برای مشتریان‌شان می‌فرستادند.

این کار به مشتری و مخاطب نشان می‌دهد که سلامتی وی برای شما و کسب و کارتان اهمیت دارد.

در این‌گونه موارد شخص می‌تواند با بیش‌ترین اعتماد به شما، خریدهایش را به‌صورت غیرحضوری انجام دهد.

اما اگر به هر نحوی سعی کردید از مشتریان‌تان سواستفاده کنید و یا آن‌ها را پلی برای رسیدن به اهداف‌تان فرض کردید مشتری شما را ترک می‌کند.

پس لطفا سعی کنید در زمان‌های بحرانی مانند شیوع ویروس کرونا در کنار کاربران باشید و آن‌ها را دلگرم کنید. به قول ضرب‌المثل ایرانی دوست را در هنگام سختی‌ها باید شناخت.

کم کردن اثرات ناشی از ویروس کرونا

 

زمانی که صحبت از ویروس کرونا می‌شود ،بسیاری از افراد این‌گونه فکر می‌کنند که ویروس کرونا قرار است تمامی کسب و کارها را از بین ببرد و آن‌ها را نابود کند.

 برای مثال این روزها سوپرمارکت‌های آنلاین فروش چند برابری را تجربه کرده‌اند، چراکه بیش‌تر مردم ترجیح می‌دهند در خانه بمانند و در مکان‌های شلوغ و آلوده رفت و آمد نداشته باشند. اما به هر حال بعضی از کسب و کارها هم مشکلات زیادی را تجربه کرده‌اند و فروش آن‌ها در این ایام به حداقل مقدار ممکن رسیده است.

 

 

 

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

 

    • ...
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی