انستیتوی یونس امره در روز جهانی قهوه ترک در تمام طول روز با شعار "منتظر شما برای نوشیدن قهوه هستیم" درهای خود را به روی عموم باز کرد.

به مناسبت پنجم دسامبر، روز جهانی قهوه ترک در انستیتوی یونس امره واقع در پایتخت ایتالیا، رم با برنامه‌ای ویژه گرامی‌داشته شد.

روز فرهنگ و سنت قهوه ترک که از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشریت در سال 2013 گنجانده شده است، روز پنجم دسامبر با یک برنامه ویژه در انستیتوی یونس امره واقع در رم پایتخت کشور ایتالیا جشن گرفته شد.

انستیتوی یونس امره در روز جهانی قهوه ترک در تمام طول روز با شعار "منتظر شما برای نوشیدن قهوه هستیم" درهای خود را به روی عموم باز کرد.

در این روز ویژه با قهوه و دمنوش‌های ترک از مهمانان پذیرایی شد. همچنین مهمانان در جریان نحوه تولید، آسیاب و خواص قهوه ترک نیز قرار گرفتند.

میهمانان همچنین فرصت یافتند تا از نمایشگاه عکس قهوه ترک بازدید کنند.

 

چه کشور‌هایی قهوه ترک را مصرف می‌کنند؟

قهوه ترک، یکی از نوشیدنی‌های محبوب در جهان است. بر اساس گزارش سایت World Population Review، مصرف قهوه در کشورهای اسکاندیناوی بالاترین میزان را دارد. در این کشورها، مصرف قهوه در طول زمستان‌های سرد و تاریک بسیار محبوب است. ولی سبک قهوه ترک در کشورهایی مانند ترکیه، ایران و یونان از محبوب بالایی برخوردار است.

 

چگونه قهوۀ ترک درست کنم؟

برای تهیه قهوه ترک، ابتدا باید یک قوری کوچک (جزوه) را روی شعله‌ی آتش قرار دهید. سپس دو قاشق قهوه‌ی ترکی را درون آن ریخته و به همراه آب جوش، مواد را با هم مخلوط کنید.

 بعد از آن، جزوه را از روی شعله بردارید و به مدت کمی روی شعله قرار دهید تا قهوه جوش بیاورد. 

برای درست کردن قهوه ترک با غلظت مناسب، بهتر است به ازای هر فنجان دو قاشق چای خوری پودر قهوه استفاده کنید.

 اگر مایل باشید کمی قهوه را شیرین کنید، می‌توانید یک یا دو حبه قند به آن اضافه کنید.

 

 

 

.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی