کافه تورتونی به عنوان یکی از ده کافه زیباترین در جهان شناخته شده‌است.

کافه تورتونی

 

 کافه ای که امروز میخواهیم برای  شما معرفی کنیم یکی از ده کافه زیبای جهان است !

کافه تورتونی یک  قهوه خانه  است که در بوئنوس آیرس  در  کشور آرژانتین  قرار دارد و در سال ۱۸۵۸ توسط یک  فرانسوی مهاجر که نام خانوادگی او توآن بوده و با نام تورتونی شناخته شده بر پایه یکی از کافه رستوران‌های مشهور پاریس  و سبک کافه های فرانسه آن را بنا کرد.

 

کافه های مشهور جهان

 

تاریخچه

در اواخر  قرن 19 و با الهام از  قهوه خانه ای اروپایی این کافهٔ هنر نو، ایستگاه فرهنگی آرژانتین را  در تاریخ خود رقم زد ،که برای مدت‌ها، شهر هنرمندان، خیال‌پردازان و متفکرانی بوده است که نقطه‌ی اشتراک همگی آن‌ها، «علاقه‌ به قهوه» بود. فرهنگ کافه‌نشینی بوده است .

 

 

 

 

بسیاری از نامهای مشهور بوینس آیرس، کافه تورتونی را به عنوان خانهٔ دوم خود می‌پندارند. دکوراسیون بی همتا آن شامل شیشه‌های رنگ آمیزی شده، سنگ‌های مرمر، برنزها، چوبها و عکس‌های آویخته شده به دیوار آن برای سالهاست که به همین شکل باقی مانده و دست نخورده‌اند. علاوه بر قهوه و شیرینی‌های فوق‌العاده، این مکان، شو رقص   تانگو و جاز و شعر خوانی در شب را پیشنهاد می‌دهد. علاوه بر توریستها، محلی‌های عاشق شکلات نیز زمانی طولانی را در این جو شگفت‌انگیز می‌گذرانند.

 

 

 

این شهر 400 ساله با فرهنگی برجسته و تاثیر معماری اروپائی آن ، خاستگاه تانگو بوده و هرساله مردم زیادی برای فراگرفتن این هنر به بازدید شهر می روند.

در اصل  کافه‌های اروپایی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به محل‌های اجتماع ممتاز روشنفکران شهرشان تبدیل شدند،در طول سالها، کافه توسط بسیاری از افراد مشهور از جمله سیاستمداران مانند   کار لوس گاردل و خوان مانوئل فانخیو  و همچنین چهره‌های بین‌المللی مانندآلبرت انیشتن ،فدریکو گارسیا لورکا،هیلاری کلیینتون ،رابرت دووال  و خوان کارلوس اول اسپانیا  مورد بازدید قرار گرفته‌است.

 

روند کافه در طول حیات  و جاودانگی 

 

دکوراسیون این کافه مثل شیشه‌های رنگ آمیزی شده، سنگ‌های مرمر، برنزها، چوبها و عکس‌های آویخته شده به دیوار برای سالهاست که به همین شکل باقی مانده و دست نخورده‌اند.

این کافه‌ها امروزه اساسا موزه‌هایی هستند که در آنها قهوه و شیرینی با قیمت بالا سرو می‌شوند، در حالی که دیگر کافه‌ها به رستوران‌های کاملا مدرن تبدیل شده‌اند و هنوز هم تلاش می‌کنند که میراث فرهنگی خود را با برگزاری مراسم ادبی و فرهنگی دیگر زنده نگه دارند.

 

 

 

 

  رویداد های جذابی هم در طول مدتی برگزار شد مثل  مسابقه   دوی پیشخدمتها که  بیش از 450 پیشخدمت رستوران و کافه بارهای آرژانتین در بوئنوس آیرس دور هم گرد آمده و مسابقه دوی نمادین خود را برگزار کردند.

 

مسابقه جذاب پیش خدمت ها

 

در این مسابقه پیشخدمتها همراه با سینی حاوی نوشیدنی و لیوان و سایر متعلقاتی که باید سر میز هر مشتری می بردند  مسافت معینی را طی می کنند. 

 

 

   دیدنی های جالب شهر بوئنوس آیرس 

بندر پورتو مادرو بوینس آیرس

پورتو مادرو بندر اصلی شهر در قرن نوزدهم بوده و هست و اکنون بزرگ ترین طرح شهری در پایتخت آرژانتین می باشد . درسال 1989 تصمیم گرفته شد تا انبارهای قدیمی را تغییر کاربری دهند، به دنبال آن، آنها را تبدیل به غذاخوری، مغازه و محل سکونت زیبایی برای مردم و گردشگران تبدیل کردند ،قدم زدن در این محله برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

بندر پورتو مادرو بوینس آیرس

 

موزه ملی هنرهای دلپذیر در بوینس آیرس

موزه ملی هنرهای خوشگل در منطقه “رکولتا” واقع شده است .
به خاطر آلبوم بینظیر هنرآرژانتین و اروپا، بازدیدکنندگان به ان لقب “لوور کوچک” داده اند ،این موزه درسال 1895 افتتاح شد ودر سال 1933 به مکان اخیر فعلی منتقل شد. آلبوم هنرهای زیبای آن بزرگ ترین آلبوم در آرژانتین هست و اثار هنری از قرون وسطا تا قرن بیستم را حاوی میشود .

 

موزه ملی هنرهای دلپذیر در بوینس آیرس

 

 

الن اپرا بوئنوس ایرس

 

سالن اپرای شهر «Teatro Colon»، ظرفیت 2500 نفر «به صورت نشسته بر روی صندلی» و 1.000 نفر ایستاده را دارد، این سالن گذشته از بازگشایی سالن اپرای سیدنی درسال 1973 بزگرترین سالن اپرای جهان بود.

 

 

باغ کارلو بوتانیکال بوئنوس ایرس

“کارلو سای بوتانیکال” یک معمار فرانسوی بود که در 40 سالگی برای تغییر چهره شهر در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به بونوس ایرس سفر کرد. با سرپرستی وی آلبوم پارک های جدیدی ساخته شد و پارک های قدیمی بازسازی شد. اما باغ بوتانیکال شاهکار وی بود. این باغ در منطقه پالرمو نزدیک باغ وحش قرار دارد و بیش از 5.000 گونه گیاه را در خود جای داده است .

 

 

 

بازار دورگو بوئنوس ایرس

مسافرانی بونس ایرس بازار اجناس عتیقه روزهای یک شنبه رااز  دست نمی دهند. دورگو قدیمی ترین میدان شهراست.

تاریخ این بازار به قرن هجدهم زمانی که  کشاورزان تولیدات کشاورزی خودرا در روزهای یک شنبه برای فروش به این مکان می آوردند آغاز شد. بازار عتیقه فروشی فعلی در دهه 1970 آغاز به فعالیت کرد.

 

 

خیابان کامینیتو در بوئنوس ایرس

کامینیتو در زیان اسپانیایی به معنی “خیابان کوچک” است اما این منطقه همه ی وقت یک خیابان نبوده است  در اصل این منطقه رودخانه بوده است.

با خشک شدن رودخانه ریل های قطار ساخته شدند و بعد  از آن محل دفن زباله شد،امروزه، رنگارنگ ترین خیابان های بونس ایرس در این منطقه قرار دارند و محله جالبی برای تماشای هنرمندان مختلف هست.

 

خیابان کامینیتو در بوئنوس ایرس

 


آرامستان رکولتا «Recoleta»

 

آرامستان رکولتا یک آرامستان معمولی نیست.
این آرامستان محل دفن افراد مهم و تاثیرگذار شهر و آرژانتین همچون رئیس جمهور سابق “اوا پرون” و نوه های ناپلئون بناپارت است . این آرامستان درسال 1822 ایجاد شد و بیش از 4.500 مقبره در ان قرار دارد که 94 قبر همچون بنای تاریخی ملی به ثبت رسیده هست. شکبه BBC این آرامستان را همچون یکی از زیباترین آرامستان های جهان معرفی کرد و شبکه CNN ان را در ردیف 10 آرامستان زیبای جهان قرار داده است .

 

میدان میو بوینس آیرس

از آغاز  انقلاب سال 1910 که   منتهی به استقلال آرژانتین شد،این میدان، کانون مرکزی سیاسی ارژانتین بوده ،تعداد زیادی از بناهای تاریخی شهر ، همچون ساختمان شورای شهرازدوره استعمار، دور و بر این میدان قرار گرفته اند در بنگاه میدان میو، هرم می قدیمی ترین بنای یادبود شهر قرار دارد.


 

 

 

http://www.cafetortoni.com.ar/en/

 

دانستنی های روز و تاریخی کافه و رستوران های  ایران و جهان را با کافه یاب جستجو کنید.

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی