به بیان ساده‌تر دست اندرکاران ناشناخته این کارزار از مردم خواسته اند تا با پیش خرید کردن خدمات و کالا از کسب و کار‌های در معرض آسیب به دوام و بقای آن‌ها تا فروکش کردن ویروس کرونا کمک کنند.

 

 

 

 

به  گزارش  کافه یاب به نقل از خبرنگار پول نیوز، ویروس کرونا این روزها به زمین و زمان گیر داده و گویی خیال رفتن ندارد که این معضل به غیر از آسیب های جسمی و روحی به مردم، منجر به کسادی کار خیلی از کسب و کارها  نیز شده است. به خصوص بسیاری از آن‌ها که روی بازار شب عید حساب کرده بودند و چه بسا چک و تعهد و نیاز فوری و ... داشتند و حالا بعد از یک ماه ممکن است دیگر دوام نیاورند و نتوانند کسب و کارشان را سرپا نگه دارند.

 

نسیه  معکوس  چیست؟

 

ایده‌ای به نام «نسیه معکوس» که احتمالاً نام آن برایمان جدید است  ،برای مردم و   مشاغل  این روز ها به گوش می خورد  که توسط گروهی از اقتصاددانان جوان و مردمی به بسیاری از مشاغل پیشنهاد شده است.

«نسیه معکوس» را می‌توان راه حلی برد_ برد   شناخت.

بر اساس این ایده، شهروندان هزینه  خدمات  یا کالاهای مورد نظر خود را با تخفیف قابل توجه‌ای، در زمان کنونی پرداخت یا به عبارتی پیش خرید می‌کنند و خدمات مدنظر خود را در آینده نزدیک که وضعیت کشور و مشاغل به حالت عادی بازگشت، دریافت می‌کنند.

 

چه مشاغلی از ایده های برد -برد می توانند استفاده کنند ؟

 

در طرح نوین و اقتصادی نسیه معکوس بسیاری از مشاغل از جمله مراکز ورزشی، تفریحی، خدماتی ازجمله آرایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها، تالارها، رستوران‌ها، حتی مغازه‌های لوازم خانگی، البسه و … می‌توانند با پیش فروش تخفیف دار خدمات یا کالاهای خود در این ایام، آنها را پس از پایان کرونا به مشتریان خود ارائه دهند.


 

  اهداف کمپپین نسیه معکوس چیست ؟

 

ایده «نسیه معکوس» یا به عبارت ساده‌تر پیش خرید کالاها و خدمات تخفیف دار، می‌تواند جرقه شروع یک مسئولیت اجتماعی به دست خود مردم باشد که در آن هیچ نهاد و سازمانی دخالت ندارند و تنها مردم هستند که برای حفظ کار و جریان امید درجامعه به یاری یکدیگر می‌پردازند.

اساس این کمپین بر فرخوانی عمومی استوار است؛ مردمی که تا دیروز در ازای استفاده از خدمات مختلف آرایشگر، مکانیک، رستوران و... مستقر در محلشان مبالغی را پرداخت می‌کردند حالا دعوت شده اند تا این بار هم مانند همیشه به خرید خود از این کسب و کار‌ها ادامه دهند، اما کالا و خدمات خریداری شده خود را بعدا فروکش کردن بحران کرونا دریافت نمایند.


در ادبیات اقتصادی نسیه مهلتی است که بعد از فروخته شدن کالا یا خدمات از ناحیه فروشندگان به مشتریان خوش حساب داده می‌شود تا هزینه کالا یا خدمات مصرف شده را پرداخت کنند؛ معامله نسیه موقعیتی است که انگار بیشتر کاسبان مایلند هرچه کمتر با آن مواجه شوند و انجام معاملات نقد را برآن ترجیح می دهند.

 

در کارزار نسیه معکوس هم حتی اگر با نگاهی خوشبینانه، نیت مبدعان و سازندگانش را نیک و مثبت تلقی کنیم باید در نظر بگیریم که تدام و بقای این کمپین براساس میزان اعتمادی است که میان صاحبان کسب و کار‌های خرد و مشتریانشان در سطوح مختلف جامعه وجود دارد.

 

 

چگونه اعتماد کنیم ؟

 

  • فریب تبلیغات دروغ را نخورید

این روزها به‌دلیل خانه‌نشینی ا ستفاده افراد از اینترنت افزایش یافته و سودجویان از وعده اینترنت رایگان برای افراد بکار می برند .

تا کاربران را با کلیک کردن روی لینک‌های آلوده، به سایت‌های فیشینگ هدایت کرده و اطلاعات مرورگرها را ذخیره یا حساب‌های بانکی را خالی کنند.

در این روش، پیامی در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که برای دریافت اینترنت رایگانی که به مدت ۶۰ روز برای هر اپراتور تلفن همراه ارائه شده، می‌توانید روی لینکی که در پیام هست، کلیک کنید.

غافل از اینکه این لینک تنها روشی جدید برای فیشینگ محسوب می‌شود و درصورتی که اگر از افزونه ضدفیشینگ استفاده کنید، با وارد شدن به این سایت به شما اعلام می‌کند که احتمال فیشینگ وجود دارد و بهتر است از وارد شدن به آن خودداری شود.

بااین همه چندی است که پویشی با عنوان«پیش‌خریدخدمات» یا «نسیه معکوس» راه افتاده که راهی برای کمک به کسب‌وکارهای در معرض ورشکستگی در بحران کرونا محسوب می‌شود. آنچه در ادامه می‌خوانید راهکارهایی برای کسبه و مشتریان است تا این روزها با بحران و پیامد کمتری  بگذرد. به امید روزهای بهتر در سال جدید.

 

  • اقلام مورد نیاز خود را فقط از سایت‌های فروشگاهی معتبر انجام دهند و در صورت تمایل به ثبت سفارش از سایت‌ها و کانال‌ها، پس از دریافت و اطمینان از اصالت کالا همزمان با دریافت کالا، اقدام به پرداخت وجه کنند.

همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک ضمن مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی جهت رسیدگی اطلاع دهند.

 

در هنگام ثبت سفارشات با مراجعه به نشان«ای- نماد» فروشگاهی از مدت اعتبار، موقعیت مکانی و شخصی صاحب امتیاز اطلاعات لازم را کسب کرده؛ سپس نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.
البته با اجرای رمز دوم یکبار مصرف در کشور خوشبختانه سطح جرائم فیشینگ و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های مالی افراد کاهش محسوسی پیدا کرده و هموطنان باید هنگام مراجعه به درگاه‌های بانک پرداخت الکترونیک از اصالت درگاه موردنظر اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند.


اصلی‌ترین راه شناخت درگاه‌های اصلی از درگاه‌های جعلی را توجه به نشانی shaparak.ir عنوان کردکه  شهروندان مراقب ترفند کلاهبرداران باشند.

 

 

 

منبع

 

بخوانیم 

 

  • ...
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی