انواع گوجه فرنگی در جهان

شما می‌توانید از رنگ گوجه فرنگی برای تشخیص و طعم و مزه آن استفاده کنید.با تنوع بی‌شمار و طعم‌های خوشمزه‌ای که گوجه فرنگی دارد، جای هیچ ابهامی باقی نمی‌ماند که مکمل مقوی و کاملی در کنار هر غذای ایرانی و غیر ایرانی محسوب می‌شود.

گوجه فرنگی چیست ؟

گوجه‌فرنگی میوه گیاهی به همین نام است. اصالت آن به اطراف کوهستان آند در آمریکای جنوبی، جایی که امروزه کشور پرو نام دارد، برمی‌گردد. گوجه‌فرنگی اولین بار توسط اقوام آزتک، در جنوب مکزیک به عنوان غذا استفاده شد. اغلب گوجه فرنگی‌ها قرمز هستند و این میوه با این رنگ شناخته می‌شود. ارقام متنوع رنگی هم در این میوه وجود دارند. در گلخانه‌های شیشه‌ای آتاویتا گوجه فرنگی زرد و نارنجی هم تولید می‌شود. این برای میوه‌ای که با ۷۵۰۰ نوع مختلف در دنیا کشت می‌شود.

چرا از گوجه فرنگی استفاده میکنیم ؟

گوجه فرنگی به تنهایی یک غذای فوق‌العاده مغذی است. برخی به آن لقب سوپر غذا یا ابَر غذا داده‌اند. چرا؟ چون گوجه فرنگی برای طیف بزرگی از ارگان‌های بدن مفید است. محتوای غذایی گوجه از پوست سالم، کاهش وزن، سلامت قلب و کاهش ریسک سرطان پشتیبانی می‌کند. گوجه فرنگی یکی از چهار محصول محبوب در بازار تره‌بار در بین سیب‌زمینی، کاهو و پیاز است.

 

  • روش های مصرف :

گوجه‌فرنگی انواع و اندازه‌های مختلفی دارد و می‌توان آن را به روش‌های مختلف آماده مصرف کرد. این تنوع شامل خورش گوجه فرنگی، گوجه فرنگی خام، سوپ، آب میوه، پوره، دسر، نوشیدنی و گوجه کبابی است. شیوه‌های خوردن گوجه‌فرنگی بسیار متنوع هستند. در واقع نقش این میوه در صنعت غذایی بزرگ‌تر از چیزی است که به نظر می‌آید. گوجه مثل میوه به صورت خام خورده می‌شود. همچنین گوجه ماده اصلی بسیاری از غذاهای ملل مختلف، سس‌ها، سالادها و مواد فراوری شده‌ای مثل کچاپ یا رب گوجه است. آب گوجه فرنگی هم نوشیدنی محبوبی است که در ترکیب نوشیدنی‌های دیگر هم به کار می‌رود. پس گوجه‌فرنگی را هم به صورت پخته و هم به صورت خام، هم آمیخته در مواد غذایی مختلف و هم به تنهایی مصرف می‌کنند. گوجه در دستور تهیه بسیاری از غذاها در سراسر دنیا به کار می‌رود. صنعت غذایی تا همیشه مدیون این محصول خوشمزه است.

 

برای دسترسی سریع‌تر به مطالب جذاب روز، اینستاگرام کافه یاب @cafe.yab  را دنبال کنید.

انواع گوجه فرنگی

۱. گوجه‌فرنگی آلیکانته (Alicante)

۲. گوجه‌فرنگی آزویچکا (Azoychka)

۳. گوجه‌فرنگی بیف‌استیک (beefsteak)

 

۴. گوجه‌فرنگی بتربوی (BetterBoy)

۵. گوجه‌فرنگی سیاه کریمه (Black Krim)

 

 

۶. گوجه‌فرنگی کامپاری (Campari)

۷. گوجه‌فرنگی چروکی بنفش (Cherokee)

 

۸. گوجه‌فرنگی جرمن جانسون (German Johnson)

 

۹. گوجه‌فرنگی سفید (Great White)

۱۰. گوجه‌فرنگی گرین زبرا (Green Zebra)

 

۱۱. گوجه‌فرنگی هیل‌بیلی (HillBilly)

۱۲. گوجه‌فرنگی آلویی (Plum)

۱۳. گوجه‌فرنگی راف (Raf)

 

۱۴. گوجه‌فرنگی روما (Roma)

 

۱۵. گوجه‌فرنگی راتگرز (Rutgers)

 

۱۶. گوجه‌فرنگی سوپر سوئیت ۱۰۰ (Super Sweet 100)

 

۱۷. گوجه‌فرنگی برندی‌واین (BrandyWine)

۱۸. گاردنرز دی‌لایت (Gardeners Delight)

 

 

 

بیش از ۱۰هزار نوع گوجه‌فرنگی در دنیا وجود دارد. در این مقاله تعدادی از گوجه‌فرنگی‌های رایج‌تر را معرفی کردیم.به زودی در مورد هریک برایتان محتوا ی جذاب منتشرخواهیم کرد که بدانیم برای چه سالاد و یا غذایی مناسب تر هستند .از آنجایی که می‌توان گوجه‌های بوته‌ای را در هر فصلی از سال کشت کرد، در تمام ایام سال در دسترس مصرف کننده قرار دارند. اکثر رستوران‌ها و فست‌فودها در تهیه سالادها، ساندویچ‌ها و همچنین سس‌های مختلف از گوجه فرنگی کامپری و یا همان بوته‌ای استفاده می‌کنند.

در هر عدد گوجه فرنگی مقادیر متغیری از مواد مغذی وجود دارد که نشان دهنده ارزش غذایی بالای این محصول است. اما نباید فراموش کنید که برخی از افراد به هر نوع گوجه فرنگی حساسیت دارند و در نتیجه مصرف آن ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوند. بنابراین اگر احساس می‌کنید که به این محصول حساسیت دارید، از خوردن آن اجتناب کنید.

 

 

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

 

 

 

 

 

 

 

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی