• زمان : ۱۳۹۹/۱۰/۱ ه‍.ش.،‏ ۲۳:۴۲
  • نمایش : ۱٬۱۰۵ دفعه
  • موضوع : یادداشت
ترکیبی از استقامت و امید به زندگی، حسی که برای روح انسان حیاتی است.

شرکت پنتون به عنوان تعیین‌کننده غیررسمی رنگ سال شهرت جهانی دارد و از سال ۲۰۰۰ به بعد هر سال رنگ خاصی را به‌ عنوان «رنگ سال» معرفی می‌کند.

این شرکت عنوان کرده که برای سال ۲۰۲۱ رنگ‌های زردِ گرم و خاکستری (Illuminating ۱۳-۰۶۴۷ Ultimate Gray ۱۷-۵۱۰۴) را انتخاب کرده است.

تاریخچه‌ی شرکت پنتون

موسسین پنتون، یعنی برادران ملوین و جسی لیوان، برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ در شهر نیویورک به عنوان یک شرکت چاپ و نشر فعالیت داشتند. بعدها فردی به نام «لورنس هربرت» به عنوان یک کارمند ساده در این شرکت استخدام شد و در همین مدت زمان هم یک سیستم دقیق برای استانداردسازی رنگ‌ها ایجاد شد.

این سیستم بر اساس جدول مندلیف طراحی شده و به هر رنگ، یک عدد خاص اختصاص داده شده است تا احتمال اشتباه گرفتن رنگ‌ها بین مردم به حداقل برسد.

از جمله افتخارات شرکت پنتون این است که سیستم استانداردسازی رنگ آن در مراجع بین‌المللی رنگ‌ها (Internarional Colour Authority ICA) مورد استفاده قرار می‌گیرد‌.

شرکت پنتون هم‌اکنون در شهر کارلستات نیوجرسی قرار دارد و به عنوان تعیین کننده‌ی رنگ جهان، شهرت جهانی دارد.

 

 

رنگ سال 2021 به انتخاب پنتون از دو رنگ مستقل زرد و خاکستری کامل تشکیل شده و گویای آن است که چگونه عناصر مختلف برای حمایت از یکدیگر در کنار هم قرار می گیرند که بهترین توصیفی است که برای پیشنهاد رنگی پنتون در سال 2021 می توان داشت.

رنگ سال 2021 تلفیقی از حس سنگی و کاربردی و در عین حال گرم و خوش بینانه است که قدرت و انرژی مثبت را برای ما تداعی می کنند.

این دو رنگ در واقع داستان رنگی از احساسات عمیق متفکرانه با وعده آفتاب و حال و هوای دوستانه را حکایت می کنند.

پنتون با انتخاب زرد و خاکستری در کنار یکدیگر، پیام خوشبختی با تکیه بر پشتکار و تلاش به جهانیان صادر کرده است. ترکیب این دو رنگ الهام بخش است و روزنه امید را در ما شکوفا می کند تا در شرایطی که بیماری کرونا در دنیا جولان می دهد و با وجود همه آشفتگی های سیاسی و اقتصادی، احساس کنیم همه چیز بهتر خواهد شد، حسی که برای روح انسان حیاتی است.

در حالی که دنیا در سال 2021 به دنبال راه هایی برای تقویت انرژی، شفافیت و امید برای غلبه بر تردیدهای دائمی است این دو سایه روح انگیز و جسورانه، آرزوی ما برای دست یافتن به سر زندگی و نشاط را بر آورده می سازند.

رنگ زرد روشن انتخاب شده توسط موسسه پنتون با کد رنگی PANTONE 13-0647 یک زرد درخشان، سر زنده و با نشاط است، رنگی گرم و سرشار از انرژی خورشید.

رنگ خاکستری کامل با کد رنگی PANTONE 17-5104 نمادی از عناصر جامد، قابل اعتماد و جاودانه است که پایه محکمی ایجاد می کند. این رنگ احساس خونسردی، مقاومت و استواری را به ما تلقین می کند.

ترکیب زرد و خاکستری با جسارت بخشیدن به روحیه، نیاز درونی به دیده شدن، شناخته شدن و شنیده شدن صدای ما را برجسته تر می کند.

ترکیبی که به بینش، نو آوری و شهود گره می خورد، احترام به خرد، تجربه و هوش، بازسازی را الهام می بخشد و ما را به سوی روش های تفکر و مفاهیم جدید سوق می دهد.

 

 

کد رنگ های سال چیست؟

خاکستری
RGB: 151, 153, 155
HEX/HTML: #97999B
CMYK (approximation): 44, 35, 34, 1

زرد
RGB: 245, 223, 77
HEX/HTML: #F5DF4D
CMYK (approximation): 6, 7, 82, 0

منبع: PANTONE

بدانیم 

 

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی