• زمان : ۱۳۹۹/۷/۴ ه‍.ش.،‏ ۱۱:۳۲
  • نمایش : ۱٬۳۶۶ دفعه
  • موضوع : یادداشت
نوشیدن یک فنجان قهوه باعث می شود که بیش از حد هوشیار شوید و سیستم نظارت بر کورتیزول طبیعی بدن گیج شده و بعداز ظهر با افت این هورمون مواجه خواهید شد.

به کارهایی که نا خود آگاه و از روی عادت بعد از بیدار شدن انجام می دهید فکر کردید؟

 

بسیاری از افراد هنگام بیدار شدن در صبح عادت های اشتباه و نادرستی دارند.
همه ما برای صبح زود بیدار شدن سخت تلاش می کنیم زیرا پرورش عادات سحرخیزی برای سلامتی بسیار مهم است.

در این میان هنگام برخاستن از خواب اموری وجود دارند که نباید آن ها را انجام دهید زیرا سبب تخریب روحیه خواهند شد، انرژی را از بین می برند و باعث کاهش عملکرد مثبت نیز می شوند.

 
برای ترک این عادات اشتباه باید عزم خود را جزم کنید تا متوجه شوید روز شما بهتر از ان چه که انتظارش را داشتید سپری می شود زیرا کیفیت عادات، کیفیت زندگی را تعیین می کند. در ابتدای ترک عادات ممکن است احساس عجیبی داشته باشید اما به زودی عادات جدید باعث از بین رفتن عادت های بد قبلی خواهند شد.

همه این عادت هایی که در صبح زود دارید ممکن است ذاتا بد نباشند اما بهتر است ظهر یا بعد از ظهر انجام شوند.

در این قسمت از بهداشت و سلامت عاداتی ذکر شده اند که هرگز پس از برخاستن از خواب نباید آن ها را انجام دهید.

11 کار و عادت اشتباه که صبح بعد بیدار شدن انجام میدهیم


1. به تعویق انداختن زنگ هشدار

هنگامی که زنگ هشدار خاموش می شود از خواب بیدار شوید و روز خود را شروع کنید. به تعویق انداختن زنگ هشدار و تاخیر در برخاستن نه تنها سبب استرس و احساس گناه می شود بلکه می تواند مسبب این شود که هنگام بیدار شدن از خواب احساس خستگی بیشتری داشته باشید. به منظور پیشگیری از شروع چرخه خواب مجدد و احساس ناخوشایند پس از آن، با اولین زنگ هشدار ازخواب برخیزید.

 

 

 

 

2. چک کردن فضای مجازی

بسیاری از افراد موقع بیدار شدن از خواب رسانه های اجتماعی خود را چک می کنند تا شاهد آخرین شایعات، اخبار و اتفاقات خانوادگی / دوستانه خود باشند. این امر باعث ایجاد احساس استرس خواهد شد زیرا پس از برخاستن از خواب اگر مغز خود را تحریک کنید بدن دچار استرس می شود بنابراین سعی کنید تلفن همراه خود را نادیده گرفته و یک دوش آب گرم بگیرید و صبحانه بخورید تا ذهنتان هوشیار تر شود.

 

 

3. نوشیدن قهوه

فعالیت مغز به محض بیدار شدن از خواب سطح کورتیزول را بالا می برد. نوشیدن یک فنجان قهوه باعث می شود که بیش از حد هوشیار شوید و سیستم نظارت بر کورتیزول طبیعی بدن گیج شده و بعداز ظهر با افت این هورمون مواجه خواهید شد. مطالعات نشان می دهند بهترین زمان برای نوشیدن قهوه روزانه، بین ساعت 10 صبح و ظهر است.

 

 

 

4. انتخاب صبحانه ای فاقد پروتئین

انتخاب پیراشکی یا کروسان در وعده صبح بسیار آسان است اما این خوراکی ها باعث افت انرژی شما در اواخر روز می شوند.

اگرچه این غذاها ممکن است یک انرژی سریع به شما بدهند اما به احتمال زیاد با قند خون روبرو می شوید که می توانند احساس گرسنگی و خواب آلودگی بیشتری را برای شما ایجاد کنند. درعوض صبحانه ای را انتخاب کنید که پروتئین و چربی با کیفیتی داشته باشد تا بر یک منبع انرژی طولانی مدت متمرکز بوده و عملکردتان را در طول روز بهبود بخشد.

 

 

5. مرتب کردن سریع تخت خواب

بلافاصله پس از بیدار شدن، تخت خواب خود را مرتب نکنید. مرتب کردن سریع رخت خواب باعث می شود که رطوبت در آن باقی بماند و کپک ها رشد کنند. بنابراین مدتی رخت خواب خود را رها کنید تا هر گونه رطوبت آن خشک شود.

 

 

6. تماشای تلویزیون

اگر دوست دارید بلافاصله پس از برخاستن از خواب از اخبار مطلع شوید باید بدانید که سر و صدا سطح کورتیزول را بالا می برد و این راهی سالم برای شروع روز بعد از یک خواب آرام شبانه نیست. هدف این است که صبح ها پس از برخاستن از خواب محیطی ساکت و آرام داشته باشید تا آرامشتان در شروع روز حفظ شود.

 

 

7. کنار نکشیدن پرده ها

اگر چه ممکن است روشنایی پس از تاریکی برای چشمانتان یک چالش محسوب شود اما باید بدانید که نباید پرده ها را بسته نگه دارید زیرا صبح، ساعت شبانه روزی را تنظیم می کند و ترشح طبیعی کورتیزول را افزایش خواهد داد.

 

 

8. کشیدن و خم کردن بدن

خم کردن و کشیدن بدن در اول صبح سبب ایجاد احساس خوبی می شود اما باید از انجام آن پرهیز کنید زیرا در طول خواب دیسک های نخاعی مایعات را به عنوان بخشی از یک فرایند طبیعی آبرسانی جذب می کند .

کشیدن بدن باعث می شود که دیسک ها منبسط شده و روند طبیعی حرکت مهره ها محدود شوند که خود به خود باعث سفت شدن ستون فقرات می شود و در نتیجه خم شدن و کشیدن بدن بعد از بیدار شدن از خواب بسیار خطرناک خواهد بود.

 

 

 

9. رفتن به سراغ لیست کار ها

اولین ساعت بیداری خود را به عنوان نوعی مراقبه عمل کنید.

دندان های تان را مسواک برنید و دوش بگیرید اما از فکر کردن به آن چه باید انجام بدهید خودداری کنید. به وظایف، مهلت قانونی، فشار یا تقویم خود فکر نکنید و درعوض بگذارید افکار و آگاهی شما به سمت داشته هایتان برود و بابت آن ها شکرگزاری کنید و تا می توانید به اتفاقات خوب و مثبت فکر کنید.

 

 

10. چک کردن ایمیل

از آن جا که افراد با تلفن همراه خود زنگ هشدار تنظیم می کنند به طور غریزی پس از آن به سراغ ایمیل هایشان می روند.

با این امر به شخص دیگری اجازه می دهید تا اولویت های شما را تعیین کند. این مجموعه امور که در صندوق ورودی ایمیل شما وجود دارد بیش از آن که فایده ای داشته باشند عملکرد، موفقیت وخوشبختی شما را از بین می برند.

 

 

 

11. گرفتن تصمیم های بیش از حد
شب ها قبل از خواب کمی درباره روز خود تصمیم گیری کنید. داشتن یک برنامه روزمره به شما اجازه می دهد تا صبح کمی با برنامه از خواب برخیزید در غیر این صورت مغز خود را در تصمیم گیری اول روز خسته خواهید کرد. بعضی اوقات این عادات اجتناب ناپذیر هستند اما اگر بتوانید صبح خود را با آرامش شروع کنید در طول روز احساس بهتری خواهید داشت.

 

بیشتر بدانیم 

 

 

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی