در مسابقات جهانی باریستا، چندین معیار از جمله طعم، تکنیک، خلاقیت و اجرا توسط داوران ارزیابی می‌شوند. این مسابقات فرصتی برای باریستاهای حرفه‌ای‌ قهوه و نمایش مهارت‌ها و نوآوری‌های آنها در صنعت قهوه است.

در باره مسابقات جهانی باریستا

مسابقات جهانی باریستا (WBC) مسابقه بین المللی قهوه ویژه‌ای است که سالانه توسط رویدادهای جهانی قهوه (WCE) برنامه ریزی و اجرا می‌شود. این رقابت بر ارتقای برتری در قهوه، پیشبرد حرفه باریستا و جذب مخاطبان در سراسر جهان با یک رویداد قهرمانی سالانه تمرکز دارد که به عنوان نقطه اوج رویدادهای محلی و منطقه ای در سراسر جهان عمل می‌کند و البته نظر علاقه‌مندان و مخاطبین قهوه را به خود جلب می‌کند.

هر سال، بیش از ۵۰ شرکت کننده قهرمان، هر کدام ۴ اسپرسو، ۴ نوشیدنی بر پایه شیر و ۴ نوشیدنی اصلی را با استانداردهای دقیق در یک اجرای ۱۵ دقیقه‌ای با موسیقی آماده و ارائه می‌کنند.

داوران معتبر WCE از سراسر جهان هر اجرا را بر اساس طعم نوشیدنی‌های سرو شده، تمیزی، خلاقیت، مهارت فنی و ارائه کلی ارزیابی می‌کنند. نوشیدنی محبوب همیشه به باریستاها اجازه می‌دهد تا تخیل خود را گسترش دهند و به انتقال سلیقه، تجربه و مهارت دانش قهوه خود به داوران بپردازند.

۱۵ رقیب برتر با بالاترین امتیاز از دور اول، به علاوه برنده وایلد کارت از رقابت تیمی، به مرحله نیمه نهایی راه می‌یابند. ۶ شرکت کننده برتر در مرحله نیمه نهایی به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند که از بین آنها یک برنده به عنوان قهرمان باریستای جهان شناخته می شود!

نتایج مسابقات جهانی باریستا ۲۰۲۲

۱. آنتونی داگلاس، استرالیا
۲. مورگان اکروث، ایالات متحده
۳. کلر والاس، بریتانیا
۴. تاکایوکی ایشیتانی، ژاپن
۵. بنجامین پوت، کانادا
۶. پاتریک رولف، سوئد
 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی