• زمان : ۱۳۹۶/۴/۱۷ ه‍.ش.،‏ ۱۸:۴۸
  • نمایش : ۲٬۷۹۷ دفعه
  • موضوع : روز نگار
15 تیر(7جولای ) روز جهانی شکلات

گرامیداشت روز جهانی شکلات

حدود 467 سال قبل در اروپا برای اولین بار در تاریخ 15 تیر(7جولای) شیرینی پر طرفدار و خوشمزه ای معرفی شد که همه ما آن را به خوبی میشناسیم.

شکلات!!

کل جهان به غیر از آمریکایی ها که در تاریخ 13 سپتامبر با شکلات شما شده اند ، این تاریخ یعنی 15 تیر(7جولای ) را به عنوان روز جهانی شکلات میشناسند.

اکثر شکلات های موجود در بازار با شیر ترکیب میشوند و هر قدر درصد شیر داخل آن کمتر باشد یعنی شکلات خالص تر باشد ، شکلات تلخ تر و سیاهتر است. شکلات سفید 10 درصد و به همین منوال تا 99 درصد شکلات (شکلات تلخ یا همان دارک) موجود میباشد.

 از اسانس هایی مثل پرتقال و موز و نعنا و توت فرنگی و غیره برای طعم دادن به شکلات های شیرین استفاده میشود.

اگر قرار باشد در شکلات های تلخ از اسانس استفاده شود معروف ترین انها به این صورت میباشد:عسل.کارامل، مربا،کشمش. شراب ، گردو ، فندوق ، بادام زمینی و غیره

یکی از مواردی که گاهی در شکلات استفاده میشود و باعث کاهش قیمت آن میشود موم پارافین هست که چون خیلی در در دمای بدن ذوب میشود به راحتی قابل شناسایی میباشد.

ایران و تعدادی از کشور های دیگر مدت زمان زیادی نیست که با شکلات آشناییت پیدا کرده اند.اولین کارخانه شکلات سازی در ایران حدود 60 سال توسط دو برادر روس که به تبریز مهاجرت کرده بودند راه اندازی شد. تا مدتهای زیادی محصولات این کارخانه فقط محدود به تافی و آب نبات بوده که مختص بچه ها تولید میشده.

به مرور زمان این کارخانه و دیگر کارخانه هایی که خط تولید این نوع محصولات را راه انداختند ، کار خود را گسترش دادند و انواع دیگری را نیز تولید کردند.

در دهه های اخیر این تولیدات به سمت تولید شکلات های تخته ای و مدل های لقمه ای که قابل استفاده در مجالس هست ، حرکت کرد.

به صورتی که امروزه انواع کارولین و شکلات و تافی و کرم کاکائو و شکلات های فانتزی و تیره و روشن و مغزدار و ... در بسته بندیهای جذاب و مجلسی و ساده و ... به خط تولید و توزیع رسیده.

از پیشرفت های ایرانیان در این زمینه میتوان بهره برداری از دانه های روغنی کاکائو را نام برد که با توجه به کیفیت تولید ، به عنوان تولید کننده برتر و صادر کننده نمونه ، مواردی را داشته ایم که انتخاب شده و جوایزی را هم دریافت کرده اند.

با پیشرفت تکنولوژی و ارتقا کیفیت در حال حاضر 20درصد از تولید شکلات ایرانی صادرات انجام میشود و در دهه اخیر از پیشرفت چشم گیری برخوردار شده ایم.

خواص شکلات

مصرف شکلات تلخ برای انسان بسیار مفید است چرا که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از تولید رادیکال های ازاد جلوگیری میکند و بنابراین برای جلوگیری از پوکی استخوان و کاهش سرعت پیشرفت آن بسیار مهم است.

ولی مصرف  آن برای حیواناتی چون اسب و سگ و گربه خیلی خطرناک است و همچون وارد شدن سم در بدن  آنا میباشد.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی