• زمان : ۱۴۰۱/۸/۲۳ ه‍.ش.،‏ ۱۷:۴۱
  • نمایش : ۶۵۲ دفعه
  • موضوع : مجله کافه یاب
فضاهای کار اشتراکی، مراکزی برای همکاری و فضاهای اجتماعی هستند که در آن افراد با پیشینه‌های مختلف می‌توانند برای به اشتراک گذاشتن تخصص و کشف ایده‌های جدید گرد هم آیند.coworking مکانی است که می توانید کارتان را در آن شروع کنید،بجای خانه با سروصدای بچه ها یا یک کافه محلی شلوغ.

فضای کار اشتراکی  چیست ؟

Coworking Space ها فضاهای بزرگی هستند که افراد می توانند به عنوان محل کار از آنجا استفاده کنند که  میز و قسمت مخصوص به خود را دارند و از امکانات استفاده می کنند،امکاناتی مانند :اتاق‌های جلسه ، آشپزخانه، رستوران، کافی‌شاپ و غیره که همه افراد داخل این فضاها معمولاً فریلنسرها، کارآفرینان، خالقین ایده‌های استارت‌آپی و تیم‌های کوچکی هستند که می‌خواهند از این‌گونه فضاهای منعطف برای کار خود استفاده کنند.بهترین مزیت فضاهای کاری مشترک رفت و آمد افراد مشهور و حرفه ای به این فضاها هست که امکان شبکه سازی خوبی برای شما مهیا می کند ،امروزه شرایط  کاری فرق کرده با وجود فضاهای کاری مشترک مشکل فضای فیزیکی کسب و کار های نوپا حل شده است.coworking فقط به اشتراک گذاشتن فضا و هزینه نیست،تعلق داشتن به یک جامعه و ارتباط با افراد مختلفی است که می توانند در حوزه های مختلف به ما کمک کنند.Coworking  به یک جنبش جهانی تبدیل شده است .

تاریخچه Coworking

کلمه coworking در ارتباط با یک محیط کاری اشتراکی اولین بار توسط Brad Neuberg در سال ۲۰۰۵ به کار برده شد.او یک کارآفرین جسور با رویاهای بزرگ بود که اولین فضای کار اشتراکی را مانند چیزی که امروزه می شناسیم،در سانفرانسیکو ایجاد کرد.آن را “فضای کاری سانفرانسیکو” نامید و فقط دو روز در هفته باز بود. اما آنجا ماه اول خالی ماند،زیرا هیچکس تاکنون راجع به “فضای کاری اشتراکی” چیزی نشنیده بود.

در فضاهای کاری مشترک اشتراکات  متنوعی وجود دارد بعضی ها برای گیگ ها و بچه های استارت آپ ها است بعضی ها هم برای افراد اهل موسیقی و فعالین بورس و بازار های مالی.شما می توانید بر اساس علایق و نوع فعالیتتان یکی که مناسب شماست و افراد هم فکر و نظر شما در آنجا هستند انتخاب کنید.

شالوده و اساس دکوراسیون فضای کار اشتراکی مانند محیط کاری استارتاپ‌ها میز کار گروهی است. البته این میز کارها بیشتر برای تیم‌هایی در نظر گرفته می‌شود که به صورت گروهی به رزرو مکان کاری مورد نظر خود می‌پردازند. و لزومی ندارد که حتما تمام میزهای موجود در فضای کار اشتراکی به صورت میز کار گروهی باشند. از سوی دیگر نیز معمولا میز کار گروهی به گونه‌ای طراحی می‌شود که افراد هنگام کار کردن مزاحمتی برای یکدیگر ایجاد نکنند. و تمرکز کافی بر روی کارشان داشته باشند.

 

 

مزایای فضای اشتراکی 

  • کم‌بودن هزینه‌ها: هزینۀ اجاره مکان در فضاهای کار اشتراکی، در مقایسه با اینکه دفتر کار اختصاصی اجاره کنید خیلی کمتر است.
  • کم‌شدن دغدغه‌های عملیاتی: دغدغه‌های اجرایی و عملیاتی مانند تأمین میز، صندلی، اینترنت، نظافت، تعمیر و نگهداری و... را ندارید. همه‌چیز آمادۀ تمرکز روی کار شماست.
  • استفادۀ اشتراکی از امکانات: متأسفانه راه‌اندازی امکاناتی مانند سانترال دیجیتالی، شماره‌های چهار یا پنج‌رقمی، پرینتر، اسکنر و... بسیار سنگین است؛ از سوی دیگر تمام‌شدنی هم نیستند. استفاده از فضای کار اشتراکی، هزینۀ خرید امکانات ضروری و راه‌اندازی را کاهش می‌دهد.
  • فضایی پویا: به‌خاطر نوع فعالیت سایر افراد در فضای کار اشتراکی، انگیزۀ کارکردن در شما افزایش پیدا می‌کند.
  • مطلع‌شدن از رویدادها و...: شاید خودتان از خیلی رویدادها و همایش‌ها و... بنا به دلایل مختلف باخبر نشوید. اما به‌خاطر گستردگی افرادی که در فضاهای کار اشتراکی هستند می‌توانید از رویدادهای مختلفی که برگزار می‌شود مطلع شوید یا بعضاً دیده شده که دوستان توانسته‌اند کدتخفیف هم بگیرند.
  • ارتباطات درون‌سازمانی: به‌خاطر تنوع تیم‌های حاضر در فضای کار اشتراکی می‌توانید از دغدغه‌ها و چالش‌های سایر تیم‌ها و افراد باخبر شوید. خیلی وقت‌ها در تیمتان نیروی فنی ندارید و می‌توانید از دانش بقیۀ تیم‌ها کمک بگیرید.
  • داشتن ارتباطات خارج از سازمان: فضای کار اشتراکی ارتباطات بسیاری با سایر کسب‌و‌کارها و سازمان‌های دولتی و خصوصی دارد؛ درنتیجه شما هم می‌توانید از این ارتباطات استفاده کنید.
  • انتقال تجربه: شاید کسی در فضای کار اشتراکی باشد که خیلی از کارهای مختلفی که شما می‌خواهید انجام دهید و برای آن هزینه‌‌هایی، چه مادی و چه غیرمادی، پرداخت کنید، انجام داده باشد و قبل از شما آن مسیر را رفته باشد. درنتیجه شما بتوانید از تجربیات او استفاده کنید. هم‌نشینی با آدم‌های مختلف باعث می‌شود انتقال تجربیات مختلف را تجربه کنید.
  • مرز نامرئی: در چالش‌های مختلف حامیان بیشتری دارید. آدم‌هایی اطراف شما هستند که دوست دارند شما هم به‌عنوان دوستشان موفق باشی. همین فرهنگ درونی در این فضاها کم‌کم به بیرون هم منتقل می‌شود.
  • افزایش تعادل بین کار و زندگی: فضاهای کار اشتراکی مکان‌هایی را برای بازی و استراحت در نظر می‌گیرند که با گذراندن وقت در این محل‌ها می‌توانید بین کار و زندگی خود تعادل برقرار کنید.

 

 

منبع :www.coworker.com و گرد آو ری ازمنابع مختلف  در مورد فضای  کار اشتراکی 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی