• زمان : ۱۳۹۶/۵/۱۵ ه‍.ش.،‏ ۱۷:۴۶
  • نمایش : ۱٬۴۵۵ دفعه
  • موضوع : یادداشت

چند سالیست که کارگاه‌های قهوه در ایران به سرعت در حال پیشرفت و بالا بردن کیفیت قهوه‌ها در ایران هستند. کارگاه موسیو نزار در تهران پس از مدت‌ها تلاش توانست تولید قهوه بدون کافئین را با بررسی‌های انجام شده به ثمر برساند. در زیر مطلبی اختصاصی از «موسیو نزار» که برای کافه‌یاب ارسال شده است را می‌خوانید:

 

با سلام. همانطور که می‌دانید کافئین ماده‌ای محلول در طیف وسیعی از حلال‌های ارگانیک و صنعتیست. با توجه به این موضوع، جداسازی آن از بافت طبیعی دانه‌های قهوه نیز مستلزم استفاده از نوعی حلّال می‌باشد. به گونه‌ای که بافت طبیعی دانه آسیب نبیند و از طرف دیگر با حفظ ظاهر برون و آسیاب شدن در همان مرحله به اصطلاح خام سبز فرآوری گردد. بعد از آزمایشات مکرر، نمونه‌های مورد تحقیق طی روش Distraction با روش سبز(که در این روش تمامی حلال‌ها دوستدار محیط زیست و بدون اینکه در ماده حضور پیدا کند کافئین‌زدایی شدند.
در این روش حلال به مثابه یک میهمان بعد از اتمام روند از نمونه خروج پیدا می‌کند.

با توجه به اینکه درصد کیفی کافئین در نمونه‌های خارجی بارها اندازه‌گیری گردیده، برای چندمین بار با تهیه نمونه خارجی و همچنین ۲ نمونه دانه مشابه با تفاوت یکی طبیعی (به همراه کافئین) و دیگری همان کافئین‌زدایی‌شده، نتایج آزمایشگاه‌های معتبر تایید موفقیت روش اینجانب را اعلام کرده‌اند. با توجه به طیف‌های ارسالی، همانگونه که مشاهده می‌فرمایید پیک مرتبط به حضور کافئین در ناحیه ۲۵۰-۵۰۰ نانومتر کاملاً ناپدید گردید و این گواهی بر عدم حضور کافئین است. همچنین با مقایسه نمونه تجاری با توجه به شیب به دست آمده در نمودارهای uv-vis به این نتیجه می‌رسیم که از کیفیت کافئین‌زدایی نمونه تجاری نیز بهتر بوده.

 
با آرزوی موفقیت براي جامعه قهوه ايران. موسیو نزار

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی