یک نمایشگاه تخصصی جدید با برگزارکنندگانی با سابقه چندین ساله!

بله، نمایشگاه تخصصی قهوه، چای و صنایع وابسته(اکسپوشهریور امسال برای اولین بار در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار شد. تیم اجرایی این نمایشگاه، سابقه برگزاری جشنواره کافکس در سال‌های گذشته را دارد. بسیاری حدس می‌زنند که جشنواره کافکس امسال به دلیل عدم حضور تیم اجرایی اکسپو، مانند سال‌های گذشته نباشد.

 

با این مقدمه به سراغ برگزاری اکسپو برویم. این نمایشگاه تخصصی با حضور تمام و کمال برندهای معتبر رُستری(به معنی برشته‌کننده)، نمایندگی‌های تجهیزات و دستگاه‌های مهم صنعت قهوه و غرفه های صنایع وابسته، برگزار شد. هدف‌گذاری بازدیدکنندگان این نمایشگاه بر روی دست‌اندرکاران و متخصصات حوزه قهوه بود. اکثر بازدیدکنندگان نیز از همین گروه‌ها بودند.

 

مسابقات قهرمانی باریستا کشور نیز برای سومین بار در این نمایشگاه برگزار شد. برگزاری دوره‌های اول و دوم این مسابقات نیز برعهده‌ی همین تیم اجرایی در کافکس بوده است. داوران محبوب دوره‌های قبل نیز در این مسابقات حضور داشتند.

این مسابقات در چند مرحله برگزار شد که در مرحله‌ی نهایی ۶ نفر از باریستاهای برتر کشور به مسابقه پرداختند و در نهایت حمیدرضا بصیری(امیرچاکلت)، مازیار اسلامی(لمیز کافی) و امیرپارسا احمدی(ویکولو گروپ) به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

در این نوع مسابقه، باریستاها باید با معرفی یک یا چند نوع نوشیدنی قهوه‌محور و سرو آن برای داوران، در زمانی محدود، بیشترین امتیاز را کسب کنند. این روش برگزاری کاملاً با متدهای روز دنیا همسوست.

امید است تا با برگزاری مجدد نمایشگاهی در این سطح، دوستداران قهوه بتوانند در پایان تابستان هر سال، با تمامی متدها و تجهیزات روز دنیا آشنا گردند و به هدف کلی، که همان فرهنگ‌سازی قهوه در ایران است، برسند. این نمایشگاه نشان داد که می‌تواند در دوره های بعد با تجربه‌های کسب شده، بهترین نمایشگاه تخصصی ایران گردد.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی