در این مطلب به شما بصورت خلاصه ترفند‌های ریز و ساده شبکه های اجتماعی را عنوان می‌کنیم و امیدورایم این نکات توجه مشتریان کافه و رستوران شما را جلب کند.

امروزه نقش و حضور شبکه‌های اجتماعی در کسب‌وکارهای کوچک  مانند کافه و رستوران اهمیت ویژه‌ای دارد و بعنوان پرکاربردترین و پرمخاطب‌ترین راه ارتباط بین کسب‌‌وکار و مشتریان می‌باشد

 

نکاتی کاربردی و برای همه پلتفرم ها :

  -1از Micro Content  استفاده کنید

ممکن است بپرسید میکرو کانتنت چیست؟ پاسخ بسیار ساده است، همه اش درباره این است که چه طور کاربران را روی پلتفرم نگه دارید. خیلی از افراد، شرکت ها و برند های حال حاضر لینک هایی روی پلتفرم (فرض کنید اینستاگرام یا تلگرام) ارسال می کنند که به وسیله آن کاربران را از پلتفرم خارج کنند. یا فرض کنید می خواهید روی فیسبوک مطلبی ارسال کنید، Caption و لینک و قسمتی از محتوا را و عکس بند انگشتی از آن صفحه را بر میدارد که در واقع این کار جواب نمی دهد مخصوصا زمانی که می خواهید Engagement ایجاد کنید و کاربر را با محتوای خود درگیر کنید. ارزشی را که می خواهید ایجاد کنید به صورت اختصاصی در همان پست قرار دهید این کار باعث Engage کاربر می شود (ریتوییت،اشتراک گذاری،کامنت). عموما کاربران در شبکه های اجتماعی لینک هایی را که نمی بینند و محتوای آن را ندیده اند اشتراک نمی گذارند و حتی محتوایی که یک مقدار از آن می دانند و این لایه ایک هایجاد کرده اید را از بین می برد.

2- دوباره به اشتراک بگذارید، شاید افراد دیگری که ندیده اند بازدید کنند .

  -3از ویدئو های خود فایل GIF بسازید.

 -4 همیشه قبل از کامنت گذاشتن Reply را لایک کنید.

 -5 مراقب پلتفرم های جدید باشید و به محض آمدن آن ها را امتحان کنید. ازخودتان سوال کنید چند سرویس مشابه آپارات در داخل کشور می شناسید؟

 

در رابطه با اینستاگرام (Instagram)

 -6نام کاربری خودتان را آریا دانلود با کلمات کلیدی بسازید و بهینه سازی کنید. برای مثال اگر شما برند هستید و می خواهید زمانی که جستجو می شوید با اسم خودتان بالا بیایید در جستجو هاپس باید نام کاربری خود را تغییر دهید و چیزی با معنی بگذارید. برای مثال اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنید و می خواهید دیده شوید اسم خودتان را از روی نام کاربری بردارید و چیزی بگذارید که در ابتدای آن دیجیتال مارکتینگ- Digital Marketing دیده شود.

 -7 از متن های زیر لینک ها غافل نشوید و از آن ها برای ترغیب کاربر به کلیک و انجام فعال استفاده کنید. بای مثال اگر می خواهید محصول-خدمت-سرویس خود را پروموت کنید و یا آفر 50%، خرید رایگان کتاب استفاده کنید البته مطمئن شوید مردم را اگاه می کنید از چیزی که می خواهید به آن ها ارائه دهید که چه چیزی می خواهند به دست بیاورند و چه مبلغی باید بپردازند.

 -8 در روز 3 الی 4 بار انتشار مطلب داشته باشید. ممکن است همین الان برخی از خوانندگان محترم بگویند که این کار یعنی اسپم، اما اسپم نیست. اگر شما یک بار در هفته یا یک بار در طی روز مطلب ارسال کنید مطلب شما گیرا نخواهد بود، سوشیال مدیا یعنی در لحظه کار کردن و به روز بودن و مطلب شما هم چیزی نیست که برای سال ها بماند و کاربر جذب کند پس واقع بین باشید. بیشتر مطلب ارسال کردن به منزله بیشتر دیده شدن است و شانس دیده شدن محتوای خود را بالا خواهید برد و درصد درگیری کاربر با محتوای خود را بالا خواهید برد. محتواها لحظه های کاربر شما را  می سازند. در نتیجه تا می توانید محتوا ارسال کنید. البته تا جاییکه می توانید محتوای خوب ارسال کنید ادامه دهید.

 -9هشتگ در اینستاگرام

تعداد # هشتگ ها را به حداکثر برسانید و آن ها را در کامنت اول بعد مطلب ارسال کنیدهمیشه در مورد این تگ ها بحث می شودکه می گویند نگذارید بیشتر 3 هشتگ باشد! آیا استفاده زیاد به معنای اسپم است؟ به نظر می رسد .... باشد و خیلی چیزهای دیگه. ببینید آن هایی که میلیون ها فالوور دارند قطعا این کار را انجام نمی دهند اما ما اینجا در مورد کافه و رستوران صحبت می کنیم که حداکثر می توانند 30 هشتگ بگذارند، معمولا هشتگ ها را در پیج های زیر 500K می بینید و حتی زیر 20 هزار با این ابزار می توانید زودتر به افراد مخاطب خود دسترسی پیدا کنید. مثال واضح تری بزنم اگر در صنعت خود پیج هایی را میبینید که همیشه بالا هستند حتی با پست های کمتر از شما و فالورهای بیشتری جذب کرده اند یکی از دلایلش همین است و آن حداکثر کردن هشتگ هاست بیشتر دیده می شوند.از هشتگ های Long tail یا طولانی استفاده کنید. از هشتگ ها در Caption استفاده نکنید. اگر از هشتگ ها در کامنت اول استفاده کنید آن ها دیده نمی شوند و به ظاهر اسپمی هم به نظر نمی رسند.

 -10از ویدئو ها بیشتر و بیشتر استفاده کنید. دوروبرتان را نگاه کنید همه می گویند از ویدئو مارکتینگ استفاده کنید. در اینستاگرام شما یک دقیقه زمان خواهید داشت. از ویدئو ها در فرم های مختلف استفاده کنید مانند بومرنگ و ثابت نباشید. هیجان ایجاد می کند این کارو به حرکت وا می دارد میبینند که پیج شما زنده است.

 -11در ویدئو های خود از متن استفاده کنید، ویدئو های شما بایست متن داشته باشند پیشنهاد من موضوع در ابتدا و زیر نویس است. همانطور که می دانید این پلتفرم می تواند ویدئو ها و موزیک های شما را به صورت اتوماتیک غیر فعال کند پس ممکن است شنیده نشوید اما زیر نویس کار را برای شما اوکی می کند.و توجه آن ها را جلب می کند. و اما از چه ابزارهایی برای این کار استفاده کنیم ما در آریا دانلود به شما چند ابزار معرفی می کنیم که البته در صورت درخواست شم ادر کامنت ها می توانیم با لینک مستقیم برای شما قرار دهیم.

نرم افزار HandBrake

نرم افزار Brosoft Video Converter

نرم افزار Videopad Video Editor

نرم افزار Movavi Video Editor

نرم افزار Dotsub

هر کدام از این نرم افزارها دارای ویژگی های جالب و به خصوصی هستند.

 -12از ویژگی تصویر چند عکس در یک پست اینستاگرام استفاده کنید. عالیه مخصوصا برای محصولات یه شرکت و عالی تر برای فروشگاه های اینترنتی از این طریق می توانید محصولات مختلف را با ورق زدن به نمایش بگذارید. و یا حتی می توانید به صورت داستانی محصول و خدمت خود را ارائه کنید. همیشه از ابزارهای جدید استفاده کنید. از این خصوصیت می توانید کاربران خود را از کارهای خود و اتفاقات شرکت و پیرامون خود با خبر سازید مثلا برای رویدادهای نمایشگاهی.

سعی کنید قبل از افراد دیگر ابزارهای جدید حوزه دیجیتال مارکتینگ را امتحان کنید چرا که در این صورت است که مزایای آن را زودتر دریافت خواهید کرد.

 

 -13از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنید، 5 الی 10 بار در طی روز، به عقیده من استوری هایی که در اینستاگرام منتشر می شوند از اسنپ چت بهتر است، برای یک برند من روزانه 5 الی 10 بار را پیشنهاد می کنم. اگر روزانه 2 بار استوری بفرستید مطمئن باشید دیده نمی شوید. اگر می خواهید دیده شوید این راهش است.

 -14از محتواهایی که قبلا گذاشته اید استوری تهیه کنید و یا از محتواهایی که خارج از اینستاگرام هستند و مرتبط با کار شما است تهیه کنید نیاز نیست همیشه خودتان در تصویر باشید، محتوا را ویرایش کنید و از استوری پرموت کنید می تواند از سایت های دیگر باشید یا سوشیال های دیگر و حتی کمپین های دیگر! افرادی هستند که استوری تماشا می کنند و شما طبیعتا می خواهید محتوای شما را ببینند.

 -15از خصوصیت Mention در استوری ها استفاده کنید که این کار باعث دیگر شدن افراد بیشتر می شود، از این طریق می توانید دوستان، اینستاگرامرها،هم دانشگاهی ها و همکاران خود را دعوت کنید در پروژه ها و کارهای دیگر خود و حتی می توانید خودتان را نیز منشن کنید اگر می خواهید افراد شما را ببینند و از آن طریق وارد پروفایل شما بشوند و Bio شما را مشاهده کنند. برای تیم سازی این قابلیت عالی است.

 -16از نام کاربری خود در Mention ها استفاده کنید بدین ترتیب افراد می توانند کلیک کنند پروفایل شما را ببینند، و روی لینکی که روی Bio شما است کلیک کنند.چرا این کار مهم است؟ دلیلش این است که کاربران هیچ گاه پروفایل مشا را نمی بینند و اکثرا فید های شما را تماشا می کنند این کار برای پروموشن ها عالی است. ببینید شما نمی توانید کمپین های جذب فالوور در اینستا داشته باشید شما می توانید آن ها را هل دهید به سمت سایت شما بیاییند و از این طریق می توانید ببینید چند نفر از پیج شما به سمت سایت شما آمده اند با ابزارهای UTM و Tracking ...

 -17نیاز است برای فریاد های خود پول خرج کنید! اینفلوئنسرهای ایسنتا را پیدا کنید به آن ها بگویید 100 هزار تومان و یک شام آن ها را دعوت می کنید. نیاز نیست مبلغ خیلی بالایی باشد ممکن اندازه گیری پس از انجام کار است اینجا صحبت از برندینگ است. فقط یک بار انجام دهید. این هم مانند قبلی ها برای یک بار فایده ندارد حداقل 5 بار برای یک ماه با افراد مختلف را تست کنید. اگر شما بخواهید یک دوچرخه بخرید آیا با یک بار دیدن تبلیغ ترغیب می شوید ؟ مشخص است که نه حتما باید چندین بار ببینید.

توئیتر

 -18از تصاویر،ویدئو و Gif در زمان لینک کردن استفاده کنید.

 -19در Reply کردن از ویدئو استفاده کنید. این کار به ندرت انجام می شود. اما برای رشد و پرورش یک جامعه عالیست مخصوصا اگر شما یک شرکت هستید این شانس را دارید که از این طریق دیده شوید. ویدئویی مانند ممنون از ریتوئیت و چیزهای ساده دیگر.

 -20از هشتگ های به خصوص استفاده کنید، از اینفلوئنسر ها دعوت کنید به سوالات پاسخ دهید.

 -21یکی از توئیت های مرتبط و خوب اجرا شده را پیدا کنید و در پروفایل خود قرار دهید اگر مواقعا توئیت محبوبی در اختیار دارید یا کمپین و هر چیزی، می توانید آن را در پروفایل خود پین کنید.این اولین چیزی است که هم هایلایت است و کاربر در پروفایل شما می بیند.

 -22فایل های گیف مرتبط با برند خود بسازید و همه جا از آن استفاده کنید. این کار هم به ندرت انجام می شود. از سرویس Giphy که معدن جستجوی گیف است استفاده کنیدبرند ها به خوبی این ابزار را می شناسند. کلمه کلیدی خود را در انجا جستجو کنید. هر چیزی می تواند باشد....

 -23از قابلیت سرچ توئیتر برای دردهای مردم استفاده کنید، فرض کنید فردی گوشی اش را گم کرده یا خراب شده و ماشینش خراب است و ... لایک کنید و پیام همدردی بگذارید و بگویید چقدر از این که اون ناراحت است شما هم متاسفید با پیام های او درگیر شوید و حتی می توانید کم کم او را به مشتری تبدیل کنید. و از قابلیت سرچ Advance در توئیتر بهره گیرید و سرچ های زمان دار و با کلمات کلیدیو در منطقه ای خاص انجام دهید و افراد دوروبر خود و مشتریان دوروبر خود را پیدا کنید این قابلیت عالی است. این از قوی ترین ابزارهای توئیتر است.

 -24روزانه فعالیت کنید! از هشتگ هایی مانند: روزهای هفته،انگیزشی،آفرها و ... استفاده کنید.

 -25از توییتر به عنوان پروموتر محتوای خود استفاده کنید و همچنین پروموت کردن پلتفرم های دیگر برند خود از طریق توییتر.

 -26چندین بار در روز در توئیتر پست ارسال کنید.این یک مقدار بد است که باید در توئیتر خیلی بیشتر و بیشتر پست بگذارید تا دیده شوید و یک پلتفرم Nonstop به حساب می اید و کاری هم نمی توان کرد.

 -27اگر می خواهید ویدئوهایی خودانی در توئیتر داشته باشید باید آنها را Cut کنید.

 -28اگر می خواهید پیغام های DM در توئیتر ارسال کنید یعنی همان Direct Msg به مخاطبین خود بگویید که این پایام ها خودکار ارسال می شود و از طرف من نیست و همین باعث میشود که برای آن ها قابل قبول باشد.

فیس بوک

 -29ویدئوهای طولانی مدت بسازید اگر از تبلیغات در فیس بوک استفاده می کنید. فیس بوک تبلیغات ویدئویی را در وسط ویدئ ها قرار می دهد پس بهتر است ویدئوهای شما بیشتر از 5 دقیقه باشد.

 -30کارهای گروهی و درون گروهی انجام دهید.

 -31روزانه پست ارسال کنید. سه بار در روز پست ارسال کنید به صورت: WLB

Wake - صبح

Lunch - زمان ناهار

Bed - زمان خواب

 -32سریع کابران را درگیر کنید و الگوریتم فیسبوک چیزی شبیه این کار می کند مانند برگزار کردن آزمون و مسابقه و پرسش و پاسخ یه جورایی باید الگوریتم را هک کنید. از دوستان خود بخواهید برای شما کامنت بگذارند در ابتدا یعنی دقیقا بعد از پست گذاشتن نه دیرتر.

 -33وقتی به سراغ تبلیغات میروید به دنبال کشورهای ارزان نروید. اینطوری فیسبوک فکر می کند شما می خواهید فقط نمایش دهید و به دنبال پروموشن و فروش و... نیستید.

 -34برای Description های خود از متن کوتاه استفاده کنید.

 -35پیام رسان فیس بوک بیشترین کاربران را در جهان دارد و در جایگاه سوم است. یه جورایی همه مجبورن از آن استفاده کنن و باید این را درک کنید. درک کنید که چت کردن در بین کاربران محبوبیت دارد.

 -36اگر آفر خاصی دارید آن را مخفی نکنید. بزارید اولین چیزی که کابران می بینند آفر شما باشد. و نگذارید کاری برای بدست آوردن آن انجام دهند.

 -37از ایمیل های خود و مخاطبین خود در فیس بوک لیستی بسازید و با آن ها در ارتباط باشید.

 -38سرویس فیس بوک پیکسل را ران اندازی کنید، سیستم رصد تبدیل فیس بوک که پیکسل نام دارد به شما کمک می کند که کدام نوع تبلیغ برای شما دارای بازده بهتری بوده.

 -39دوره گذاشتن عکس و لوگو روی تصایور تمام شده، بهتر بگویم مردم حالشان از تبلیغات بد می شود، لوگو خود را از روی تصاویر بردارید.

 -40کامنت های مردم را در کامنتشان لایک کنید.

 -41تبلیغات و رویداد های خود را که ساخته ای به صورت Live Stream اجرا کنید.

 -42از کابران بخواهید که برای شما به اشتراک بگذارند. این کار برای شما جادو می کند.

 -43مسابقه بگذارید اما... کوتاه و حساس کنیدش برای مثال بگویید هر کسی زودتر کامنت بگذارید و نفر بعدی نیز کمتر از 1 دقیقا بگذارد جایزه می گیرد.

مهم این است که سوشیال مدیا نباید خسته کننده باشد اگر باشد تعامل با مخاطب حاصل نمی‌شود.

 

 

 

منبع

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی