• زمان : ۱۳۹۸/۸/۱۵ ه‍.ش.،‏ ۱۷:۴۵
  • نمایش : ۱٬۹۳۸ دفعه
  • موضوع : مجله کافه یاب

دستور تهیه کیک شکلاتی

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی ساده با کاور گاناش

آرد 1 و 3/4 پیمانه

پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری

شیر 1/2 پیمانه

روغن مایع 1/3 پیمانه

تخم مرغ 4 عدد

نمک 1 پنس

شکر 1 و نیم پیمانه

بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

دستور پخت کیک شکلاتی

ابتدا باید مواد خشک را با هم ترکیب کنید و همراه با هم از الک رد کنید به این صورت که آرد و بکینگ پودر و نمک را همراه با پودر کاکائو با هم مخلوط می کنید و همراه با هم دو تا سه بار از الک رد می کنید.

سپس تخم مرغ ها را داخل یک کاسه شکسته و شکر را کم کم اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 5دقیقه مخلوط کنید تا تخم مرغ همراه شکر به خوبی حجم بگیرد. سپس وانیل را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر به همزدن ادامه دهید. سپس شیر و روغن را اضافه کنید و با همزن مواد را مخلوط کنید و سپس  آرد را به آرامی به ترکیب اضافه کنید و با سرعت پایین همزن با هم مخلوط کنید تا جایی که گلوله آردی در مایع کیک باقی نماند.مایع کیک شما آماده است.

در این مرحله باید مایع کیک را داخل قالب 23 سانتی که از قبل کف آن را کاغذ انداخته اید و دیواره های کیک رو با کمی روغن آغشته کرده اید بریزید. فر را به مدت 10 دقیقه روی 180درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس کیک را داخل فر قرار داده و بین 45 الی 50 دقیقه زمان دهید.

نکته: نوع فرها و دمای آن ها با هم متفاوت است. پس بعد از 35 دقیقه اول پخت کیک را چک کنید و یک خلال چوبی را داخل کیک فرو کنید اگر خلال چوبی تمیز درآمد کیک شما آماده است و اگر نه اجازه  دهید تا زمان پخت را کامل بگذراند.

بعد از اینکه کیک کاملا سرد شد آن را از قالب خارج کرده و با گاناش یا چیپس شکلاتی یا ترافل یا حتی میوه های مورد علاقه تان کیک را تزیین کنید.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی