تنوع اسموتی‌ها بسیار بالاست. یک اسموتی خوب باید غلیظ و دارای بافتی منسجم باشد. در تهیه اسموتی از شکر زیاد استفاده نمی‌شود در نتیجه این نوشیدنی بسیار کم‌کالری و سالم به حساب می‌آید که می‌توانید به عنوان میان‌وعده آن را میل کنید.

اسموتی یک نوشیدنی ترکیبی است که از مخلوط میوه‌های تازه یا یخ‌زده به اضافه شکر، ماست و شیر تهیه می‌شود. اسموتی تقریبا شبیه میلک شیک است، اما نسبت به آن غلیظ‌تر است و به جای بستنی از شیر و ماست در ترکیب آن استفاده می‌شود. البته تهیه اسموتی چارچوب خاصی ندارد بلکه می‌توانید به سلیقه خودتان از ترکیبات مختلف استفاده کنید مثلا اگر طعم ماست را دوست ندارید می‌توانید از بستنی استفاده کنید یا در مورد میوه‌هایی مثل هندوانه که آبدار هستند از آب خود میوه استفاده کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با طرز تهیه اسموتی هندوانه آشنا شوید.

اسموتی هندوانه

 

مواد اولیه لازم برای تهیه اسموتی هندوانه برای ۱ لیوان:

هندوانه خردشده و بدون هسته ۲ پیمانه

برگ نعناع تازه ۴ عدد

آب لیموترش تازه ۱/۴ پیمانه

پوست لیموی رنده‌شده ۱ قاشق چایخوری

شکر یا عسل به میزان لازم

یک حلقه لیموترش برای تزئین

طرز تهیه:

۱- هسته‌های هندوانه را جدا کنید سپس آن را به قطعات کوچک خرد کنید نصف آن را روی سینی بچینید به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند. باقیمانده را داخل یخچال بگذارید. می‌توانید ۱ پیمانه هندوانه را حذف کنید و به جای آن از شیر استفاده کنید در این صورت رنگ اسموتی شما روشن‌تر می‌شود.

۲- هندوانه‌های یخ‌زده را با بقیه هندوانه‌ها در مخلوط‌کن ریخته، در صورت شیرین نبودن مقداری شکر یا عسل به آن اضافه کنید. سپس آبلیموی تازه به اضافه ۲ عدد برگ نعناع خردشده و پوست لیموترش رنده‌شده را به آن اضافه کنید. درِ مخلوط‌کن را بگذارید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه مواد را خوب مخلوط کنید. پس از اینکه مواد به‌خوبی مخلوط و یکدست شدند، داخل لیوان سرو بریزید با برگ نعناع و حلقه لیموترش تزئین کنید.

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی