در هزینه صرفه جویی کنید و با دستورالعمل‌های گام به گام آسان قهوه سرد کاملا شیرین و خوشمزه را در خانه درست کنید. به علاوه، نکاتی را در مورد نحوه شیرین کردن و طعم دادن به قهوه سرد خود دریافت کنید تا آن را خوشمزه کنید.

نکات برجسته دستور تهیه قهوه سرد

  • خوشمزه و با طراوت، هیچ چیز به خوبی قهوه سرد در یک روز گرم تابستانی نیست. فقط با 4 ماده (قهوه، یخ، سیروپ ساده) درست می‌شود.

  • بهترین راه برای شیرین و طعم دار کردن قهوه سرد، سیروپ ساده که به شکل شکر مایع (نصف آب و نصف شکر) است. طعم دهنده هایی مانند وانیل و دارچین را اضافه کنید و شربت های ساده طعم دار بدست آورید. استارباکس اینگونه به نوشیدنی های سرد و گرم خود طعم می‌دهد و آنها را خلق می‌ کند..

  • قهوه سرد از دم کردن قهوه داغ و سپس سرد کردن آن در یخچال یا فریزر تهیه می شود. کمی متفاوت از قهوه کلد برو است که با خیساندن قهوه آسیاب شده در آب سرد برای ساعت ها تهیه می شود.

 مطالبی در خصوص مواد تشکیل دهنده

قهوه عالی

قهوه را در دستگاه قهوه ساز قطره‌ای یا دستگاه Keurig درست کنید. قهوه غلیظ نقش مهم و کلیدی برای تهیه قهوه سرد عالی می باشد تا یخ نوشیدنی را رقیق نکند. قهوه داغ را در یخچال خنک کنید.
 

شربت ساده

شربت ساده شکر قهوه ای چیزی است که می توان به قهوه سرد اضافه کنیم اما می توانید از هر نوع شربت ساده (از جمله طعم دار) که دوست دارید استفاده کنید. هم زدن شکر در یک نوشیدنی سرد نتیجه خوبی در شیرین کردن نوشیدنی حاصل نمی کند، زیرا شکر فقط ته نشین می شود. ساده ترین کار این است که از قبل مقداری شربت ساده درست و آن را در یخچال نگهداری کنید. هر زمان که لازم داشتید آن آماده استفاده است!
 

ترکیب نصف نصف

نصف کرم و نصف شیر، کرم غلیظ تر از شیر معمولی است اما به اندازه خامه غلیظ غنی نیست. می توانید از هر شیری که ترجیح می دهید از جمله جو دوسر یا بادام استفاده کنید.
 

یخ

در صورت امکان از آب تصفیه شده برای تهیه یخ استفاده کنید.

 

کلدبرو چیست (Cold Brew)

حس شادابی و افزایش تمرکز و تمام آنچه از نوشیدن یک فنجان قهوه ی عادی انتظار دارید با یک فنجان کلد برو دوچندان مطالعه بیشتر......

 

دستورالعمل‌های گام به گام


برای اطلاعات کامل و دستورالعمل‌ها، به دستور تهیه بروید.

  • قهوه قوی و خنک شده را روی یخ بریزید.

              بهترین تعادل نصف قهوه غلیظ و نصف یخ است.

  • شربت ساده را هم بزنید.

  • ترکیب نصف و نصف را اضافه کنید.

 

نکات تخصصی قهوه سرد

  • قهوه داغ را در یک فنجان یخ نریزید زیرا یخ خیلی سریع آب می‌شود و نوشیدنی را خیلی سریع آبکی می‌کند. از قهوه ای استفاده کنید که کمی خنک شده باشد.
  • یک راه سریع برای خنک کردن قهوه داغ این است که آن را به مدت 15 دقیقه در فریزر یا به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

  • نیازی به استفاده از گرانترین قهوه برای تهیه قهوه سرد نیست، مگر اینکه شکر یا شیرین کننده اضافه نکنید.

  • اگر قهوه سرد خیلی قوی است، آن را با اضافه کردن آب سرد رقیق کنید.

  • قهوه و شربت ساده برای تهیه زودتر عالی هستند و هر دو را می توان در یخچال در ظروف در بسته نگهداری کرد. یک یا دو شب قبل قهوه درست کنید و بگذارید در یخچال خنک شود. شربت پایه ساده 2-3 هفته در یخچال ماندگاری دارد.

 

پیشنهادات سرو و پذیرایی

سیروپ‌های طعم دار

سیروپ یا شربت وانیل، سیروپ دارچین و سیروپ شکر قهوه‌ای همگی با قهوه سرد طعم خوبی دارند. آنها به نوشیدنی طعم داده و در عین حال شیرین می‌کنند.

شربت شکلات

برای تبدیل قهوه سرد به موکای سرد، سیروپ شکلات را اضافه کنید.

خامه قهوه

برای خامه، طعم دادن و شیرین کردن آن به یکباره، سیروپ و ترکیب نصف نصف و ساده را با خامه قهوه مانند خامه وانیلی فرانسوی آسان و خانگی می‌توانید جایگزین کنید.


فوم سرد

به جای اینکه ترکیب نصف نصف را مستقیماً در نوشیدنی بریزید، با استفاده از فرنچ پرس فوم سرد درست کنید.
 

سوالاتی که ممکن است داشته باشید

تفاوت بین قهوه سرد دم (کلدبرو) و قهوه سرد چیست؟

قهوه سرد دم  یا Cold Brew بدون حرارت درست می شود و قهوه آسیاب شده و آب را برای ساعت‌ها در یخچال در آب سرد می‌خیسانند. نتیجه آن قهوه ای نرم تر و اسیدی کمتر می شود. قهوه سرد یا یخی معمولی با گرما درست می شود، با تهیه قهوه داغ و سپس خنک شدن آن در یخچال یا فریزر حاصل می‌شود.

چگونه می توانم قهوه داغ را در کمتر از 2 دقیقه خنک کنم؟

اگر نمی خواهید صبر کنید تا قهوه داغ در فریزر یا یخچال خنک شود، 1/2 فنجان یخ و یک فنجان قهوه داغ را در کوکتل شیکر بریزید و 10 بار تکان دهید. قهوه خنک شده را در یک فنجان بریزید و 1/2 فنجان یخ دیگر به آن اضافه کنید.

برای تهیه این نوشیدنی از چه اندازه فنجان استفاده کنم؟

این نوشیدنی باید در یک فنجان 16 اونسی تهیه شود که سایز آن در استارباکس یک فنجان بزرگ است.

برای تهیه قهوه سرد از چه نوع قهوه ای استفاده کنم؟

هر نوعی که دوست دارید! می توانید از رست روشن، متوسط ​​یا تیره استفاده کنید. هرچه رست سبک تر باشد، کافئین بیشتری وجود دارد.
 

مطالب مرتبط

رُستر کیسترُستر کیست

رستر‌ها هنرمندان پشت صحنهٔ داستان قهوه هستند.

 

میوه قهوه و نوشیدنی قهوه  

دقیقا قهوه یک نوع میوه است. دانه‌های قهوه که بسیار معروف هستند، از حفره‌های موجود در یک میوه استخراج می‌شود. این میوه شباهت زیادی به گیلاس دارد.

 

کافه یاب 

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها 

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...


 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی