با الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 بیشتر آشنا شوید!(قسمت دوم)

با الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 بیشتر آشنا شوید!(قسمت دوم)

الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 (قسمت دوم)

در قسمت اول این نوشته، درباره ویژگی های جدید اینستاگرام با شما صحبت کردیم و گفتیم که الگوریتم جدید اینستاگرام به چه صورتی عمل می کند. در قسمت دوم این مقاله، می خواهیم درباره دیگر ویژگی های الگوریتم جدید اینستاگرام با شما صحبت کنیم تا ببینید که الگوریتم جدید اینستاگرام چه ویژگی های دیگری دارد.

ویژگی های جالب الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019

علاوه بر 2 ویژگی گفته شده در مقاله قبلی، به تازگی الگوریتم اینستاگرام این ویژگی ها را به این شبکه اجتماعی اضافه کرده است:

  • ویژگی شماره 3: اینستاگرام به پستهایی که در کوتاه ترین زمان، بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار می کنند، امتیاز بالایی می دهد!

یکی از موضوعاتی که برای شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار مهم است، میزان تعامل سریع کاربران با پستهای اینستاگرام شماست. یعنی هرچه تعداد لایکها و کامنتهای پست شما بیشتر باشد، نرخ تعامل کاربران با پستهای شما بیشتر خواهد بود.

اینستاگرام، فقط به نرخ تعامل پستها و استوری ها توجه نمی کند؛ بلکه به سرعت تعامل با پستها نیز توجه خواهد کرد؛ یعنی بحث زمان هم موضوع مهمی است. اگر به محض انتشار پست، مخاطبان شما آن را لایک می کنند و برای شما کامنت و دایرکت می فرستند، اینستاگرام متوجه می شود که این پست جالب و کاربردی است و به احتمال زیاد، بقیه افراد نیز از این پست استفاده خواهند کرد.

خب، چه کاری می توانید انجام دهید تا پستهای شما به محض انتشار، تعداد زیادی لایک و کامنت دریافت کند؟ بهترین کار برای تعامل سریع کاربران با پستها این است که بهترین زمان را برای انتشار پست و استوری پیدا کنید. با پیدا کردن بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام، شما می توانید الگوریتم جدید را به نفع خود به کار بگیرید و تعداد لایک های خود را بیشتر کنید و علاوه بر افزایش تعامل با پستها، فالوورهای جدید را به پیج اینستاگرام خود بیاورید.


اگر شما پستهای خود را در زمانی ارسال کنید که بیشتر فالوورهای شما فعال و آنلاین هستند، شانس خیلی بالایی برای تعامل زیاد با کاربران خواهید داشت.

پس اگر به دنبال جذب مخاطب هستید، زمانی را پیدا کنید که بیشتر کاربران شما آنلاین هستند. با کمک ابزار Insights در اینستاگرام، شما می توانید آمارهای دقیق پیج خود را مشاهده کنید. با استفاده از ابزار Insights، شما می توانید زمانهایی را پیدا کنید که بیشتر کاربران شما در اینستاگرام هستند و فعالیت دارند.

البته یادتان باشد که زمان فعالیت مخاطبان شما در طول هفته تغییر می کند؛ مثلا ممکن است در روزهای تعطیل، اکثر افراد هنگام ظهر به اینستاگرام بیایند؛ اما در طول هفته، بعد از ساعت کاری و عصر به اینستاگرام سر می زنند. البته با تجزیه و تحلیلی که خود اینستاگرام انجام داد، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، بین ساعت 9 تا ساعت 11 صبح بود! البته ممکن است در آینده این زمان تغییر کند و زمان دیگری برای انتشار محتوا در اینستاگرام مناسب باشد.

هر برند و هر کسب و کاری، مخاطبان خاص خودش را دارد که رفتارهای آنها هم منحصر به فرد است. شما به عنوان صاحب آن کسب و کار و رهبر قبیله اینستاگرامی خود، وظیفه دارید که بهترین زمان را برای ارسال پستها پیدا کنید تا بتوانید بالاترین لایک ها و کامنتها را دریافت کنید.

  • ویژگی شماره 4: الگوریتم جدید اینستاگرام برای استوری، IGTV و صفحه جستجو نیز تغییر کرده است!

زمانی که پای الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 به میان می آید، بسیاری از افراد درباره نحوه نمایش پستها در استوری، IGTV و صفحه جستجو (Explore Page) سوال می پرسند. در این الگوریتم جدید، استوری های اینستاگرام ابتدا به افرادی نشان داده می شود که بیشتر با آن استوری ها و پستها تعامل می کنند.

وقتی شما به استوری های یک پیج پاسخ می دهید، این پیام به اینستاگرام ارسال می شود که با آن پیج ارتباط برقرار کرده اید، پستهای آن را دوست دارید، این پیج را دنبال می کنید و با محتواهای آن صفحه درگیر شده اید.

حالا در استوری اینستاگرام، موضوع «بازخورد گرفتن در سریع ترین زمان ممکن» بسیار اهمیت دارد. یعنی استوری هایی که در کوتاه ترین زمان، بیشترین ارتباط را با کاربر برقرار می کنند، استوری موفق تری است و به افراد بیشتری نشان داده می شود. همچنین اینستاگرام، آخرین و جدیدترین استوری های اینفلوئنسرهای محبوبتان را نیز به شما نشان می دهد. خب، چه کار کنید که استوری های شما بیشتر دیده شود؟ برای درک این موضوع، به تغییرات الگوریتم اینستاگرام برای استوری ها اشاره خواهیم کرد.

الگوریتم جدید اینستاگرام برای استوری ها چیست؟

اگر می خواهید طبق الگوریتم جدید کار کنید و استوری های شما بیشتر دیده شود، باید برای ساخت استوری های اینستاگرام خود، زمان بیشتری اختصاص دهید. در حال حاضر، بیشتر کاربران اینستاگرام به استوری های اینستاگرام بیشتر توجه می کنند تا به پست های اینستاگرام! با تولید استوری های منظم و جذاب، احتمال نمایش استوری شما به کاربران بیشتر می شود. همچنین اینستاگرام متوجه می شود که شما در حال تولید محتوای منظم برای مخاطبان خود هستید و به ارتباط و قبیله سازی در اینستاگرام اهمیت می دهید. بنابراین زمانی برای خلق استوری های جذاب، کپشن نویسی و لینک سازی اختصاص دهید و در این کار منظم باشید. با این کار، افراد بیشتری به پیج اینستاگرام شما می آیند و می توانید آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

یکی دیگر از راه های افزایش تعامل با استوری های اینستاگرام این است که از پلت فرم های خود اینستاگرام استفاده کنید. با استفاده از استیکرهای جذاب، باکس سوال و جواب و… شما می توانید تعامل بیشتری با افراد داشته باشید و کاری کنید که آنها با شما حرف بزنند، از شما سوال بپرسند و پست های شما را تماشا کنند. در الگوریتم جدید اینستاگرام، ده ها ابزار جدید و خلاقانه برای استوری های اینستاگرام خلق شده اند که می توانید با آنها از مردم سوال بپرسید، نظر آنها را بخواهید و نرخ تعامل با استوری های خود را افزایش دهید.

الگوریتم جدید اینستاگرام در IGTV به چه صورت عمل می کند؟

IGTV، یک قابلیت جدید اینستاگرام است که ویدئوهای بلند و استراتژیک در آن قرار می گیرند. روزانه، افراد زیادی به قسمت IGTV اینستاگرام مراجعه می کنند تا ویدئوهای بیشتر از یک دقیقه را مشاهده کنند. ویدئوهای IGTV بر اساس علائق افراد و پیج های محبوب آنها نمایش داده می شود. همچنین در این قسمت، ویدئوهای محبوب و پرطرفدار (ویروسی) اینستاگرام نیز وجود دارد. در قسمت IGTV اینستاگرام، هر ویدئویی که احتمال دارد شما آنها را دوست داشته باشید، به شما نشان داده می شود. همچنین ویدئوهای صفحات فالو شده توسط شما و ویدئوهای پربازدید نیز در بخش IGTV شما وجود دارد.

چگونه می توانید ویدئوهای بخش IGTV خود را پربازدیدتر کنید؟

اگر می خواهید تعداد بازدید ویدئوهای IGTV خود را بیشتر کنید، از کپشن در ویدئوهای خود استفاده کنید. به علاوه لازم است که ویدئوهای IGTV خود را به استوری هایتان ربط دهید تا افرادی که استوری شما را مشاهده می کنند، لینک ویدئو را لمس کرده و به IGTV بیاید. به علاوه شما می توانید یک معرفی 1 دقیقه ای از ویدئوی خود را در پیج خود قرار دهید تا کاربران برای مشاهده ادامه آن ترغیب شوند. با این کار، شما به صورت همزمان می توانید از یک ویدئو، استوری و پست تولید کنید و به 3 صورت در اینستاگرام منتشر کنید. با این کار، خواهید دید که آمار تعامل شما چندین برابر شده و تعداد بازدید ویدئوهای IGTV شما بیشتر می شود. این کار شما به اینستاگرام نشان می دهد که شما ویدئوهای باکیفیت و کاربردی برای کاربران خود تولید می کنید و به فکر ساخت قبیله و تعامل درست با افراد هستید.

الگوریتم جدید اینستاگرام برای صفحه Explore Page چگونه عمل می کند؟

نکته جالب این است که صفحه جستجوی شما با صفحه جستجوی دوستان شما تفاوت زیادی خواهد داشت. پست هایی که شما در صفحه Explore Page خود می بینید، همان پست هایی نیستند که دوستان شما خواهند دید. در این جا هم بحث میزان درگیری و تعامل مخاطب با پست بسیار اهمیت دارد. به طور کلی، اینستاگرام تلاش می کند تا بهترین و محبوب ترین پستها از نظر شما را پیدا کند و آنها را به شما نشان دهد.

در اوایل سال 2019، اینستاگرام طبقه بندی هایی را برای پست های اینستاگرام در نظر گرفته اند تا کاربران بتوانند سریع تر پست های موردعلاقه خود را در اینستاگرام پیدا کنند.

الگوریتم اینستاگرام دائما به رفتارهای شما در این اپلیکیشن توجه می کند و بررسی می کند که شما به چه اکانت هایی علاقه دارید، چه پست هایی را لایک می کنید، برای چه پست هایی کامنت می گذارید و چه ویدئوهایی را در قسمت IGTV مشاهده خواهید کرد.

اگر به صفحه Explore Page اینستاگرام دقت کنید، می بینید که قسمتی مخصوص به شما وجود دارد که پست های مختلف و موردعلاقه شما در آن جا حضور دارند. 

صفحه جستجوی اینستاگرام، کاملا مطابق با الگوریتم اینستاگرام عمل می کند و اینستاگرام به شدت تلاش می کند تا این صفحه را برای هر شخص، به صورت کامل شخصی سازی کند. در صفحه Explore Page، پست هایی به شما نشان داده می شود که احتمالا شما آن مدل پستها را دوست دارید و با آنها تعامل و ارتباط خواهید داشت.

خوشبختانه، رفتن به صفحه جستجوی اینستاگرام، کار سختی نیست. اگر استراتژی بازاریابی در اینستاگرام خود را بهینه تر کنید، از هشتگ های درست استفاده کنید و طبق الگوریتم جدید اینستاگرام پیش بروید، به صفحه Explore Page اینستاگرام خواهید رفت.

اگر می خواهید به این صفحه اینستاگرام بروید، روی جنبه انسانی مخاطبان خود تمرکز کنید و ویدئوهایی را تولید کنید که واقعا برای مخاطبان شما جذاب و کاربردی است و باعث می شود که آنها با شما تعامل داشته باشند. یعنی پستهای شما را لایک کنند، برای شما کامنت بگذارند و پستهای شما را اشتراک گذاری کنند.

منبع

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی