• زمان : ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ه‍.ش.،‏ ۱:۱۸
  • نمایش : ۱۲٬۹۰۲ دفعه
  • موضوع : قهوه
جشن‌گرفتن روز باریستا بسیار راحت است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به یک کافی‌شاپ بروید، این روز را به باریستاها تبریک بگویید و یک قهوه خوشمزه و دلچسب خریداری کنید.

یکم مارس روز جهانی باریستا


تبریک به همه باریستا‌های خوب ایران
این روز بهانه‌ای هست برای اینکه افراد با دوستانشون به باریستا‌های مورد علاقشون سر بزنن و از اونا قدردانی کنن.......

در حالی که ما به طور مرتب از شغل‌های مختلف مانند کارمندان ،معلمان؛پرستاران،مهندسان ،نویسندگان،هنرمندان ،هنر پیشه ها و .... قدردانی می‌کنیم، به این موضوع فکر نکرده‌ایم که شغل باریستاها هم دشوار است و نیازمند قدردانی می‌باشد.

با این حال، افرادی زیادی برای آماده‌شدن قهوه روزانه خود به باریستاها وابسته هستند. این افراد بدون قهوه روزانه خود، به مشکل برمی‌خورند.

شرکت آلموند بریز، ۱ مارس را روز جهانی باریستا معرفی کرده است. این شرکت می‌گوید در روز باریستا باید از این افراد متخصص که قهوه‌های خوشمزه‌ای برای ما درست می‌کنند،‌ قدردانی کنیم تا انرژی آن‌ها برای کار کردن را دوچندان کنیم.

این جمله را شنیدید:

باریستا جادوگر کافه‌ها!!

تخصص اصلی باریستا تهیه قهوه اصیل و با کیفیت است.

یک معیار مهم برای سنجش حرفه‌ای بودن باریستا میزان مهارت و توانایی او در تهیه قهوه است.

درست کردن قهوه اصول و ریزه کاری‌های فراوانی دارد و خیلی هم زحمت دارد ، چون یک باریستا حرفه‌ای با مطالعه، تمرین و تکرار فراوان به مهارت تهیه قهوه های حرفه‌ای دست می‌یابد.
در جواب سوال باریستا کیست شاید بهتر باشد بگوییم:

باریستا جادوگر کافه‌هاست که با گرفتن و ارائه طعم‌هایی شگفت انگیز از قهوه‌های مختلف، مهمانان یک کافه را شگفت زده می‌کند.واز همه مهمتر با اخلاق خوبش به سوالات مشتری پاسخ می دهد.

باریستاها قهوه خوشمزه‌ و دلچسبی برای مشتریان خود آماده می‌کنند!

این روزها قهوه به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است. قهوه همان چیزی است که هر روز می‌نوشیم تا بتوانیم تمرکز کرده و روز خود را با انرژی شروع کنیم.

اما آیا همه ما می‌توانیم قهوه را به روش صحیح آن درست کنیم؟ قطعاً خیر! هر کاری را باید به متخصص آن سپرد.

 

تاریخچه روز باریستا

 

شرکت آلموند بریز نه تنها می‌خواهد با نام‌گذاری این روز از افرادی که مشغول به تهیه قهوه هستند، تشکر کند، بلکه می‌خواهد محصول Barista Blend خود را نیز تبلیغ نماید.

Barista Blend آلموند بریز،‌ خامه‌ای و فاقد لبنیات است که هنگام تهیه قهوه، درست شبیه به شیر معمولی گاو می‌باشد.

آلموند بریز عنوان کرد که زمان آن رسیده است که تلاش‌ افراد زیادی که اکنون به عنوان باریستا مشغول به کار هستند را جشن بگیریم. این شرکت مشاهده کرد که هیچ روزی برای قدردانی از زحمات باریستاها اختصاص داده نشده است، در حالی که افراد زیادی به خدمات آن‌ها وابسته هستند. قدردانی از «تلاش‌های افرادی که در هر ساعتی از شبانه‌روز مشغول به درست‌کردن قهوه هستند»، کاری بود که شرکت احساس کرد موظف است آن را انجام دهد.

دلیلی وجود دارد که حوزه مدرن قهوه بسیار پرجنب‌و‌جوش و پررونق است. همین پررونق‌بودن حوزه قهوه به کار هزاران نفر بستگی دارد که در این صنعت برای آماده‌کردن قهوه‌های خوشمزه و استثنایی در تلاش هستند. بدون آن‌ها، قهوه‌ای که هر روز افراد مختلف می‌نوشند،‌ مانند قبل خوشمزه و لذیذ نخواهد بود. تلاش زیادی در پشت صحنه آماده‌کردن قهوه انجام می‌شود که بخش بزرگ آن دیده نشده است. روز باریستا فرصتی است برای قدردانی از کار سخت باریستاها تا بتوانیم آن را جشن بگیریم.

 

 

برای دسترسی سریع‌تر به مطالب جذاب روز، اینستاگرام کافه یاب  را دنبال کنید. از  اینجا   وارد شوید.

 

چگونه روز باریستا را جشن بگیریم؟

جشن‌گرفتن روز باریستا بسیار راحت است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به یک کافی‌شاپ بروید، این روز را به باریستاها تبریک بگویید و یک قهوه خوشمزه و دلچسب خریداری کنید.

البته مجبور نیستید تنها بروید. چرا یک دوست یا یکی از اعضای خانواده را با خود نمی‌برید؟ چرا تا آنجا که می‌توانید افراد زیادی را همراه خود نبرید؟

مطمئناً افرادی را می‌شناسید که دوست داشته باشند همراه شما بیایند و یک فنجان قهوه بنوشند. اگر عاشق قهوه هستید، این روز را در شبکه‌های اجتماعی معرفی کنید و به همه دوستان خود بگویید که روز باریستا فرا رسیده است.

همچنین آلموند بریز از مردم می‌خواهد که حمایت‌های خود از باریستاها را نشان دهند. این افراد حرفه‌ای به گرفتن سفارشات و تهیه قهوه‌های خوشمزه عادت دارند. تشکر و قدردانی،‌ تنها چیزی است که آن‌ها خیلی نمی‌شنوند. روز باریستا این فرصت را به شما می‌دهد که به آن‌ها بگوید برایتان اهمیت دارند و آنچه انجام می‌دهند برای شما بسیار مهم است.

 

کافه یاب

 

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

 

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

 

به کافه‌ها بروید   وبه  باریستا‌های مورد علاقمون سر بزنیم و ازشون قدردانی کنیم.

رویداد های مهمی که باریستا ها ی  گرامی با مهارت و دانش خود در داخل  ایران رقم زدند را باهم مرور کنیم .

گزارش نتایج مسابقات لاته آرت تبریز 2022

 

 

نتایج  پنجمین دوره مسابقه ائروپرس ایران ۲۰۲۱

 

نتایح نهایی مسابقات دم آوری قهوه  icc 2021⁣

 

درخشش  ستارگان باریستا در یک رقابت هیجان انگیز

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی