• زمان : ۱۴۰۲/۷/۷ ه‍.ش.،‏ ۱۳:۵۳
  • نمایش : ۳۹۷ دفعه
  • موضوع : روز نگار
روز جهانی قهوه 1 اکتبر 2023 روز جهانی قهوه چیست؟ روز جهانی قهوه یک مناسبت جهانی است که به یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی های جهان، قهوه ادای احترام می‌کند.

 

 

روز جهانی قهوه1 اکتبر 2023

روز جهانی قهوه چیست؟

روز جهانی قهوه یک مناسبت جهانی است که به یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان، قهوه ادای احترام می‌کند.

روز بین المللی قهوه فرصتی برای کاوش در تاریخ غنی، سنت‌های متنوع و شیوه‌های پایدار در صنعت قهوه است. این روزی است برای افزایش آگاهی در مورد چالش‌هایی که تولیدکنندگان قهوه با آن روبرو هستند، اهمیت اقتصادی این کالا را درک می‌کنند و لذت‌های ساده حاصل از یک فنجان قهوه خوب دم شده را جشن می‌گیرند.

بنابراین، چه یک قهوه‌شناس حرفه‌ای یا یک طرفدار نوشیدنی معمولی هستید، به جامعه جهانی بپیوندید تا فنجان خود را به مناسبت روز جهانی قهوه برافراشته کنید، روزی که نوشیدنی‌ای را گرامی می‌دارد که به گفتگوها دامن زده، خلاقیت را برانگیخته است و برای افراد بی‌شماری در سراسر جهان آسایش به ارمغان آورده است. 


روز جهانی قهوه در سال 2023 چه زمانی است؟

این روز که هر ساله در اول اکتبر برگزار می‌شود، به عنوان قدردانی جمعی از دم کرده معطری است که خود را در تار و پود فرهنگ‌های سراسر جهان بافته است. امسال روز جهانی قهوه یکشنبه خواهد بود.


چرا روز جهانی قهوه جشن گرفته می شود؟

روز جهانی قهوه برای ترویج و جشن گرفتن قهوه به عنوان یک نوشیدنی و به رسمیت شناختن میلیون‌ها نفر از مردمی که در تولید آن مشارکت دارند، از کشاورزان قهوه گرفته تا برشته کننده‌ها (رسترها) و باریستاها، جشن گرفته می شود. این روز فرصتی برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قهوه در سراسر جهان است.
صنعت قهوه با چالش های متعددی از جمله مسائل مربوط به تجارت منصفانه، پایداری محیط زیست و معیشت کشاورزان قهوه مواجه است. روز جهانی قهوه بستری را برای افزایش آگاهی در مورد این مسائل و ترویج شیوه‌های پایدار در صنعت قهوه فراهم می‌کند.
قهوه در طیف وسیعی از انواع، طعم‌ها و آماده‌سازی‌ها، از اسپرسو گرفته تا دم‌نوش سرد وجود دارد. روز جهانی قهوه فرصتی برای کشف و قدردانی از تنوع قهوه موجود در سراسر جهان است.


آیا نوشیدن قهوه برای کودکان خوب است؟

پاسخ ساده این است که نه، نوشیدن قهوه برای بچه‌ها خوب نیست. با این حال، پاسخ طولانی تر کمی پیچیده‌تر است. این که آیا نوشیدن قهوه برای بچه‌ها خوب است یا نه به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله سن آنها، تحمل فردی و شرایطی که قهوه مصرف می‌کنند. قهوه حاوی کافئین است، محرکی که می تواند کودکان را متفاوت از بزرگسالان تحت تاثیر قرار دهد. آکادمی اطفال آمریکا (AAP)  به طور کلی از منع مصرف کافئین برای کودکان زیر 12 سال توصیه می‌کند. کودکان نسبت به بزرگسالان نسبت به اثرات کافئین حساس‌تر هستند. حتی مقادیر کم کافئین می‌تواند منجر به افزایش ضربان قلب، لرزش و اختلالات خواب در برخی از کودکان شود.


حقایق جالب در مورد قهوه:

منشا اتیوپیایی: 

اعتقاد بر این است که قهوه توسط یک چوپان به نام کالدی در قرن نهم در اتیوپی کشف شده است. افسانه‌ها حاکی از آن است که کالدی متوجه شد که بزهایش پس از خوردن توت های قهوه پرانرژی می‌شوند.

 

قهوه: چگونه نوشیدنی عرفای عرب جهانی شد؟

قهوه: چگونه نوشیدنی عرفای عرب جهانی شد؟

جهان عرب مخترعان و اختراعات بسیاری را به دنیا عرضه کرده که قهوه یکی از آنها است. بهترین دانه قهوه هنوز به نام "عربیکا" شناخته می‌شود. ولی قهوه، از زمان عرفای مسلمان تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای امروز، راه درازی را طی کرده است.

دومین کالای پرمعامله:

قهوه یکی از پرمعامله‌ترین کالاها در جهان است که پس از نفت در رتبه دوم قرار دارد. نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا می‌کند و میلیون‌ها نفر در تولید و توزیع آن نقش دارند. انواع قهوه: بیش از 100 گونه مختلف قهوه وجود دارد، اما دو گونه شناخته شده و پر کشت عربیکا و روبوستا هستند.دانه‌های قهوه دانه نیستند: دانه‌های قهوه اغلب «دانه» نامیده می‌شوند، اما در واقع دانه‌هایی هستند که در داخل گیلاس قهوه یافت می‌شوند.

قهوه به عنوان یک زبان:

در برخی فرهنگ‌ها، قهوه زبان آداب و رسوم خاص خود را دارد. به عنوان مثال، مراسم قهوه اتیوپی یک روش سنتی است که شامل برشته کردن، دم کردن، و سرو قهوه با مراسم و نمادهای عالی است.

بزرگترین تولید کننده قهوه:

برزیل بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان است که مسئول بخش قابل توجهی از تولید جهانی قهوه است.

کمربند قهوه:

قهوه در مناطق نزدیک به خط استوا، رشد می کند. این منطقه به "کمربند قهوه" معروف است و شامل کشورهایی مانند اتیوپی، برزیل، کلمبیا، کنیا، ویتنام و اندونزی می شود.

بزرگترین مصرف کننده قهوه:

فنلاند اغلب به عنوان کشوری با بالاترین مصرف سرانه قهوه ذکر می‌شود. به طور متوسط، یک فنلاندی حدود 12 کیلوگرم (26 پوند) قهوه در سال مصرف می‌کند.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی