• زمان : ۱۳۹۶/۷/۱۹ ه‍.ش.،‏ ۱:۰۸
  • نمایش : ۱٬۴۵۲ دفعه
  • موضوع : مجله کافه یاب
1 قاشق غذاخوری کره آب شده را در یک کاسه بریزید، سپس شربت شیره درخت افرا را به آن اضافه کرده و هم بزنید. در ادامه به تدریج شکر پودری شکل را به محتویات کاسه اضافه کرده و ترکیبات کاسه را هم بزنید. حال لعاب افرا آماده می¬باشد و می¬توان آن را بر روی بیسکویت های گرم پخته شده ریخت.

 

مواد مورد نیاز:

 سه و نیم فنجان آرد چند منظوره، 1 قاشق چایی خوری پودر کیک پزی، 1 قاشق چایی خوری نمک، نصف فنجان کره (نرم شده)، نصف فنجان شکر دانه ریز، 2 عدد تخم مرغ، نصف فنجان شربت شیره درخت افرا[1] (این محصول را می­توان خریداری کرد)، 1 قاشق چایی خوری شیره افرا ، 1 فنجان گردو خرد شده

روش تهیه:

در ابتدا فر را به دمای 350 درجه فارنهایت برسانید. سپس یک کاغذ پوستی در کف سینی کیک پزی قرار دهید تا یک لایه نازک در کف سینی شکل گیرد. در ادامه آرد، پودر کیک پزی و نمک را از صافی عبور داده و در یک کاسه بریزید و کاسه را کنار بگذارید.

[1] Maple syrup

با استفاده از یک هم زن برقی و با سرعت متوسط شکر و کره را هم بزنید تا کاملا نرم و خامه­ای شوند. در ادامه تخم مرغ­ها را اضافه کنید و عملیات هم زدن را ادامه دهید تا مواد بخوبی ترکیب شوند. در انتها شربت و عصاره شیره درخت افرا را به محتویات مخلوط کن اضافه کرده و محتویات مخلوط کن را هم زنید.

در ادامه محتویات کاسه که کنار گذاشته بودید را به محتویات مخلوط کن اضافه کرده و محتویات مخلوط کن را با یکدیگر ترکیب کنید تا نهایتا خمیر شکل گیرد. در ادامه گردوها را به خمیر اضافه کنید (در واقع تکه­های گردو به خورد خمیر می­روند). سپس خمیر را به دو نیم تقسیم کرده و در کف سینی کیک پزی آنها را پهن کنید (خمیر را طوری پهن کنید که طول خمیر به اندازه طول سینی در بیاید). خمیر را صاف کرده و به تکه­های مستطیلی (1×3 اینچ) تقسیم کنید.

نهایتا سینی­ کیک پزی را در فر قرار داده و عملیات حرارت دهی را تا زمانی که کف خمیر قهوه­ای رنگ و سطح آن بصورت جزئی ترد شود ادامه دهید (حدود 30 دقیقه). سپس سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا 15 دقیقه خنک شود (فر را خاموش نکنید). سپس تکه­های بیسکویت را به صورت مورب برش دهید (ضخمات تکه­های بیسکویت 5/1 سانتی متر باشد) و آنها را به صورت ایستاده روی سینی کیک پزی قرار دهید (یعنی لبه تکه­های کیک بر روی سینی قرار گیرد) و به مدت 8 الی 10 دقیقه حرارت دهید تا لبه­های بیرونی بیسکوئیت­ها ترد شوند.

نحوه تهیه لعاب افرا (می­توان لعاب افرا را بر روی بیسکویت­ها مالید تا جذاب­تر بنظر بیایند)

مواد مورد نیاز:

1 قاشق غذاخوری کره (آب شده)، یک چهارم فنجان شربت شیره درخت افرا، سه چهارم فنجان شکر پودری شکل

روش تهیه:

1 قاشق غذاخوری کره آب شده را در یک کاسه بریزید، سپس شربت شیره درخت افرا را به آن اضافه کرده و هم بزنید. در ادامه به تدریج شکر پودری شکل را به محتویات کاسه اضافه کرده و ترکیبات کاسه را هم بزنید. حال لعاب افرا آماده می­باشد و می­توان آن را بر روی بیسکویت­ های گرم پخته شده ریخت.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی