• زمان : ۱۴۰۰/۶/۲۶ ه‍.ش.،‏ ۱۲:۲۸
  • نمایش : ۱٬۹۱۵ دفعه
  • موضوع : پخت و پز
«فلسفه ما ساده است. غذا باید اصیل باشد، به بهترین نحو مهیا شود و خوشمزه باشد.»

 

نسیم علیخانی در میان سرآشپزهای منتخب منو گیاهی مت گالا ۲۰۲۱

 

 

 

مت گالا که بزرگ‌ترین شب‌نشینی صنعت مد و خوش‌پوشی است با یک سال غیبت به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار شد .

مت گالای ۲۰۲۱ اولین مهمانی کاملاً گیاهی خود را به‌عنوان بخشی از مأموریت جامع خود در راستای تنوع و پذیرش تفاوت‌ها، ارائه  داد.

موضوع امسال این رویداد مد حول محور «مد آمریکایی»  و  از مهمانان خود با یک فهرست غذای کاملا گیاهی  (غذای وگان ) که ۱۰ سرآشپز نیویورکی تهیه کرده‌اند، پذیرایی کرد.

 در این مراسم چهره‌های مشهوری از بازیگران و خواننده ها و سلبریتی های بین المللی دور هم جمع می شوند و در حاشیه آن هنرمندان و طراحان دنیای مد هم به جمع آوری کمک های مالی برای انستیتوهای طراحی لباس اقدام می‌کنند.

 


از بین  گروه ۱۰ نفره که سر آشپز  مشهور مارکوس سامولسون  آن‌ها را گرد هم آورد،نسیم علیخانی، آشپز ایرانی، که سرآشپز و صاحب رستوران سفره در بروکلین نیویورک است نیز حضور داشت.


نسیم علیخانی در سال ۲۰۱۸ رستورانی با نام «سفره» را در  بروکلین  نیویورک گشود.

در تارنمای رستوران سفره این جمله به چشم می‌خورد: «فلسفه ما ساده است. غذا باید اصیل باشد، به بهترین نحو مهیا شود و خوشمزه باشد.»

رستوران سفره نه‌تنها مورد توجه ایرانیان ساکن نیویورک و حومه است، بلکه مورد توجه غیرایرانی‌های کلان‌شهر نیویورک نیز واقع شده است و حالا در فهرست «بهترین‌های بروکلین» از رتبه‌ بالایی بین رستوران‌های پرطرفدار این بخش از شهر نیویورک قرار دارد..





درحالی‌که مت گالا قبلاً فقط وعده‌های غذایی از پیش آماده را سرو می‌کرد، امسال آنا وینتور، سردبیر  مجله ووگ  که سازمان دهنده این رویداد است، از سرآشپز مشهور مارکوس سامولسون خواست تا یک تجربه غذایی مدرن آمریکایی را ایجاد کند که با اهداف این رویداد مطابقت داشته باشد.

کاهش استفاده از گوشت و جایگزین کردن غذاهای حیوانی یا گیاهی یکی از راه‌حل‌های پیشنهادشده برای مقابله با تغییرات اقلیمی است.

حذف گوشت از فهرست غذاهای رویدادهایی مانند مت گالا، اقدامی نمادین در جهت تقویت ایده گیاهخواری است.


 

نسیم علیخانی در حال حاضر 61 ساله است.

او در ایران در رشته حقوق تحصیل کرده و حالا چهار دهه از مهاجرت او به آمریکا می گذرد.

از نسیم علیخانی مصاحبه های متعددی در رسانه های آمریکایی منتشر شده که تعریف می کند سال ها درگیر شغل هایی مثل پرستاری از کودکان و پیشخدمتی بوده تا اینکه مغازه کپی راه اندازی می کند و به مدت 8 سال سرگرم اداره آن می شود.

نسیم علیخانی شرح می دهد که در تمام این سالها فقط برای اطرافیان و اعضای خانواده خودش آشپزی می کرده و همه به او می گفتند تو چرا رستوران تاسیس نمی کنی؟ در این زمان او به این فکر می افتد چرا غذای ایرانی باکیفیت در نیویورک پیدا نمی‌شود؟

 

 

فکر راه اندازی رستوران اما در این مرحله به جایی نمی رسد چون خانواده آنها صاحب دو فرزند دوقلو می شود و نسیم چند سال فقط خانه داری می کند. بعدتر اما ایده راه اندازی رستوران را او همراه با همسرش پی می گیرد و بعد از شش سال تلاش در سال 2018 موفق می‌شوند رستوران سفره را را ه‌اندازی کنند.

 

 

برای دسترسی سریع‌تر به مطالب جذاب روز، اینستاگرام کافه یاب  را دنبال کنید. از  اینجا   وارد شوید.

 

 

 

با آروزی سلامتی و تندرستی همراه با موفقیت های روز افزون برای خانم نسیم علیخانی 

#کافه-یاب


 

سفره

نسیم علیخانی


منبع

 

 

بیشتر بدانیم 

 

از گوشه های دنج و پر طرفدار کافه ها  صحبت کنیم .

 

فراگیری تکنیک های پایه آشپزی ( واژه و اصطلاح آروزه )

 

 

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی