همزمان با افزایش تعداد مبتلایان کرونا در کشور و به‌خصوص تهران، سخنگوی وزارت بهداشت از پیگیری تعطیلات یک هفته‌ای برای تهران خبر داد. در همین حال قرار است برخی محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته در استان قم اعمال شود. در خوزستان هم محدودیت‌های کرونایی اجرا خواهد شد.

 

جزئیات محدودیت‌های یک هفته‌ای تهران درپی تشدید کرونا

به نقل از خبر گزاری ایسنا:معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران  از محدودیت‌های یک هفته‌ای تهران   می گوید .

حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که امروز به دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی و نهادهای عمومی غیر دولتی از جمله شهرداری های مستقر در استان تهران ابلاغ شده است.

 او  گفت: در ابلاغ امروز با توجه به نامه نهم مهر ماه معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت به تفکیک استان و شهرستان های هدف محدودیت و تعطیلی برخی مراکز به مدت یک هفته از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۸ مهر ماه از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید شده است.

 

وی افزود: در این ابلاغیه دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبان سراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه ها، مساجد و مصلی ها، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی در این یک هفته تعطیل خواهند بود.

وی ادامه داد: برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، باشگاه های ورزشی، ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه، قهوه خانه ها و چایخانه ها، باغ وحش و شهر بازی ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدنسازی و همچنین عدم برگزاری نماز جمعه در این ابلاغیه مورد تاکید قرار گرفته است.

روز گذشته هم مسعود مردانی عضو ستاد مقابله با کرونا درتفسیر وضعیت این روزهای پایتخت گفت :

وضعیت شیوع ویروس کرونا در تهران به حدی بحرانی است که اگر محدودیت‌های اجتماعی و اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از رشد فزاینده ابتلا به این ویروس کشنده برقرار نشود، هفته‌ پیش‌رو شاهد پر شدن فضای راهروی بیمارستان‌ها از مبتلایان کرونا خواهیم بود.

نادر توکلی معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران نیز روز گذشته هشدار داد اگر روند افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در روز‌های آینده ادامه یابد، با وجود هماهنگی‌های انجام‌شده در روند پذیرش بیماران مشکلات جدی ایجاد می‌شود.

 


 

 

نیز بدانیم 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی