• زمان : ۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ه‍.ش.،‏ ۲۲:۰۱
  • نمایش : ۱٬۲۸۹ دفعه
  • موضوع : مجله کافه یاب
اگرچه اغلب در منشاء اين خوراكی‌های مخصوص ملی و محلی اختلاف نظر وجود دارد، اما ارزش مسافرت كردن به خاطرشان را دارند.

شهرت دائمی ساندویچ‌ها می تواند با قابلیت سفارشی سازی غافلگیرکننده آنها مرتبط باشد. هر چیزی در ترکیبات آنها دیده می‌شود، از مواد حیرت انگیز بسیار ساده تا برج‌هایی چندطبقه متشکل از گوشت، سبزیجات و سس که هرگز نمی‌توانند به طور کامل در دهان قرار گیرند. اگرچه اغلب در منشاء این خوراکی‌های مخصوص ملی و محلی اختالف نظر وجود دارد، اما ارزش مسافرت کردن به خاطرشان را دارند.

تورتا آهوگادا

مکان: مکزیک

تورتا آهوگادا، غذای مخصوص منطقه ای مکزیکی - که در ادبیات به معنی ساندویچ غرق شده است - گزینه ای سرشار از فلفل است که درمان برخی از دردها برای ساکنان دومین شهر مکزیک یعنی گواداالجارا است. ماده اصلی تشکیل دهنده آن بیروت ساالدو است که یک نان باگت نازک نمک دار رول مانندی است که قسمت سفت بیرون آن مانع از فروریختن محتویات داخلی آن که کارتینای )گوشت خوک) سوخاری و سس تند گوجه فرنگی است، می گردد. همچنین برش هایی از پیاز و تربچه در قسمت فوقانی آن قرار داشته و بایستی این حقیقت را پذیرفت که خوردن ساندویچ تورتا آهوگادا کاری کثیف )از نظر خوردن) است.

چیویتو

 مکان: اروگوئه

 چیویتو )بزغاله کوچک) که در یک کافه رستوران اروگوئه ای ابداع گردیده، در حال حاضر تبدیل به غذای ملی کشور و طبق نظر مردم این کشور، مشهورترین دستور غذایی صادراتی کشور اروگوئه شده است. با این حال، همانطور که از نام این غذا پیداست مقداری گوشت بزغاله در ترکیبات این ساندویچ نسبتاً معمولی وجود دارد، مواد پروتئین دار این ساندویچ گوشت گاو، گوشت خوک و ژامبون است که با پنیر ماتسرال، کاهو، گوجه فرنگی و تخم مرغ های آبـپز، این ترکیبات تکمیل می شوند. سس مایونز و سیب زمینی های سرخ شده در کنار این ساندویچ، جزء بایدهاست.

بانمی

مکان: ویتنام

 بانمی تبدیل به یکی از معروف ترین گزینه های انتخابی در بین غذاهای ساندویچی شده است. در ویتنام که مبدأ این ساندویچ است، این اسنک سبک به همراه نوعی ظرف مایع سِرو می گردد، در حالیکه این نوع غذاها در کشورهای غربی به تنهایی به عنوان ناهار صرف می شود. در حالیکه نان باگت توخالی نوعی احساس فرانسوی بودن غذا را ارائه می کند، محتویات داخل آن حاوی مواد سنتی ویتنامی مانند دایکون و کیالنترو بعالوه ترکیب گوشت سرد و گرم است.

 جمیتا

مکان: مکزیک

 شاید بزرگترین منشأ افتخار دستپخت محلی و منطقه ای ایالت پابال در کنار چیله پابالنو، ساندویچ کنار خیابانی جمیتا باشد. اگرچه در حال حاضر می توانید برخی از انواع مختلف این ساندویچ را در خارج از مکزیک بیابید، جمیتاها ترکیباتی محلی فوق العاده ای را در بر می گیرند- مانند نان ساندویچی های کنجدی و همچنین گیاه پاپالو که مزه فلفلی در خود دارد. این ترکیبات تشکیل دهنده، درست کردن جمیتا در جاهای دیگر را تقریباً غیرممکن کرده و تولیدات هم با وضعیت عالی فاصله بسیاری دارند. پنیر رشته ای، گوشت سرخ شده و گیاه آواکادو را به ترکیب اضافه کرده و نهایتاً یک جمیتای لبریز از ترکیبات مختلف و با کیفیت را تهیه کرده اید

گاتسبی

 مکان: افریقای جنوبی

ساندویچ برجسته کیپ تاون راه طوالنی را پیش از ایجاد مترو طی کرده و خیلی بهتر از آن انجام گردید. در حالیکه نام گاتسبی زیبایی و لطافت قدیمی و شاید یک داستان مرموز را به ذهن متبادر می کند، اما نسخه افریقای جنوبی آن هر چیزی به جز چیزهای براق است. وقتی تکه های سیب زمینی سرخ شده در سرکه، ماده اصلی تهیه آن است، این غذا چگونه می تواند باشد؟ گزینه انتخابی خود از گوشت، سس فلفل و پیاز سرخ شده را به آن افزوده و فراموش نکنید که این ساندویچ بزرگ تُرد را با عزیزترین دوست نزدیکتان تقسیم کنید..

بُکادیلو دِتورتیال

مکان: اسپانیا

به غذاهای سنتی اسپانیایی فکر کنید و احتماالً پائِال را تصور می کنید. یا شاید شما فردی با ذائقه ای بسیار لطیف بوده و املت گوجه فرنگی سنتی )یک تورتیال دِپتاتا) به ذهنتان متبادر گردد. به معنای واقعی کلمه فقط و فقط این است؛ خوشمزگی تکه های سیب زمینی و تخم مرغ، مسلماً تنها راه برای بهبود بر روی یک تورتیالی اسپانیایی خوب تهیه شده، از طریق پیچاندن آن در یک نان ساندویچی است. بوکادیلوس دِتورتیال که مشابه گواجاالتو مکزیکی )یک تامیل در کیک چای) است، به ساندویچ مورد عالقه بعدی شما تبدیل خواهد شد.

کروک مانژیر

مکان: فرانسه

کرانچی میستر فرانسه، یا کروک مانژیر که بهترین نام برای آن در روز یکشنبه است، اسنک فرانسوی بوده است و به عنوان جزء اصلی هر کافه رستورانی، همچنان از شهرت خاصی برخوردار است. کروک مانژیر که تهیه شده از دومین نان معروف فرانسوی یعنی بریوچه بوده و با ژامبون پر شده و سپس با الیه نازکی از پنیر چاشنی دار پوشانده می شود )گاهی مقداری سس بِچامل به آن اضافه می شود)، با اضافه کردن تخم مرغ سرخ شده، تبدیل به یک مادام می شود.

 چاکارِرو

مکان: شیلی

گوشت تکه تکه شده نازک (گوشت خوک یا گاو، انتخاب با شما) با تکه های نازک فلفل سبز، گوجه فرنگی و لوبیای سبز، احساس سالمتی را برای مصرف کننده ترتیب می دهد. چاکارِرو برای کسانی که تمایل به کاکراس دارند و تلویحاً برای دام یا مزرعه به صورت عبارت کوکویا ترجمه شده است، مدت زمان طوالنی است که حومه شهر را ترک کرده و در بخش های مختلف شیلی نفوذ کرده است.

 فرانجسینها

مکان: پرتغال

پورتو با تعداد زیادی از پیشنهادات برای سنین مختلف و ذائقه های متفاوت، در حال تبدیل شدن به مقصدی رو به رشد است، اما وقتی زمان صرف غذا فرا می رسد، یک غذای لذیذ برای پیوند تمام نسل ها وجود دارد: فرانجسینها. گوشت، گوشت و باز هم گوشت، تشکیل دهنده محتویات داخلی است - لینکوئیشا (سوسیس پرتغالی)، ژامبون و استیک مرطوب - در حالیکه پنیر آب شده و یک تخم مرغ نیمرو به مانند ساندویچ کروک مادام بر روی کل ساندویچ قرار می گیرد. به هرحال، نکته خوب در مورد فرانجسینها در واقع سس مخفی درون آن است که بر روی کل محتویات درون ساندویچ سرازیر می شود. درست همانند روز آفتابی که دارای رنگی نارنجی غیرطبیعی است، هیچ کس نمی داند که این سس مخفی چه ترکیباتی دارد، اما با این وجود همه از آن لذت می برند.

چوریپان

مکان: آرژانتین

همانطور که از نام آن پیداست، چوریپان آرژانتینی، سوسیس کوریزو - که در مرکز ساندویچ ریخته می شود و با هر گازی که از ساندویچ می گیرید، سس از کناره ها بیرون نمی ریزد- و یک نان ساندویچی سفت را در کنار هم قرار می دهد. این ساندویچ ها را در مسابقات فوتبال امریکایی یا باربیکیوها پیدا کنید و چاشنی سس چیمیچوری را برای یک تجربه غذای آرژانتینی به آن اضافه کنید. به عنوان گزینه ای دیگر در مرز بین آرژانتین و برزیل غذای مشابه با آن یعنی سالچیپائو را امتحان کنید.

 پاسترامی

مکان: نیویورک

اگر تا به حال غذای پاسترامی را در غذاخوری هری مت سالی سفارش نداده اید، واقعاً احساس می کنید که در نیویورک اقامت داشته اید؟ خوب، شاید. امتحان کردن چیزی غیر از فقط غذاهای تکراری غیرمعروف و بسیار گران غذاخوری کاتز را مد نظر داشته باشید و سری به تمامی غذاخوری های حالل (طبق شریعت دین یهود) نیویورک بزنید، رستوران هایی که در آنها این ساندویچ های با نان گندم سیاه را که با گوشت گاو نازک پوشیده با سس خردل پر شده اند، ارائه می دهند.

شاوارما

مکان: لبنان

درحالیکه شاوارما در ارائه منوهای بعد از نیمه شب در انواع شبیه سازی ها (سالم، تاکوس ارابس مکزیکی) برای خود نامی دست و پا کرده است، بسیاری از مردم ممکن است بر سر مبدأ غذاها اختالف نظر داشته و معتقد باشند که بهترین ها در لبنان یافت می شوند. برای تجربه کردن واقعی ترین مزه محلی، مرغ شاوارما را سفارش داده و آن را با تووم و فالفل ترکیب کنید یا پا به جهانی متنوع از گوشت های خرد شده ترکیبی بگذارید.

 ساندویچ خرچنگ

مکان: مِین (ایاالت متحده)

ساندویچ باارزشی است که با توجه به منشأ اصلی آن بسیار رقابت پذیر می باشد. درحالیکه این موضوع پذیرفته شده است که مبدأ این نان کماج های هات داگ کره ای پر شده با خرچنگ، انگلستان است، اما اختالف نظری شدید بین ایاالت مِین (که به ساندویچ سرد عالقه مند هستند) و کانکتیکات (که طرفدار ساندویچ خرچنگی گرم می باشند) در این مورد که کدام یک عالی ترین ساندویچ را تهیه می کنند، وجود دارد. قضاوت با شما.

کوبان

مکان: فلوریدا

صحبت در مورد داستان های اصلی رقبای افسانه ای، تاریخچه کوبان مشهور، ساندویچ خرچنگ مِین / کانکتیکات را خجالت زده می کند. بنابراین، کدام شهر مسئول تهیه ساندویچ کوبان برای اولین بار بوده است - تامپا یا میامی؟ ظاهراً نکته مورد مناقشه در جزئیات آن است که در این مورد سوسیس بکاربرده شده می باشد: نسخه تولیدی در میامی گوشت رستوران های ایتالیایی را به آن اضافه می کند، درحالیکه تامپا معتقد است که ژامبون و گوشت خوک کامالً کفایت می کند. هر دو بر این عقیده هستند که پنیر، خیارشور (ترشی)، خردل و نان کوبان جزء ضروریات هستند.

 جومبون – بیور

مکان: فرانسه

یک نان فرانسوی سنتی، با کره پخش شده بر روی آن و یک تکه کوچک از ژامبون، منجر به در کنار یکدیگر قرار گرفتن دو بخش تشکیل دهنده باکیفیتِ معروف به پاریسی و جومبون - بیور (ژامبون-کره) می‌گردد. به شهرت این کشور برای ظرافت بی دریغ بکار گرفته شده در ترکیب یک نان ساده و گوشت کومبو در پیکره دستپخت محلی این کشور اعتماد کنید.

وادا پاو

مکان: هند

وادا پاو، غذای مورد عالقه خیابانی در هند، با قیمت مناسب و شکم پر، ثابت می کند که گوشت جزء تشکیل دهنده اصلی ساندویچ نیست. یک تکه سیب زمینی کامالً سرخ شده ادویه دار قبل از پر شدن با ترشی ادویه دار و احتماالً یک یا دو فلفل در قلب وادا پاو (نان ساندویچی) قرار گرفته و طرفداران زیادی در خیابان های شهر بمبئی دارد.

 پو بوی

مکان: لوییزییانا

پو بوی ساندویچی است که به خاطر تنوعات بسیار و استفاده روبه افزایش نام آن (امروزه نام پو بوی را می توان از تگزاس تا فلوریدا پیدا کرد) به سختی می توان از خوردن آن گذشت. به هرحال، از آنجائیکه انواع گوشت گاو خوشمزه هستند، مسلماً تنوع غذاهای دریائی سرخ شده، معروف ترین هستند، مانند میگو و صدف در هماهنگی کامل، قبل از اضافه کردن ترشیجات و کره، به همراه برخی از ساالدها.

 اسکاگن ماکا

مکان: سوئد

ساندویچ های رو باز قطعاً می توانند از نظر زیبایی نسبت به نوع در بسته دلپذیرتر باشند، اگرچه از نظر عملی تهیه آنها مشکل می باشد. بنابراین اگر شما طرفدار و دلباخته ساندویچ رو باز هستید، ساندویچ اسکاگن ماکای سوئدی برای شما بسیار خوب خواهد بود (گاهی با عنوان اسکاگن تُست یا تُست اسکاگن شناخته می شود). علی رغم نام آن که از نظر جغرافیایی کمی سردرگم کننده است - اسکاگن در واقع نام یک شهر بندری در کشور همسایه یعنی دانمارک است - این ساندویچ تُست ابداعی که حاوی میگو و خامه با توت فرنگی بر روی آن است، کامالً سوئدی است. اگر عالقه به خوردن ساندویچ رو باز دانمارکی دارید، به جای این ساندویچ، یک اسموربرود سفارش دهید.

 بِیک اند شارک

مکان: ترینیداد و توباگو

اگر آماده امتحان کردن ساندویچ دریایی بعدی هستید، خودتان را به جزایر کارابیئن ترینیداد و توباگو برسانید تا از خوردن، غذاهای مورد عالقه تان یعنی بِیک اند شارک در خیابان های ساحلی لذت ببرید. درحالیکه نام این ساندویچ در نگاه اول ظاهراً شبیه به یک منبع مبهم است، اما در واقع کامالً معنی می دهد - بِیک یعنی توپ های خمیری که در هنگام سرخ شدن به صورت توخالی پف کرده و شارک هم یعنی همان چیزی که انتظارش را داشتید.

 گوا بائو

مکان: تایوان

ساندویچ ها نباید به شکل هیجان انگیزی برای جلب توجه، بزرگ باشند، به طوریکه این مسئله در گوابائوی تایوانی کامالً مشخص می باشد. این ساندویچ که به اندازه یک گاز می باشد، به خاطر طعم خمیر نان پخته شده جلب توجه می کند که با تکه های سرخ شده گوشت شکم خوک، سبزیجات خردل خردشده، بادام زمینی (پودر بادام زمینی) و گشنیز پوشانده شده است.

 مالورکا

مکان: پورتوریکو

تنوعات در ساندویچ های ژامبونی و پنیری بسیار ساده، قبالً در این لیست ارائه شده است، اما نسخه پورتوریکویی از ساندویچ ترکیبی استاندارد، مسلماً شما را برای امتحان کردن آن متقاعد می کند. این اسنک که در یک نان ساندویچی شیرین سنتی پورتوریکویی پیش از تُست شدن و اضافه کردن شکر یخ زده به آن، خط شیرین و طعم داری را با خود به همراه دارد.

 چواپسیچی

مکان: صربستان

این غذای مورد عالقه مردم بالکان که گاهی هم از آن با نام چاواپی یاد می شود، غذای ملی هر دو بخش بوسنی و هرزگویین و صربستان است. از آنجائیکه خصوصیت های این غذا می تواند به گستردگی کشور بالکان باشد، اما ترکیبات استاندارد آن گوشت گاو کوچک، البته نه شبیه گوشت کباب در ظاهر بوده که در یک نان لواش کبابی قرار می گیرد. افزودنی های سس مانند می توانند در بازه خمیر ترش تا پنیر خمیری متغیر بوده و پیازهای خام هم همیشه در بخش هایی از این ساندویچ قرار می گیرند.

 المپردوتو

مکان: ایتالیا

طرفداران سیرابی برای خوردن یک ساندویچ شکم به معنای واقعی کلمه در کنار هم جمع می شوند. یک طرح ابداعی سنتی فلورنتین که با نام دلپذیر المپردوتو نام گذاری شده است در واقع از گوشت شکم ادویه دار و آهسته پخته شده گاو تهیه شده که سپس با یک سس فلفلی ریخته شده روی خمیر نان نرم همراه می گردد. برای کسانی که عالقه به سیرابی ندارند، المپردوتو می تواند پنجره ای روبه جهان غذاهای مخصوص شکمی باشد.

 مورتادال

مکان: برزیل

برزیلی ها کارها را نصفه و نیمه انجام نمی دهند، و این در مورد ساندویچ های کنار خیابانی آنها دو برابر هم می شود. مورتادال به خاطر مقدار زیاد گوشت سوسیس ایتالیایی مورد استفاده در آن - تقریباً بیش از نیم پوند در هر ساندویچ - تبدیل به غذای مورد عالقه شهر سائوپائولو شده و معموالً با پنیر، خردل و سس مایونز تزئین می شود. از خوردن آن به شدت لذت ببرید.

 ساندویچ اسپاگتی

مکان: ژاپن

ساندویچ اسپاگتی ژاپنی به همراه ساندویچ گوشت خوک، به همان شکلی که تبلیغ می شود، ارائه می گردد: اسپاگتی پخته شده و چاشنی دار، که در داخل یک نان ساندویچ زیردریایی نرم قرار دارد. این اسنک مورد استفاده در ایستگاه های مترو می تواند هم به صورت گرم و هم به صورت سرد، با پنیر یا بدون پنیر، در نان برش خورده یا سیر سِرو گردد. بعالوه، هیچ قانون خاصی ندارد، اینهایی که در ساندویچ قرار دارد، اسپاگتی است.

 برووج کروکت

مکان: هلند

کبوتر فروتن (نام ساندویچ) رشدی مشکوک در هلند داشته و به مدت طوالنی به خاطر محتویات سوال¬برانگیز آن به عنوان یک اسنک کم ارزش، پیش از آنکه تبدیل به یکی از پرطرفدارترین غذاهای اسنکی کشور شود، مورد بی اعتنایی قرار می گرفت. امروزه ساندویچ های کروکت، یکی از گزینه های غذای خیابانی ملی هستند. برخالف وادا پاو هندی، برووج کروکت از وجود سس یا چاتنی هایی سود می برد.

 میترِیلیت

مکان: بلژیک

میترِیلیت که نوع تجملی بلژیکی سیب زمینی سرخ شده بریتانیایی است، معموالً با نان باگت تُرد سِرو می شود و نه با نان های نرم، و با محتویات سرخ شده و سس ها و گوشت های سرخ شده ترکیب می گردد. میترِیلیت در رقابت با طرفداران سیب زمینی پیروز می گردد.

 چوریپان

مکان : آرژانتین

در گوشه و کنار خیابان های این کشور آمریکای التین می توانید ساندویچ فروشی هایی که این ساندویچ مشهور را می فروشند بیابید. چوریپان (Choripan ) شامل رولی از سوسیس Chorizo (نوعی سوسیس اسپانیایی) می شود که در سس سالسای معروف آمریکای جنوبی به نام چیمی چوری (که از روغن زیتون ، فلفل تند ، سیر و سرکه تهیه می شود) غوطه ور است.

وجمیت

مکان: استرالیا

استرالیایی ها ساندویچ هایشان را ساده و بدون پیچیدگی خاصی تهیه می کنند ، فقط مقداری وجمیت (نوعی سس استرالیایی که از سبزیجات و ادویه تهیه می شود) و پنیر و نان تست الزم است تا این ساندویچ ساده تهیه شود.

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی