• زمان : ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ه‍.ش.،‏ ۱۶:۳۸
  • نمایش : ۱٬۳۳۳ دفعه
  • موضوع : یادداشت

تجهیزات لازم برای افتتاح کافی شاپ که باید بدانید!

افتتاح کافی شاپ آنقدر که به نظر می‌رسد ساده نیست، اما یک لیست جامع از تجهیزات مورد نیاز برای افتتاح کافی شاپ می‌تواند به شما کمک کند کار خود را شروع کنید.

طبق نظرسنجی‌های انجمن ملی قهوه، زمان خوبی برای ورود به صنعت کافی شاپ است. طرفداران قهوه هر روز بیشتر و بیشتر می‌شوند و بازار نیاز مبرمی به کافی شاپ‌ها دارد.

در این مطلب از شاپ، لیست جامعی از تجهیزات مورد نیاز افتتاح کافی شاپ به شما ارائه می‌شود. با ما همراه باشید.

 

۱. قهوه‌ساز قطره‌ای/فیلتری اتوماتیک

از آنجا که به طور استاندارد، قهوه سیاه حدود ۳۰ درصد از فروش را به خود اختصاص می‌دهد، به یک قهوه‌سازی نیاز دارید که از پس آن برآید. یک قهوه‌ساز خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک قهوه‌ساز خوب باید بتواند در طول روز مقدار قهوه مورد نیاز شما را آماده کند و به اندازه کافی سریع باشد.

بیشتر کافی شاپ‌ها چند دستگاه قهوه‌ساز دارند تا بتوانند چند فنجان قهوه را به طور همزمان آماده کنند. به یاد داشته باشید که بهتر است ۳ یا ۴ دستگاه قهوه‌ساز داشته باشید.

 

۲. دستگاه اسپرسوساز با کیفیت بالا

اسپرسو نیز یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها است و به همین دلیل به یک دستگاه اسپرسوساز عالی نیاز خواهید داشت. برای خرید یک دستگاه به‌دردبخور باید بدانید که یک دستگاه اسپرسوساز عالی چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

 

۳. قهوه خردکن صنعتی

از آنجايی كه آسیاب کردن قهوه جزء حساس‌ترین بخش‌های آماده‌سازی اسپرسو است، پس قهوه خردکن جزء تجهیزات لازم برای افتتاح کافی شاپ است که می‌تواند در کیفیت قهوه کافی شاپ، تأثیر به‌سزایی داشته باشد. استفاده از قهوه تازه آسیاب‌شده، عطر و طعم جذابی به قهوه می‌دهد، پس دستگاه آسیاب قهوه هم یکی از ضروری‌ترین تجهیزات لازم برای افتتاح کافی شاپ است.

 

۴. شیر و آب

برای افتتاح کافی شاپ باید بدانید که چگونگی ترکیب آب و شیر در آماده‌سازی قهوه بسیار بااهمیت است. در تهیه قهوه با شیر، به میزان استفاده از شیر دقت کرده و سعی نمایید خوش‌طعم‌ترین و باکیفیت‌ترین قهوه را در اختیار مشتریان قرار دهید. در مورد آب هم باید بگوییم که شاید لازم باشد سیستم فیلتراسیون را به لیست تجهیزات ضروی خود اضافه کنید. دلیل ضرورت این سیستم این است که طول عمر دستگاه اسپرسوساز افزایش پیدا می‌کند و قهوه طعم بهتری خواهد داشت، زیرا ۹۸ درصد قهوه، از آب تشکیل شده است. اگر مواد معدنی آب بیش از حد بالا باشد، به دستگاه اسپرسوساز ضرر می‌رساند و باعث می‌شود قهوه، طعم خوبی نداشته باشد.

 

۵. یخچال و فریزر

در زمان افتتاح کافی شاپ به یخچال و فریز برای نگه‌داری موارد غذایی فاسدشدنی نیاز خواهید داشت. بدین ترتیب حواستان به تهیه یخچالی با کیفیت باشد که نه تنها مواد غذایی را تازه و سالم نگه دارد، بلکه ظاهری مناسب و شیک هم داشته باشد.

 

۶. ظروف و میز و صندلی

برای افتتاح کافی شاپ خود به خرید ظروف و میز و صندلی مناسب نیاز خواهید داشت. ابتدا باید درباره طرح و رنگ مورد نظر خود برای کافی شاپ تصمیم بگیرید. پس از آن می‌توانید میز و صندلی مناسب را تهیه کرده و همچنین ظروف مورد نیاز کافی شاپ را خریداری کنید.

 

۷. فر، توستر و دستگاه‌های مورد نیاز پخت‌و‌پز

اگر در زمان افتتاح کافی شاپ خود به فکر پخت غذاهای گرم هستید، باید فر، توستر و سایر وسایل مورد نیاز پخت‌وپز را خریداری کنید. فر یا تستری بخرید که هم مقرون‌به‌صرفه و مناسب باشد و هم بتواند نیازهای شما را رفع کند.

 

۸. سیستم ایمنی

برای هر کسب‌وکاری ممکن است اتفاقات بد و غیره‌منتظره رخ دهد. به‌منظور جلوگیری از این اتفاقات ناگوار به سیستم ایمنی قوی نیاز دارید.

 

۹. قفسه‌بندی

قفسه‌بندی می‌تواند نقش مهمی در زیباسازی و افزایش فضای کافی شاپ شما ایفا کند. سعی کنید خلاقانه اقدام نمایید و قفسه‌های جذابی انتخاب کنید.

 

۱۰. دستگاه POS و صندوق فروشگاهی

در نهایت نوبت به دستگاه POS یا صندوق فروشگاهی می‌رسد. بدون داشتن یک سیستم فروش کارآمد و قابل اعتماد، با تأخیر در عملیات پرداخت، مدیریت ضعیف موجودی و خدمات، کسب‌وکار شما با بحران روبه‌رو خواهد شد. اگر دستگاه POS شما مبتنی بر فضای ابری باشد، دیگر نیازی به نگرانی در مورد ردیابی اطلاعات یا موجودی خود نخواهید داشت، زیرا می‌توانید از هر مکان و در هر زمانی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید و موجودی خود را مدیریت کنید.

برای افتتاح کافی شاپ، شما به یک صندوق فروشگاهی نیاز خواهید داشت که در کنار مدیریت فروش و کافی شاپ شما، ظاهری مدرن هم داشته باشد، فضای کمی اشغال کند و یکپارچه باشد. منظور از یکپارچگی در صندوق فروشگاهی این است که بتوانید تمامی کارهای ثبت سفارش، پرداخت و چاپ فاکتور را با استفاده از یک دستگاه انجام دهید.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی