نوشیار

بارتندر و بارتندری، بار سرد، مهارت‌های اصلی بارتندر، ابزار کار بارتندر

بارتندر و بارتندری

 در این مطلب سعی داریم در مورد بارتندر و بارتندری، بار سرد، مهارت‌های اصلی بارتندر، ابزار کار بارتندر و موقعیت‌های شغلی بارتندری صحبت کنیم.

بارتندر به چه شخصی گفته می شود ؟

بارتندر به شخصی گفته می شود که به صورت تخصصی در زمینه تهیه نوشیدنی های سرد  در بار یک کافه یا یک مراسم مشغول به انجام مسولیت می باشد .یک متصدی بار کسی است که به صورت حرفه ای علم میکسولوژی (شناخت دقیق نوشیدنی های سرد ) ، فرمولاسیون و رسپی ( ترکیبات) نوشیدنی ها را می داند و روابطی صمیمانه و محترمانه با مشتریان دارد .

نوشیار (بارتندر) فردی است که انواع نوشیدنی‌ها را دربار یا نوشگاه  آماده و برای مشتریان عرضه می کند . بسته به محل و مکان، نوشیار نوشیدنی آماده شده را یا شخصاً یا توسط سالنکار (ویتر)  به مشتری عرضه می‌کند. یک نوشیار باید طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌ها و خواص  آنها  و خواص حاصل از ترکیب آنها  را به خوبی بشناسد و توانایی ساخت و ترکیب آنها را با دقت و سرعت و بدون اتلاف داشته باشد... در گذشته به این شغل به عنوان شغل دوم یا موقت نگاه می‌شد اما امروزه شغلی تخصصی است که متقاضیان با علاقه قبلی و نه از سر ضرورت و اجبار آن را انتخاب می‌کنند و با گذراندن دوره‌های تخصصی مهارت‌های لازم بارتندری را بدست می‌آورند.

 تعریف بارتندر یا همان نوشیار در ایران و کشورهای اسلامی با دیگر کشور‌های دنیا تفاوت دارد این تفاوت عدم مجوز سرو و استفاده الکل در نوشیدنی‌ها می‌باشد.این تفاوت در نام گذاری و دسته بندی بنام‌ها کوکتل و موکتل مشخص می‌شود.

تفاوت موکتل با کوکتل

کوکتل به نوشیدنی گفته می‌شود که از ترکیب چند نوشیدنی با الکل به وجود می‌آید.موکتل نوشیدنی بدون الکل است که به نوشیدنی اسلامی هم معروفه هر موکتل یا کوکتل دارای رِسِپی (recepi) خاص خود می‌باشد.

 

لیست ابزار بارتندر

  • شیکر

مهمترین ابزار مورداستفاده یک بارتندر شیکر است. از شیکر برای ترکیب و خنک سازی نوشیدنی‌ها استفاده می شود. شیکرها بصورت تخصصی داری تنوع می‌باشند و با توجه به نیاز بارتندر از آنها استفاده می‌شود.

-شیکر کوبلر Shaker cobbler

شیکر کوبلر از  سه قسمت تشکیل شده است.

  • بدنه اصلی
  • فیلتر
  • در اصلی


 

-شیکر بوستون boston shaker

شیکر بوستون از  دو قسمت تشکیل شده است.

  • فسمت فلزی
  • قسمت شیشه‌ای

 

-پاریزین شیکر parisian shaker

قاشق بار barspoon 

 

مادلر Muddler

 

 یخ خرد کن Ice Crusher

 

جیگر Jigger

 

صافی strainer

 

 

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی