• زمان : ۱۳۹۸/۹/۹ ه‍.ش.،‏ ۱۹:۳۹
  • نمایش : ۱٬۲۳۲ دفعه
  • موضوع : قهوه
بهترین زمان نوشیدن قهوه بین 10صبح الی 12 ظهر و 2بعدازظهر الی 5 غروب است.

مناسبترین زمان برای نوشیدن قهوه در طول روز چه زمانی است؟

هرروزه شمار قابل توجهی از افراد به محض بیدار شدن، قهوه می‌نوشند. ولی به دلیل تاثیرات قهوه بر روی بدن، ممکن است زمان‌های ایده‌آل تری برای نوشیدن قهوه وجود داشته باشد. معمولا  بین ساعت 8 و 9 صبح کورتیزول بدن بیشترین مقدار را دارد. کورتیزول تنها مربوط به هورمون استرس نیست بلکه با میزان هشیاری بدن نیز مرتبط است. بنابراین اگر در این ساعات از روز که میزان هشیاری بدن در بالاترین میزان قرار دارد قهوه بنوشیم، مقدار انرژی و هشیاری اضافه‌ای را که از کافئین دریافت می‌کنیم را هدر داده ایم.
پس نوشیدن قهوه در اول صبح تاثیر زیادی روی سطح هشیاری ندارد. 12 تا 1ظهر و 5:30 الی 6:30 غروب نیز دیگر ساعاتی هستند که  مقدار کورتیزول بدن افزایش می‌یابد که بهتر است در این ساعات نیز از نوشیدن کافئین خودداری شود.

بهتر است قبل از ورزش قهوه بنوشیم یا بعد از آن؟

نوشیدن قهوه قبل از ورزش کردن، توانایی لازم برای انجام ورزش‌های طولانی‌تر و سخت‌تر را فراهم می‌کند. ولی نوشیدن قهوه پس از ورزش نیز فواید خودش را دارد! اگر بعد از ورزش قهوه بنوشیم، درد عضلانی ناشی از ورزش کاهش می‌یابد و همچنین مصرف کافئین همراه با یک نوع کربوهیدرات مثل موز، غذای مورد نیاز عضلات را فراهم می‌کند.

نوشیدن قهوه با شکم‌خالی

بهتر است قهوه را به صورت ناشتا مصرف نکنید زیرا قهوه خاصیت اسیدی دارد که ترشحات معده را تحریک می‌کند. همچنین مصرف قهوه‌ی ناشتا در طولانی مدت باعث ورم معده، سوزش‌معده‌ یا حتی زخم معده می‌شود. 

نوشیدن قهوه بعد از وعده‌های غذایی

یکی از بهترین زمان‌های نوشیدن قهوه بعد از غذاست. زیرا در این صورت برای سیستم گوارش بدن بسیار مفید می‌باشد. البته فراموش نکنید ننوشیدن مایعات بعد از غذا توصیه دینی ایست که به کررات اشاره شده است.

آخرین زمان‌ نوشیدن قهوه

بهتر است تا حداقل 6ساعت قبل از خواب کافئین مصرف نشود. زیرا کافئین تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت خواب می‌گذارد و مصرف کافئین در شب باعث اختلال در خواب می‌شود. حتی بعضی افراد عقیده دارند که برای جلوگیری از اختلالات خواب، از ساعت 2بعدازظهر به بعد قهوه ننوشیم.


پس با توجه به توضیحات بالا، بهترین زمان نوشیدن قهوه بین 10صبح الی 12 ظهر و 2بعدازظهر الی 5 غروب است.

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی