بیسترو چیست؟

 

 

تعریف بیسترو

 

در تعریف انگلیسی Bistro آمده است که ، مکانی برای خوردن و سرو مشروبات الکلی است،اما در تعریف اصلی و ابتدایی آن که ریشه فرانسوی دارد  Bistró به رستوران کوچک یا مکانی ساده برای سرو غذا و میان وعده ها اطلاق می شود .


بیسترو (به   فرانسوی :bistrot) که گاهی بیستروت هم خوانده می‌شود بر اساس آنچه  که یک پاریسی با فرهنگ آن آشنا هست، به رستوران های کوچک  که در محیطی ساده و دوستانه غذاهایی ارزان قیمت ارایه می‌کنند می باشد .

اگر به پاریس سفر کردید کتاب و بروشور های زیادی در دسترس هست که کافه بیسترو خود را پیدا کنید .

 

 

 

 

در واقع بیسترو‌ها بعد از تحولات اقتصادی اروپا پدید آمدند تا با قیمتی مقرون به صرفه غذاهایی به دست طرفداران فست فودها برسانند. بیستروها بر اساس غذایی که سرو می کنند تعریف می شوند .
شاید برای شما هم جالب باشد که عمده نوشیدنی هایی که در بیستروهای اروپای مرکزی سفارش داده می شوند بر پایه ی قهوه است و اغلب دارای محوطه باز  می باشند .

 

 

 

 

  محبوبیت  کافه بیسترو ها که موجب شده است ،کافه‌‌های شلوغ و پررفت‌و‌آمد در مرکز شهر به وجود  آیند در این می باشد که ، در کنار فضاهایی مدرن و محیط‌ هایی دوستانه و صمیمی باعث همبستگی و یافتن دوستان و همنشینانی جدید می‌شوند و زمان بیشتری در کنار هم هستند . 

بیستروها بیشتر با نوع غذاهایشان شناخته می‌شوند. روش آشپزی خانگی فرانسوی، همراه با بشقاب‌های پر و پیمان و غذاهایی با پخت ملایم مانند نوعی خورش لوبیا به نام کَسولت، از ویژگی‌های شناخته شده بیستروهاست.

 

 

 

 

 

در کافه بیسترو ها بیشتر از صندلی و میز های تصویر ذیل استفاده می شود که برای زمان پایان کار راحتتر جمع آوری می شوند و برای روز بعد دوباره چیده می شوند .

 

 

 

کافه بیسترو ها درایران 

 

در ایران کافه بیسترو ها زیادی فعالیت دارند  ،بهترین تعریفی که برای کافه های پیشرفته ایرانی می توان داشت، استفاده از همان لفظ بیسترو ست ،مکانی که در آن پاستا ، برگر و سایر غذاهای سبک سرو می شود شاید نتوان به آن کافه گفت. و با توجه  به تعاریف جهانی ،بیسترو ها می بایست   غذاهایی ارزان تر از فست فودهای بزرگ ارائه دهند، در صورتی که در کشور ما این قضیه کاملا برعکس است.

امید ‌بیسترو مجموعه‌ای را فراهم کنند که با صرف غذاها و خوراکی‌هایی خوشمزه و باکیفیت در حد رستوران‌‌های مدرن و با قیمتی مناسب ،روزی به‌یاد‌ماندنی و سرشار از خاطره را برای خود و مشتریان خود فراهم کنند  .

 

بیشتر بدانیم

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی