• زمان : ۱۳۹۸/۶/۱۸ ه‍.ش.،‏ ۲:۳۹
  • نمایش : ۹۸۷ دفعه
  • موضوع : مسابقات
اولین دوره مسابقات آزاد کشوری باریستا در یزد به همت علاقمندان صنعت کافه و انجمن قهوه و باریستای یزد با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 اولین دوره مسابقات آزاد کشوری باریستا یزد

به گزارش کافه یاب، هدف از برگزاری مسابقات آزاد کشوری باریستا یزد بالا بردن سطح علمی و پیشرفت باریستاهای این استان و تکرار و تمرین جهت حضور در مسابقات ملی و آشنایی با صحنه مسابقات بوده.

به گفته مصطفی گلاب مسول انجمن قهوه یزد، شهر یزد شهریست که تقریبا در ۳سال اخیر پیشرفت وسیعی به سمت جامعه قهوه و کافه داشته و تقریبا ۲سال است که اکثر کافه ها ی یزد که رتبه خوبی دارند قهوه های اسپشیالیتی سرو می‌کنند و طرفداران خوبی برای سرو قهوه دمی به روش‌های کمکس، v60، اروپرس، کالیتا ویو (Kalita Wave)  و دیگر روش‌های دم‌آوری  دارند.

وی خاطر نشان کرد انجمن قهوه یزد را تقریبا یک سال و نیم است که راه اندازی کرده ایم که به طور علنی شروع کار این مجموعه و تمام مسئولیت های مجموعه به عهده بنده بوده و عضوهای ثابت ما تقریبا نزدیک به ۷۰ باریستا و تقریبا ۱۵ الی ۲۰ کافه دار بوده که امسال رشد خوبی داشته و مورد توجه جامعه باریستا‌ها و کافه‌داران یزد قرار گرفته.

هدف انجمن این است که بتواند متد‌های صحیح دم آوری را به طور رایگان آموزش دهد و ماهانه ۲ کاپینگ داشته باشد تا بتواند سطح علمی اعضا را بالا ببرد.

یکی از کار موفقی که توانسته‌ایم در انجمن قهوه یزد انجام دهیم و  اعضا به سمت ما جذب شدند این است که  توانسته‌ایم در طول یک سال و نیم بیش از ۴۸ کاپینگ رسمی با بهترین قهوه های تک خواستگاه (اسپشیالیتی) موجود در ایران با هزینه انجمن یا بعضی از اسپانسرهای کافه‌ها برگزار کنیم و نتیجه آن بالا رفتن سطح سنسوری و المان های قهوه و تکنیک های دم آوری اعضا بود.

در ادامه خاطر نشان کرد، خوش‌بختانه ما اولین مسابقات دم آوری یزد را در سطح بومی در چند ماه گذشته داشته ایم که با کمک اتحادیه یزد برگزار شد و تقریبا ۲۰ نفر شرکت کننده داشتیم.

و از دوستانی که در کار قهوه و مخصوصا بروئینگ بودند دعوت شد تا اعضا را محک بزنند.

یعنی یک مسابقه دم آوری v60 که بومی بود و یک چالش هم محسوب می‌شد.

و این اولین قدمی بود که برای ایجاد رسمیت کار انجمن قهوه و باریستای یزد برداشتیم.

و این اولین مسابقه آزاد باریستای کشوری بود که برگزار کردیم که هدف اصلی این بود که اعضا خودشان را بسنجند تا ببینند در چه سطحی از این حرفه قرار دارند و با توجه به تجربه حاصله برای توسعه خود برنامه ریزی کنند.

نتیجه اولین دوره مسابقات آزارد کشوری باریستا یزد به ترتیب عبارتند از:

  • نفر اول علی رضا وثوقی(اهواز)

 

  • نفر دوم سید محمد موسوی پور(اصفهان)

  • نفر سوم هومن شریفی(اهواز)

 

وی در پایان افزود، برنامه های جدیدی برای انجمن در حال بررسی و اجرا است.

 در ۲-۳ ماه آینده مجدد یک چالش باریستا در برنامه داریم تا افرادی که در این مسابقات شرکت کرده بودند اگر نقصی در کارشان وجود دارد در این چند ماه برطرف کنند و دوباره خود را محک بزنند و برای شرکت در مسابقات ملی و مسابقات شهرهای دیگر بتوانند استعدادشان را به نمایش بگذارند.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی