قهوه سینگل اورجین، اسپیشیالیتی، تک خاستگاه

با توجه به گفته انجمن تخصصی قهوه هر قهوه‌ای که دارای نمره‌ای بالای 80 را در درجه بندی قهوه‌ها کسب کند در دسته قهوه‌های اسپشیالیتی قرار می‌گیرند.

درباره قهوه اسپشیالیتی یا تک خاستگاه بیشتر بدانیم

قهوه اسپشیالیتی قهوه‌ای بسیار خاص است که اون رو به اسم قهوه تخصصی هم میشناسند.هرزمان که اسم این قهوه به گوشتان خورد بدانید که از یک قهوه بسیار با کیفیت صحبت می‌کنیم که درجه بندی آن در میان بقیه قهوه‌ها بالاترین رتبه را دارا است. قهوه اسپشیالیتی در بیشتر مواقع به صورت تک خاستگاه پیدا می‌شوند این موضوع به معنای وجودشان از یک مکان یا منطقه بخصوص با آب و هوا و ارتفاع خاص است.

 

معنی فارسی قهوه سینگل اوریجین، قهوه تک خاستگاه هست که با هیچگونه قهوه‌ای ترکیب نمی‌شود و فقط با دانه‌های عربیکا درست می‌شود لازم بذکر است این نوع قهوه به یک مکان، کشور یا حتی مزرعه مشخص مربوط هستند. اما به دلیل وجود پیچیدگی طعمی که دارند و دارای کیفیت بالایی هستند باعث لذت بیشتر در نوشیدن می‌شوند. البته خصوصیات هر اورجین یا هر اصالت، کشور یا مکان آن خصوصیات مخصوص به خودش را دارد.

چرا قهوه اسپشیالیتی رو یک قهوه خاص میدونیم؟

با توجه به گفته انجمن تخصصی قهوه هر قهوه‌ای که دارای نمره‌ای بالای 80 را در درجه بندی قهوه‌ها کسب کند در دسته قهوه‌های اسپشیالیتی قرار می‌گیرند.

قهوه تک خاستگاه به دلیل قابلیت رد یابی (traceability) به یکی از موردعلاقه‌های مردم تبدیل شده است در این باره اَندرو هتزل از کافه‌میکرز-کافی می‌گوید: «بعضی از مشتریان در زمینه قهوه اطلاعات خوبی دارند و همیشه آماده تبادل‌نظر و نیز تجربه طعم‌های جدید یک قهوه خوب هستند. از طرف دیگر همین تجربه ارتباطی با مشتریان، کمک می‌کند تا درک و تفسیر جدیدی از بارزه‌های طعمی پیچیده‌ی قهوه به‌دست داده شود «در طرف دیگر مشتریانی هستند که اطلاعات چندانی ندارند و علاوه بر آن علاقمند هم نیستند که درگیر این موضوع شوند. اما هنوز راه‌هایی برای هدایت آن‌ها به‌سوی قهوه‌های با کیفیت بالاتر وجود دارد. اطلاعات تکمیلی که رسترهای قهوه و فروشندگان در مورد قهوه ارائه می‌دهند نیز بسیار مفید و راهگشاست. این اطلاعات جزئیاتی درباره مزرعه، زمین، کشاورزان، اقلیم، برداشت محصول، روش فرآوری، ارتفاع کشت، گونه و زیرگونه‌ی قهوه و … آشکارمی‌سازد. »

نظر کشاورزان قهوه درباره قهوه تک خاستگاه

 

کشاورزانی که متمرکز بر تولید قهوه تخصصی و تک خاستگاه هستند، توجه ویژه به کیفیت و تمایز قهوه خود دارند.  حس و نظر مشتری درباره قهوه خلق و تولید شده توسط یک کشاورز بسیار مهم است.

 

 

 

کافه یاب 

 نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها 

 جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

 

برای دسترسی سریع‌تر به مطالب جذاب روز، اینستاگرام کافه یاب @cafe.yab  را دنبال کنید.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی