• زمان : ۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ه‍.ش.،‏ ۲۲:۵۳
  • نمایش : ۱٬۴۰۳ دفعه
  • موضوع : روز نگار
دونات چیست و دونات‌های امروزی چطور تکامل پیدا کرده‌اند

دونات چیست

دونات یک شیرینی خوشمزه و گرد است که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و از شیرینی‌های محبوب به‌شمار می‌آید و بیشتر وقت‌ها با نوشیدنی در میان وعده‌ها آن را میل می‌کنند. این شیرینی خوشمزه از سرخ کردن خمیری خاص در روغن به‌وجود می‌آید و انواع مختلف آن در کشورهای دنیا وجود دارد.

شیرینی دونات از محبوت‌ترین و معروف‌ترین ترین شیرینی‌های موجود در سراسر دنیا است که طعم جذاب آن باعث شده تا جای خود را در میان وعده های مردم پیدا کند وطرفداران زیادی داشته باشد.

شکل و ظاهر رایج دونات، گرد با حلقه‌ای توخالی در میان آن است البته اشکال دیگری از این شیرینی دوست داشتنی هم طبخ می شود مانند دونات مدل توپی، دونات مدل میله و دونات مدل مستطیلی که امروزه  این اشکال به ندرت پخته می‌شوند.

درباره دونات‌های امروزی با حلقه ی توخالی وسطش هم داستان‌های متفاوتی وجود دارد اما به عقیده‌ی بسیاری داستان اصلی این است: کاپیتان گرگوری یک کشتی ران و کاپیتان هلندی بود و مادرش هم مانند دیگر هلندی‌ها از دونات پز‌های ماهر بود که برای سفر‌های دریایی فرزندش شیرینی دونات می‌پخت. در یکی از روز های طوفانی که کاپیتان در حال خوردن دونات بود و مجبور بود از دو دست خود استفاده کند دونات را در فرمان کشتی فرو کرد و در همان جا ایده ی دونات های حلقه‌ای و امروزی به ذهنش رسید.

دونات در برخی از کافه‌ها در کنار چای، قهوه و یا دیگر نوشیدنی‌های گرم یا سرد سرو می‌شود.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی