• زمان : ۱۳۹۸/۷/۲۳ ه‍.ش.،‏ ۲۳:۰۸
  • نمایش : ۶۶۰ دفعه
  • موضوع : مجله کافه یاب
با الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 بیشتر آشنا شوید!(قسمت اول)

با الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 بیشتر آشنا شوید!(قسمت اول)

الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 برای نمایش پست ها به چه صورتی است؟

در الگوریتم سال 2019، درصد نمایش پست ها نیز تغییر کرده است. این روزها دیگر اینستاگرام همه پست های شما را به تمام فالوورها نشان نخواهد داد. هر کاربری که با پستهای شما تعامل کند، پستهای شما را بیشتر مشاهده خواهد کرد. این موضوع به نرخ تعامل پیج شما بستگی دارد.

اگر می خواهید درصد نمایش پست های شما بیشتر شود، باید محتوای بسیار جذابی در پیج خود تولید کنید تا مخاطبان بیشتری پستها را لایک کنند و محتوای شما را ذخیره کنند. اگر داستان برند جذابی داشته باشید و جذابیت های بصری را نیز در پیج خود رعایت کنید، درصد نمایش پست های شما در صفحه Home بیشتر می شود. با خلق محتوای جذاب و کاربردی، احتمال زیادی وجود دارد که بازدیدکنندگان تصادفی پیج به فالوورهای پیگیر شما تبدیل شوند.

اینکه درصد نمایش پستها به رفتار کاربران بستگی دارد، برای همه افراد و کسب و کارها خوشایند نیست!بهترین راه حل برای افزایش درصد نمایش پست ها در صفحه Home اینستاگرام این است که محتوای جالب توجه تولید کنید و قبیله سازی خود را به خوبی انجام دهید. من در دوره ها و همایش ها، همیشه روی قبیله سازی در اینستاگرام تمرکز می کنم و مطمئنم که این کار مزایای زیادی دارد. قبیله یعنی گروهی از افراد که هدف، علاقه و دغدغه مشترک دارند. وقتی شما قبیله خود را در اینستاگرام می سازید، گروهی از افراد با هدف و دغدغه مشترک را دور هم جمع می کنید؛ در نتیجه اگر محتوای جذابی تولید کنید، بیشتر افراد قبیله شما کامنت می گذارند و به نوعی با شما ارتباط برقرار می کنند؛ پس قبیله سازی در اینستاگرام، نرخ تعامل را بیشتر کرده و درصد نمایش پست ها را افزایش می دهد.

اما الگوریتم جدید اینستاگرام قابلیت های دیگری هم دارد که در ادامه برای شما توضیح می دهم.

دو ویژگی الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 چیست؟

ویژگی شماره 1 الگوریتم جدید اینستاگرام: اینستاگرام به پست هایی که بیشترین میزان تعامل با کاربران را دارند پاداش می دهد و آن را در صفحه اصلی اینستاگرام به افراد نشان خواهد داد.

شبکه اجتماعی اینستاگرام، تشخیص می دهد که افراد چقدر به پست ها اهمیت می دهند و به چه مدل پستهایی علاقه دارند.

پست هایی که در قسمت feed یا Home به کاربران نشان داده می شود، فقط به پیج های فالو شده توسط کاربران بستگی ندارد؛ بلکه خود اینستاگرام تشخیص می دهد که چه پست هایی بیشترین میزان تعامل را دارند و افراد بیشتری با آن ارتباط برقرار کرده اند و همان پست را به دیگران نیز نمایش خواهد داد.

هرچقدر اینستاگرام بیشتر احتمال دهد که شما پستها را لایک خواهید کرد و از تماشای آنها لذت می برید، تعداد بیشتری از آن پستهای خاص را به شما نشان می دهد. الگوریتم جدید اینستاگرام برای پی بردن به علائق یک کاربر، به رفتارهای قبلی او در اینستاگرام و آمار فعالیت آن فرد توجه می کند. این قابلیت جدید اینستاگرام، بر اساس میزان تعامل پستها عمل می کند.

نکته جالب در این قابلیت اینستاگرام، این است که وقتی یکی از پست های شما بتواند  1000K لایک به دست بیاورد، این سیگنال به اینستاگرام ارسال می شود که پست شما بسیار جذاب و باکیفیت است و می تواند برای سایر کاربران نیز جالب باشد؛ در نتیجه اینستاگرام پست شما را به افرادی که حتی دنبالتان نمی کنند نیز نمایش خواهد داد.

این موضوع نشان می دهد که یک پست ویرال یا ویروسی، چطور به سرعت در فضای اینستاگرام پخش می شود و جلب توجه می کند.

البته نیاز نیست نگران شوید، برای محبوب شدن پست پیجتان، نیازی نیست حتما در همان ابتدای انتشار پست، 1000 فالوور آن را لایک کنند تا ویروسی شود. اگر محتوای شما کاربردی و باکیفیت باشد، به تدریج و در آینده نزدیک، مردم با آن ارتباط برقرار می کنند و شروع به تعامل با پست شما خواهند کرد.

مدیران تیم اینستاگرام، در هنگام رونمایی از این الگوریتم جدید در سال گذشته، اعلام کردند که نمایش پست ها در قسمت feed اینستاگرام، ابتدا بر اساس میزان علاقه مندی شما به آن محتوا است. دومین اولویت برای نمایش پست ها، ارتباط شما با شخص صاحب پیج است و اولویت بعدی به زمان انتشار آن پست مربوط می شود. خب فکر می کنم متوجه شدید که چرا همیشه پست های جدید افراد را در اینستاگرام خود مشاهده نمی کنید! شاید به آن موضوع علاقه خاصی ندارید؛ چون اگر علاقه داشتید، اینستاگرام حتما آن پست را به شما نمایش می داد!

هدف از این ویژگی جدید و جالب این بوده که تجربه کاربران اینستاگرام بهبود پیدا کند. یعنی اگر هر کاربر که وارد اینستاگرام می شود با پست های موردعلاقه اش روبرو شود، زمان بیشتری را در اینستاگرام صرف می کند و لذت بیشتری هم می برد.

این تغییرات در الگوریتم اینستاگرام باعث شده است که صاحبان کسب و کارها با چالش جدیدی روبرو شوند و بیشتر به دنبال برقراری ارتباط با فالوورها و افزایش تعامل با افراد باشند.

اما چگونه می توان میزان تعامل افراد را بیشتر کرد و یک پست ویروسی و وایرال داشت؟

برای اینکه پست شما توسط افراد بیشتری دیده شود و به یک پست مجبوب و باکیفیت تبدیل شود، نکات زیر را باید رعایت کنید:

  • وقت بیشتری را برای پست گذاری در اینستاگرام اختصاص دهید و در انتشار پست های خود منظم باشید!

یکی از مهم ترین موضوعات اینستاگرام روی آن تاکید می کنم، نظم در انتشار پست است. هیچ کس دوست ندارد بی نظمی در انتشار پست، استوری، ویدئو و… را تحمل کند. پس اگر یک روز پست می گذارید و سه روز هیچ کاری نمی کنید، نباید انتظار فالوورهای زیاد و تعامل با آنها را داشته باشید!

وقتی شما به صورت منظم در اینستاگرام پست منتشر می کنید، این سیگنال به اینستاگرام ارسال می شود که شما یک پیج باکیفیت هستید و به صورت منظم و حرفه ای کار می کنید. به علاوه، این کار در درگیر شدن افراد با پستها و افزایش تعامل آنها نیز تاثیر می گذارد.

از آنجایی که زمان انتشار پست در درصد نمایش آن تاثیر دارد، وقتی شما دائما و به صورت پیوسته پست می گذارید، بیشتر احتمال دارد که پست شما دیده شود و مردم با آن ارتباط برقرار کنند. یکی از مواردی که برای اینستاگرام بسیار مهم است، میزان تعامل کاربران با آن پست به محض انتشار پست است و انتشار منظم پست به معنای ارتباط بیشتر و نمایش بیشتر آن پست به دیگر کاربران اینستاگرامی است.

خب متوجه شدید که انتشار منظم پست ها در اینستاگرام تا چه اندازه به نفع کسب و کار شما و اهداف بازاریابی تان است.

یکی از شرکت کننده های همایش اینستاگرام، گفت که در اوایل کارش، هر روز تعدادی پست منتشر می کرده و این کار نتیجه فوق العاده ای برایش داشته است؛ اما بعد از مدتی، فعالیتش کم شد و فقط چند بار در هفته پست می گذاشت. نتیجه کاهش فعالیتش این بود که تعداد زیادی از فالوورهایش را از دست داده بود و میزان تعامل آنها با پستها نیز به شدت کم شده بود.

بنابراین از شما می خواهم که به یک برنامه منظم برای انتشار پست در اینستاگرام متعهد شوید که با این کار، هم می توانید میزان تعامل کاربران را افزایش دهید، هم می توانید به عنوان پیجی باکیفیت شناخته شوید و دائما کاربران جدید را به پیج خود بکشانید. بعد از مدتی، می بینید که بدون زحمت زیاد، پستهای شما بیشتر لایک و کامنت دریافت می کند.

البته لازم نیست شما هم هر روز چندین پست منتشر کنید؛ بلکه آن چیزی که مهم است، یک الگوی ثابت و برنامه منظم برای فعالیت در اینستاگرام است که واقعا اهمیت دارد. برای این کار می توانید از نرم افزارهای مخصوص زمان بندی پست ها در اینستاگرام نیز استفاده کنید.

ویژگی شماره 2 الگوریتم جدید اینستاگرام: اینستاگرام به ارتباط شما با فالوورها نیز اهمیت می دهد و میزان ارتباط شما را اندازه گیری می کند.

اولویت بندی الگوریتم جدید اینستاگرام برای نمایش پستها، هم بر اساس تعامل افراد با آن پیج است و هم بر اساس ارتباط صاحب پیج با فالوورها و مخاطبین خود.

من در دوره نوابغ اینستاگرام، روی این موضوع نیز تاکید می کنم که نباید ربات باشید! یعنی مانند یک ربات رفتار کنید و فکر کنید یک ماشین فروش هستید؛ بلکه باید رفتار انسانی داشته باشید تا بتوانید اعتماد افراد را جلب کنید و کاری کنید که آنها با شما راحت باشند و حرف بزنند.

فکر کنید که فالوورهای شما، دوستانتان هستند. گاهی اوقات، عکسهای آنها را لایک کنید، برایشان کامنت بگذارید و حتما به کامنتهای آنها و سوالاتشان پاسخ دهید. شما رهبر قبیله اینستاگرامی خود هستید و باید بتوانید مردم را دور خود و کسب و کارتان نگه دارید.

برای اینکه ارتباط خود را با فالوورهایتان افزایش دهید، حتما به نظرات آنها و حرفهایشان گوش دهید. کامنت هایی که در پیج اینستاگرام شما گذاشته می شوند، بهترین فرصت برای مکالمه و برقراری ارتباط با دیگران است. با این کار، اینستاگرام مطمئن می شود که شما به دایرکتها و کامنتها پاسخ می دهید و تعامل با دیگران برای شما مهم است. اگر کامنتی دریافت کردید که نیازی به پاسخ دادن به آن نیست، عشق و علاقه خودتان را با یک قلب «♥» به کاربر نشان دهید.

من می دانم که جواب دادن به همه نظرات و کامنتها در پیجتان کار مشکلی است؛ مخصوصا اگر کاربران برای یک پست قدیمی نظر گذاشته باشند.

خب اینستاگرام فکر این موضوع را هم کرده است. اگر می خواهید از کامنتها مطلع شوید، باید قسمت «notifictions» را در پیج اینستاگرام خود فعال کنید تا اطلاعیه های مهم برای شما ارسال شود. البته فقط کافی است هشدارهای و اطلاعیه های مربوط به کامنتها را فعال کنید. برای این کار به بخش تنظیمات حساب کاربری خود بروید و در قسمت «notifictions» همه گزینه ها را خاموش (Off) کنید و فقط قسمت «Comments» را روشن (On) بگذارید.

با این کار، مطمئن خواهید بود که هیچ کامنتی را از دست نخواهید داد و به کاربران خود به سرعت پاسخ می دهید.

یکی دیگر از راه های افزایش تعامل با کاربران، این است که شما از جنبه های مختلف کسب و کارتان استوری بگذارید تا افراد متوجه اتفاقات پشت صحنه کار شما شوند و از نظر احساسی و روانی به شما نزدیکتر شوند. درصد نمایش پستهای شما به دیگر افراد بالاتر می رود و این به نفع شما است.

تا به اینجا، شما با دو ویژگی الگوریتم جدید اینستاگرام آشنا شدید. با توجه به مطالب این نوشته، اگر می خواهید طبق الگوریتم اینستاگرام فعالیت کنید، باید با کاربران خود تعامل قوی داشته باشید و از آنها غافل نشوید. همچنین باید برنامه زمانی منظمی برای انتشار پستها در اینستاگرام داشته باشید.

در مقاله بعدی با دیگر ویژگی های الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 آشنا خواهید شد.

منبع

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی