• زمان : ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ه‍.ش.،‏ ۲۳:۲۴
  • نمایش : ۱۰۰ دفعه
  • موضوع : دمنوش

?HOW TO MAKE SAGE TEA

این گیاه به هضم غذا کمک کرده و از این طریق به بهبود سلامت گوارشی کمک می‌کند.این گیاه طبع گرمی دارد. به همین دلیل برای افرادی که مزاج سرد دارند مفیدتر است.

گیاه مریم گلی به عنوان یک گیاه دارویی قدرتمند، مجموعه‌ای از خواص شگفت‌انگیز را به همراه دارد که سلامت جسمی و روانی انسان را بهبود می‌بخشد.مریم گلی یک سرده بسیار بزرگ از گیاهان است که شامل گیاهان یک‌ساله، چندساله و حتی بوته‌ای می‌شود. بیش از ۱۰۰۰ گونه در این سرده وجود دارد که بسیاری از آنها با همان نام رایج «مریم گلی» شناخته می‌شوند.

این گیاه با داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از آسیب‌های سلولی کمک می‌کند. مریم گلی با تقویت دستگاه ادراری و پاک‌سازی بدن از سموم، به بهبود عملکرد کبد و کلیه‌ها کمک کرده و همچنین در کنترل دیابت، کاهش وزن و درمان سرفه و گلودرد موثر است.

 

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف مکمل عصاره مریم گلی توانایی‌های شناختی و حافظه را در افراد مبتلا به آلزایمر خفیف و متوسط بهبود می‌بخشد. در بزرگسالان سالم، مصرف مریم گلی حافظه و خلق و خو را بهبود می‌بخشد.

 

دمنوش مریم گلی 

برای تهیه دمنوش مریم‌گلی ۱ فنجان آب را بجوشانید و آن را روی ۱ قاشق سوپ‌خوری برگ  خشک‌شده مریم گلی بریزید. اجازه دهید برگ‌ها تا زمانی که به غلظت دلخواه برسید (حدود ۵ الی ۸ دقیقه) در آب بمانند و سپس آنها را از صافی رد کنید. هنگامی که دمنوش به‌اندازه کافی خنک شد می‌توانید آن را با خیال راحت بنوشید و از فواید بی‌نظیر آن برای سلامتی بهره‌مند شوید.

برای طعم‌دار کردن دمنوش مریم‌گلی، می‌توانید یکی از مواد زیر را به آن اضافه کنید:

  • شکر
  • عسل
  • آب‌لیمو یا پوست رنده شده لیمو
  • دارچین

موارد احتیاط و منع مصرف مریم‌ گلی چیست؟

مانند هر داروی گیاهی دیگری از این گیاه هم نمی‌توانید در هر حالتی استفاده کنید. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید، نباید مریم گلی مصرف کنید.

۱. دوران بارداری و شیردهی

۲. ابتلا به بیماری‌ های حساس به هورمون

۳. فشارخون بالا

۴. اختلالات تشنجی

۵. جراحی

 

مریم گلی یکی از گیاهان جادویی برای درمان بسیاری از بیماری‌های بدن است. البته برای اثبات خواص این گیاه، به تحقیقات بیشتری نیاز است. باید بدانید که این گیاه‌درمانی علاوه بر خواص زیادی که دارد ممکن است گاهی برای سلامتی مضر باشد و منجر به بروز عوارض جانبی و تداخل با سایر داروها شود. به همین خاطر بهتر است قبل از استفاده حتما با یک پزشک مشورت کنید.

نیز بخوانیم :

روند فرآوری قهوه

 

ثبت جهانی سه عنصر ناملموس افطار، هنر تذهیب و جشن سده در یونسکو

 

دمنوش پاییزی :چای اولانگ

معرفی کافه :

شهر : تهران | ولیعصر

 

کافه یاب

نگاهیست نو به فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه نوشی در ایران، مرجعی برای یافتن یا معرفی و البته سهیم کردن یکدیگر در تجربه حضورمان در آن‌ها

جستجو در وب سایت، یافتن کافه، شهر و محله، رویداد‌های نزدیک و ...

 

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی