۱۰ نوشیدنی برای تابستان خنک که میتوانید در منزل تهیه کنید

نوشیدنی‌های خنک در فصل تابستان، علاوه بر رفع عطش در از بین بردن خستگی یک روز کاری هم تاثیر زیادی دارد.

  1. شربت ریحان: مقداری شربت آب قند رقیق را با دو فنجان برگ ریحان خرد شده مخلوط کرده و به مدت یک ساعت در ظرف را ببندید،سپس مایع را صاف کنید، در یخچال بگذارید تا خنک شود.
  2. شربت اسطوخودوس: سه قاشق گل تازه اسطوخودوس را به مقداری شربت آب قند رقیق اضافه کنید و پس از یکساعت شربت را صاف و خنک کنید.

  3. شربت نعناع: یک فنجان نعنا را با مقداری شربت آب قند رقیق و پس از یکساعت شربت را صاف و خنک کنید.

  4. آیس تی زنجبیل و عسل: ۸ پیمانه آب جوش، ۶ عدد چای کیسه‌ای، ۲ قاشق چایخوری زنجبیل خرد شده تازه، یک سوم پیمانه عسل. آب جوش و چای‌ها را درون یک پارچ مقاوم برابر حرارت بریزید و ۱۰ دقیق صبر کنید تا چای رنگ بدهد. چای‌های کیسه‌ای را از پارچ خارج کنید و بگذارید به دمای اتاق برسد. عسل و زنجبیل خرد شده را اضافه کنید و درون یخچال قرار دهید. با یخ سرو کنید.

  5. یخ در بهشت با قهوه: سه چهارم پیمانه شیر، یک سوم پیمانه قهوه فوری، یک چهارم پیمانه آب لیمو، ۲ قاشق غذاخوری پوست لیموترش رنده شده.

    شکر و ۶ پیمانه آب را درون یک ظرف کوچک روی گاز حرارت دهید تا شکر حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید، قهوه را اضافه کرده و مخلوط کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. مایع را درون یک ظرف کم عمق صاف کرده سپس آب و پوست لیمو را اضافه کنید. ظرف را برای ۲ ساعت درون فریزر قرار دهید. هر ۳۰ دقیقه، با استفاده از یک چنگال یخ‌ها را خرد کنید تا زمانی که خودش را بگیرد، البته نباید خیلی هم محکم شود.

  6. لیموناد استوایی: یک و نیم پیمانه آب لیموی تازه، نصف پیمانه شکر، ۶ پیمانه آب، یک آبمیوه کوچک با طعم آناناس، دو آبمیوه‌ کوچک با طعم زردآلو، ورقه‌های لیمو برای تزئین، یخآبلیمو، شکر و آب  را درون یک پارچ بزرگ مخلوط کنید تا شکر حل شود. سپس آبمیوه‌ها را اضافه کنید. با یخ سرو کرده و با حلقه‌های لیمو تزئین کنید.

  7. شربت نعنا و هندوانه: چهار پیمانه هندوانه‌ خرد شده و بدون هسته، یک و نیم پیمانه لیموناد، نصف پیمانه نعناع تازه. تکه‌های هندوانه و لیموناد را درون مخلوط کن، مخلوط کرده و در صورت لزوم از صافی رد کنید. نعناع را اضافه و با یخ سرو کنید.

  8. کوکتل لیمو پرتقال آناناس: آب لیموی تازه یک پیمانه،آب پرتقال چهار پیمانه،آب آناناس چهار پیمانه همراه با یخ ، آب میوه ها را داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. داخل یک لیوان بلند، سرو کرده با یک ورق لیمو آن را تزئین کنید.

  9. کوکتل یونانی: آب هلو چهار پیمانه،آب پرتقال دو پیمانه،آب لیموی تازه یک پیمانه تکه های یخآب میوه ها را همراه با یخ داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. داخل لیوان کوتاه سرو کرده و همراه با برگهای نعنا و لیمو تزئین کنید.​​​​​​​

  10. ​​​​​​​موهیتو​​​​​​​: لیموی تازه یک عدد،برگهای تازه نعنا،شکر قهوه ای دو قاشق غذا خوری،سودا (آب گازدار) لیمو را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید و چهار برش آن را  کنار بگذارید. دو برش باقی مانده را به مکعب های کوچک تقسیم کنید. داخل یک لیوان دهان گشاد لیموهای خرد شده را بریزید و شکر و برگ‌های نعنا را روی آن بریزید و با قاشق کمی فشار دهید. تا یک سانتیمتر پیش از پر شدن لیوان تکه‌های یخ را اضافه کنید. در آخر فضای باقی‌مانده داخل لیوان را با سودا پر کنید. پس از هم زدن فراوان با برگ‌های نعنا و لیمو تزئین کنید.​​​​​​​​​​​​​​

 

 

 

منبع مطلب

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی