یارعلی پورمقدم صبح روز جمعه، دوازدهم اسفند ماه از دنیا رفت.

یارعلی پورمقدم، متولد ۱۳۳۰ در مسجدسلیمان، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس بود.او  تحصیلات ابتدایی را در این شهر گذراند. سپس به تهران آمد و پس از گذراندن دوره دبیرستان، به دانشگاه مازندران رفت و در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد. نمایشنامه نویسی را با «آه اسفندیارمغموم» آغاز کرد و با همین اثر برنده جایزه نمایشنامه‌نویسی جشن هنر طوس در سال ۱۳۵۶ شد.


«آینه، مینا، آینه»، «ای داغم سی رویین‌تن»، «گنه گنه‌های زرد»، «حوالی کافه شوکا»، «یادداشت‌های یک قهوه چی»، «یادداشت‌های یک اسب»، «رساله هگل، «تیغ و زنگار»، «مجهول الهویه»، «پاگرد سوم»، «ده سوخته» و «یادداشت‌های یک لاابالی» از جمله دیگر آثار به جا مانده اوست.

یارعلی پورمقدم سال ۱۳۶۰ کافه شوکا را در خیابان گاندی تاسیس کرد.هرچند که آقای یار علی پور مقدم به عنوان داستان نویس و نمایشنامه نویس کار هنری را آغاز کرد، اما بعدها با تاسیس کافه شوکا به چهره مشهور در رسانه ها و در بین مردم تبدیل شد. کافه شوکا در مرکز خیابان گاندی یکی از پاتوق‌های اهالی قلم است.

کتاب ها و آثار یار علی مقدم

یار علی پورمقدم تاکنون چند کتاب به چاپ رسانده است. او درباره نحوه چاپ کتاب هایش گفته: کتاب‌هایم را خودم با هزینه خودم چاپ می‌کنم و کم‌کم می‌آورم‌ می‌ذارم این‌جا برای فروش. هرجای دیگری دیدید به من بگویید بروم ببینم از کجا آورده‌اند.

درگذشت یارعلی_پورمقدم را به جامعه بزرگ کافه داران تسلیت عرض نموده و برای خانواده محترم روزهای پر از صبر آرزومندیم.

کافه شوکا

کافه شوکا

 



 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی