• زمان : ۱۳۹۸/۳/۱۹ ه‍.ش.،‏ ۰:۰۸
  • نمایش : ۲٬۱۳۷ دفعه
  • موضوع : قهوه
Starbucks قصد دارد با استفاده از بلاک چین، دانه‌های قهوه را از «مزرعه تا فنجان» ردیابی کند و با استفاده از این فناوری اطلاعات کاملی درباره محصولات استارباکس به مشتریان ارائه کند.

طبق اعلام شرکت مایکروسافت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای قهوه استارباکس با همکاری مایکروسافت و برای استفاده از سرویس بلاک چین آژور (Azure)، با هدف مشتری‌مداری بیشتر و ردیابی محموله‌های قهوه ارسالی از سراسر دنیا، قصد دارد «امکان رهگیری بلادرنگ و دیجیتال» را برای زنجیره‌های تأمین خود فراهم کند.

سرویس بلاک چین مایکروسافت در این همکاری دوجانبه تمام تغییرات رخ‌داده برای قهوه در طول زمان ارسال را در یک دفترکل به اشتراک گذاشته شده ثبت کرده و از این طریق نمای کامل‌تری از زنجیره تأمین را به شرکایش ارائه می‌دهد.

استارباکس از تمام این اطلاعات ثبت‌شده برای اضافه کردن یک قابلیت جدید به اپلیکیشن موبایل این شرکت استفاده خواهد کرد و مصرف‌کنندگان ازاین‌پس می‌توانند اطلاعاتی در مورد محل کشت و برشته شدن و همچنین یادداشت‌هایی در مورد مزه قهوه خود را مشاهده کنند.

استارباکس در راستای برآورده کردن بخشی از تعهد این شرکت برای «تأمین منصفانه منابع» خود، امیدوار است که این سامانه بلاک چین بتواند با ارائه اطلاعاتی مثل محل فروش دانه‌های قهوه به مصرف‌کنندگان، برای کشاورزان هم مفید باشد. بنابر این گزارش، دانه‌های قهوه استارباکس در سال ۲۰۱۸ از حدود ۳۸۰,۰۰۰ مزرعه قهوه تأمین شده است.

مایکل بورنز، نایب‌رئیس ارشد بخش قهوه و چای جهانی استارباکس می‌گوید:

من واقعاً به این موضوع اعتقاد دارم که با مسلح کردن کشاورزان به دانش و اطلاعات از طریق این فناوری، می‌توان با ارتقای سطح معیشتی از آن‌ها پشتیبانی کرد.

مایکروسافت همچنین اشاره کرد که این اپلیکیشن، مصرف‌کنندگان را هم از چگونگی پشتیبانی استارباکس از کشاورزان، مطلع خواهد کرد.

بورنز افزود:

این سطح از شفافیت به مشتری این شانس را خواهد داد که ببینند لذتی که از نوشیدن قهوه ما می‌برند نتیجه مسئولیت‌پذیری و توجه دقیق افراد بسیاری بوده است.

با آنکه تاریخ آغاز به کار این سامانه هنوز مشخص نشده است اما می‌دانیم که مفهوم «امکان ردگیری بلادرنگ دیجیتال» در نشست سالانه استارباکس در ماه مارس برای سهامداران ابن شرکت به نمایش گذاشته‌ شده است.

بورنز همچنین گفت:

شرکت در حال حاضر در حال مذاکره با کشاورزان در کاستاریکا، کلمبیا و روآندا است تا ببیند این پروژه چگونه می‌تواند برای آن‌ها بهترین فایده را داشته باشد.

قابل‌ذکر است که استارباکس برای این کار در حال همکاری با شرکت دارایی‌های دیجیتال Bakkt و پلتفرم قراردادهای آتی درحال‌توسعه توسط صرافی Intercontinental، دو شرکت مادر صرافی سهام نیویورک (NYSE)، است. در ماه آگوست گذشته بود که شایع شد این شرکت زنجیره‌ای فروش قهوه در حال کار روی کاربردهایی «عملی، قابل‌اطمینان و قانونمند» برای تبدیل دارایی‌های دیجیتال به دلار آمریکا برای مصرف‌کنندگانش است.

منبع1

منبع2

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی