برنده امسال، که جایزه‌ای بیش از ۱۰ هزار دلار با خود به خانه برد، تیم اسپرسو مرسنریز بود که از بهترین باریستاهای استرالیا تشکیل شده بود.

چالش جهانی باریستا در مسابقات جایزه بزرگ ملبورن

تیم هایی متشکل از باریستاهای مختلف که از سراسر دنیا برای بدست آوردن جایگاه برتر در چالش جهانی باریستا[1] که در تاریخ 14 تا 17 مارچ برگزار شد گرد هم آمدند، موجب شدند این ایونت به صورت تمام و کمال برگزار شود.

در این چالش هفت تیم از کشورهای استرالیا، آمریکای شمالی، و چین 15 نوشیدنی را در مدت زمان 10 دقیقه درست کرده و به صورت دوتایی  با یکدیگر به رقابت پرداختند که باید بین نوشیدنی­های متفاوت تعدادی را از منو انتخاب کرده و تجربه کافی شاپ واقعی را شبیه سازی می‌­کردند. همه تیم­­ها در چندین رقابت به مسابقه پرداختند و سه داور هم نوشیدنی های دلخواهشان را در هر ست انتخاب کردند تا برندگان را راهی فینال کنند.

داوران که متناوباً کار قضاوت را بر عهده داشتند لانس براون[2] از ونزیانو کافی روستر[3] داور ارشد مسابقات هنر لاته؛ اندی فریمن[4] از  کافی اسنابز[5]؛  جاستین متکلف[6] داور جهانی باریستا؛ فیل دی بلا[7] از دی بلا کافه[8] و تجارت جهانی کافی[9] و  در آخر جف دوتون[10] داور مسابقات باریستای جهان[11] و مدیر قسمت فروش و بازاریابی آلکمی کوردیال[12] بودند.

 برنده امسال، که جایزه‌ای بیش از ۱۰ هزار دلار با خود به خانه برد، تیم اسپرسو مرسنریز بود که از بهترین باریستاهای استرالیا تشکیل شده بود: سم تیلور[13] از سول اوریجین، قهرمان هنر لاته نیو ساوت ولز و قهرمان آلموند بریز؛ کریگ سیمون[14]، سه بار قهرمان بهترین باریستای استرالیا و

فینالیست مسابقات قهرمانی باریستای جهان؛ کالب چا[15]، قهرمان هنر لاته جهان؛ و کاپیتان تیم، جرمی ریگان[16]، داور مسابقات قهرمانی باریستای جهان(WBC)

تیم آمریکا که با نام"تمتیشین" به این رقابت­ها وارد شد متشکل از زک پرکینز[17] از روزالین کافه؛ آله آسرتو[18] از استامپ تاون کافی؛ ایمی دوئل[19] از اوشنا کافی؛ گرگ دیویس[20] از نکست ویو ایمپورت و استیسی لیندن[21] با اسپانسری استرانگ ویمن کافی[22] بود.

تیم تمتیشین روی هم رفته مقام چهارم را بدست آورد اما مجدداً در روز یکشنبه با تیم چین  یا همان "پاندای قرمز"[23] مشارکت کرد تا تیم جهانی را ایجاد کنند. اما در نهایت از تیم "اسپرسو مرسنریز"[24] شکست خورد.

اسپانسرهای این ایونت تجهیزات ویژه ای برای این رقابت­ها فراهم کردند. شرکت سانرمواسترالیا[25] دو موتور کافه ریسر سفارشی به این مسابقات آورده بود. شرکت اسپرسو استرالیا[26] دستگاه­های اسپرسو ساز را تامین کرد و شرکت باریستا تکنولوژی[27] نیز تمپر اتوماتیک قهوه را فراهم کرد.

اسپانسرهای شیر دو شرکت ریورینا فرش[28] و  آلموند بریز بریستا بلند[29] به رقابت دهنده ها اجازه استفاده از این دو نوع شیر را در نوشیدنی های ارائه شده دادند. الکمی کوردیال طعم­های متفاوتی از میکس های لاته و سیروپ های قهوه را تامین کرد و در همین حال نیز  لوکس برو پودر شکلات را برای درست کردن نوشیدنی های موکا و کاپوچینو ارائه داد. قهوه مورد نیاز این رقابت ­ها توسط اسپانسر رسمی قهوه جایزه بزرگ یعنی جنوویس کافی[30] تامین گردید.

این ایونت توسط  کافه کالچر اینترنشنال برنامه ریزی شد تا این ایونت درمحل مرکزی تعبیه شده برای طرفداران مسابقات فرمول یک برگزار گردد . سوزان استروفر[31] مدیر قسمت سرگرمی و مشارکت هواداران جایزه بزرگ استرالیا طی ملاقاتی که با سن ادواردز[32] مدیر عامل کافه کالچراینترنشنال داشت به شکل­گیری این ایونت که به صورت تناوبی قصد برگزاری داشت، کمک کرد. به دلیل اینکه فرهنگ قهوه در ملبورن استرالیا پر اهمیت است شکل رقابت بسیارمناسب به نظر می­رسید.

چالش جهانی باریستا در طی سه روز از مسابقات جایزه بزرگ در استیج مرکزی فرمول یک تک منظوره برگزار شد و هزاران نفر را به این ناحیه جذب کرد. رقابت باربیکیو توسط جی بیمونت[33] نیز در خلال این ایونت برگزار شد که وی صاحب رستوران میت استاک است. هم چنین تیم کافه کالچر به برگزاری ایونت آرایشی که توسط جیمی رود[34] و دیگر برندهای جهانی آرایشی اداره می‌شد کمک کرد.

 

[1] World Barista Championship

[2] Lance brown

[3] Veneziano Roasters

[4] Andy Freeman

[5] Coffee Snobs

[6] Justin Metcalf

[7] Phil Di Bella

[8] Di Bella Coffee

[9] International Coffee Traders

[10] Jeff Dutton

[11] WBC

[12] Alchemy Cordial

[13] Sam Taylor

[14] Craig Simon

[15] Caleb Cha

[16] Jeremy Regan

[17] Zach Perkins

[18] Ale Acereto

[19] Amy Duell

[20] Greg Davis

[21] Stacey Lynden

[22] Strong Women of Coffee

[23] Red Pandas

[24] Espresso Mercenaries

[25] Sanremo Australia

[26] Espresso Company Australia

[27] Barista Technology

[28] Riverina Fresh

[29] Almond Breeze Barista Blend

[30] Genovese Coffee

[31] Susan Strophair

[32] Sean Edwards

[33] Jay Beaumont

[34] Jimmy Rod

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی