• زمان : ۱۳۹۸/۱۱/۴ ه‍.ش.،‏ ۲۱:۲۷
  • نمایش : ۵۵۷ دفعه
  • موضوع :

با نوشیدن قهوه، سندرم متابولیک را از خود دور کنید

با نوشیدن قهوه، سندرم متابولیک را از خود دور کنید

کارشناسان می‌گویند کاهش وزن، استعمال سیگار و فعالیت بدنی کافی، هنوز هم موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به سندرم متابولیک هستند.

به گزارش هلث لاین؛ تازه‌ترین یافته‌ها از سوی محققان ایتالیایی نشان می‌دهد که مصرف یک تا چهار فنجان قهوه در روز نیز، نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به این سندرم دارد.

سندرم متابولیک ترکیبی از چندین عامل خطرناک از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی و قند خون بالا است. نام‌های دیگر آن شامل سندرم مقاومت به انسولین یا سندرم X است. تخمین زده شده که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به این سندرم مبتلا هستند. سندرم متابولیک شانس ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

در واقع پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدهای موجود در قهوه هستند که خطر ابتلا به سندرم متابولیک، سرطان و مرگ و میر ناشی از دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهند. پلی‌فنول‌ها نقش آنتی‌اکسیدانی دارند و باعث کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در سلول‌ها می‌شوند. همچنین ممکن است فوایدی مشابه داروهای ضد افسردگی داشته باشد.

یافته‌های محققان ایتالیایی نشان می‌دهد که نوشیدن هر دو نوع قهوه کافئین‌دار و بدون کافئین، در جلوگیری از ابتلا به سندرم متابولیک در هر دو جنس زن و مرد موثر است.

 

 

منبعhttps://dw.com

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی