• زمان : ۱۳۹۸/۹/۱۳ ه‍.ش.،‏ ۲۲:۱۵
  • نمایش : ۱٬۷۳۵ دفعه
  • موضوع : قهوه
نوشیدنی خوش طعم و خوش بوی قهوه این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است تا جایی که بسیاری از دوستداران قهوه حاضر نیستند روزی را بدون نوشیدن آن به پایان برسانند. قهوه هم مانند هر ماده ی غذایی دیگری فواید و مضراتی دارد و نکته ی مهم، رعایت تعادل در مصرف آن است.افرادی که قهوه می‌نوشند با کمک خواص آن به موفقیت می‌رسند. باید به کسانی که قهوه نمی‌نوشند بگویم با این کار خود را از خواص شگفت انگیز قهوه برای ایجاد فرصت‌های موفقیت محروم می‌کنید.

چرا قهوه بنوشیم؟

کافه یاب در این مطلب به شما کمک میکند تا بیشتر در مورد خواص قهوه بدانید.

افرادی که قهوه می نوشند نسبت به سایر افراد سالم تر هستند.

 قهوه می‌تواند خطر فیبروز کبد، هپاتیت و دیابت نوع ۲ را کاهش داده و از طرفی خطر سرطان و پروستات و حتی بیماری آلزایمر و سکته‌ی مغزی را به حداقل برساند. در واقع این کافئین موجود در قهوه است که به عنوان یک ماده‌ی موثر این خاصیت را دارد اما سایر منابع کافئین مانند چای سبز، چای طبیعی و شکلات می‌توانند در کاهش خطر بیماری‌های عادی، مؤثر باشند.

افرادی که قهوه می نوشند نسبت به سایر افراد باهوش تر هستند.

قهوه فقط هشیارتان نگه نمی‌دارد، دلایل دیگری هم وجود دارد که متقاعدتان کند باید قهوه بنوشید، مثلا باهوش‌ترتان می‌کند. کافئین موجود در قهوه، آدنوزین را مهار می‌کند . آدنوزین یک ناقل بازدارنده است. وقتی این آدنوزین، محدود شود شما انرژی بالاتری داشته و بهتر می‌توانید کار کنید.

افرادی که قهوه می نوشند نسبت به سایر افراد خاطرات بیشتر در ذهنشان تثبیت میشود.

کافئین خاطرات بلند مدت را بهتر تثبیت می کند. با این حال، باید توجه داشت که مصرف بیشتر کافئین لزوما بهتر نیست و همیشه بازدهی را بالا نمی برد.

افرادی که قهوه می نوشند نسبت به سایر افراد اندام مناسب تری دارند.

تمام چربی‌های بدن شما می‌توانند توسط قهوه سوزانده شوند. اگر تردید دارید یادتان باشد که قهوه در بیشتر مکمل‌های چربی سوزی تجاری وجود دارد. کافئین با چربی مبارزه می‌کند چون متابولیسم را افزایش می‌دهد، بنابراین اکسیداسیون اسیدهای چرب هم افزایش می‌یابد. همچنین قهوه می‌تواند اسیدهای چرب را از بافت‌های چرب جدا کند. کافئین در افزایش عملکرد فیزیکی و ورزشی‌تان هم مفید است.

افرادی که قهوه می نوشند نسبت به سایر افراد شادتر هستند.

افرادی که قهوه می‌نوشند کمتر افسرده هستند. با نوشیدن چند فنجان قهوه، حس و حال خوبی خواهید داشت و از افسردگی و اندوه دور خواهید شد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه مسئول تقویت روحیه و ایجاد هیجان و خوش‌بینی هستند.

افرادی که قهوه می نوشند نسبت به سایر افراد بیشتر عمر میکنند.

در برابر موادی که ریسک بیماری‌های قلبی را پایین آورده، انرژی بیشتری به شما می‌دهند و مثبت‌ترتان می‌کنند. قهوه به‌جز کافئین، ترکیبات فراوان دیگری هم دارد.

برخی از خواص این ترکیبات حتی هنوز مورد تائید علم هم قرار نگرفته‌اند اما بیشترشان آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که بدن شما را در مقابل اکسیداسیون حفظ می‌نمایند. اکسیدان‌ها برای آسیب به مولکول‌های بدن‌تان به اندازه کافی قوی هستند.

افرادی که قهوه می نوشند نسبت به سایر افراد روحیه بهتری دارند.

کافئین موجود در قهوه به طور مستقیم بر مغز تأثیر می گذارد. این تأثیر به ویژه زمانی که میزان مصرف قهوه کم باشد (حدود ۷۶ میلی گرم) مشهود خواهد بود. کافئین در برخی فعالیت های مثبت مغز نقش دارد، مثل بهبود هوشیاری ذهنی و دقت، کمک به تمرکز و بهبود روحیه. با تقویت روحیه، افسردگی هم کاهش می یابد و خطر اقدام برای خودکشی کم می شود.

افرادی که قهوه می نوشند نسبت به سایر افراد پویاتر و زیرک تر هستند.

قهوه به شما قدرت می‌دهد تا روزتان را زودتر شروع کنید و دست آورد داشته باشید. افراد موفق قهوه می‌نوشند و با انرژی روز را آغاز می‌کنند در حالی‌که دیگران هنوز در رختخواب غلت می‌زنند و سعی دارند خودشان را برای بیدارشدن متقاعد کنند. قهوه شما را نسبت به پیرامون‌تان هشیار و زیرک نگه داشته و باعث می‌شود به موقع هرکاری را شروع کنید.

افرادی که قهوه می نوشند نسبت به سایر افراد بشاش تر هستند و دوست دارند با افراد شاداب و سرزنده باشند.

قهوه‌نوش‌ها اعضای بسیار خوبی در تیم هستند و از آن لذت می‌برند. در پایان روز،صرفا انجام کار و ادای تکلیف برای‌شان مهم نیست، بلکه از آن لذت می‌برند و سرپرستی یک تیم جالب را می‌پذیرند و خوش برخورد هستند. شما با قهوه برانگیخته و بشاش می‌شوید تا کاری که به شما محول شده را با انرژی و جذابیت بیشتری انجام دهید.

افرادی که قهوه می نوشند نسبت به سایر افراد بیشتر پول درمی آورند.

وقتی روی این مسئله فکر می‌کنید، به معانی زیادی می‌رسید. وقتی قهوه‌نوش‌ها صبورترند، زوتر از خواب بیدار می‌شوند، و در طول روز فعال‌تر هستند چرا بیشتر پول درنیاورند؟ این افراد انگیزه بیشتری برای موفقیت دارند. آنها با نوشیدن هر فنجان قهوه بهره‌هایی می‌برند که به انجام کارشان مربوط می‌شود.

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی