کتابی درباره‌ی چای به قلم نوجوان محقق لاهیجانی که حاوی مطالبی کمتر دیده شده ، جالب و خواندنی می باشد که محقق با تحقیقات میدانی خود بدان دست یافته است .

 زینب صادقی متولد ۸/۲/۱۳۸۹ در استان گیلان، شهر زیبای لاهیجان  می باشد .از همان کودکی عضو کتابخانه شده و کتاب زیاد مطالعه می‌کرده و دوست داشته روزی یک نویسنده باشد. همیشه مطالعات خود را ادامه می داده و نوشته هایی هم به ثمر رسانده به اسم «چشم‌اندازی به شهرهای استان گیلان»  که مورد تشویق و امضای خیلی از مسئولین شهرستان و استان قرار گرفت. یک کار تحقیقی دیگر هم با عنوان «قلب پادشاه بدن»  نوشته که مورد توجه‌ی چندین پزشک قلب قرار گرفت .

کتابی که در زمینه چای منتشر کرده  به نام من طلای سبز گیلان هستم ،در این کتاب به معرفی پدر چای ایران زنده‌یاد محمدمیرزا چایکار ملقب به کاشف‌السلطنه پرداخته شده  و مرحله به مرحله‌ی تولید چای را توضیح می دهد . ویژگی مهم این کتاب این است که از زبان خود چای نوشته  تا برای دوستان هم‌سن‌وسالش جذابیت داشته باشد. او با رفتن به پژوهشکده‌ی چای لاهیجان  از نزدیک با مرحله‌به‌مرحله‌ی تولید چای آشنا شده است .

کتاب "من طلای سبز گیلان هستم " توسط انتشارات الهام و اندیشه لاهیجان به چاپ رسید.

 

در این کتاب مراحل کاشت ، داشت ، برداشت و فرآوری چای به زبان ساده بیان شده است . در بخشهایی از کتاب در خصوص ورود بذر چای آمده: کشت من بعد از کشور چین در هند و ژاپن و از قرن نوزدهم میلادی به تمام نقاط مختلف دنیا گسترش یافت.

در صفحه ی دیگری اینگونه نوشته شده : برای اینکه با من آشنا شوید اول پدرم که لقب پدر چای ایران را دارد و بعد خودم را به شما معرفی می کنم...در این کتاب در خصوص فواید این نوشیدنی آمده: من علاوه بر اینکه به صورت یک نوشیدنی گرم مورد استفاده قرار می گیرم به عنوان یک ماده مخدر، خواب شکن، دارو ، ماده ضدعفونی کننده ، شوینده، ماده رنگین و مانند اینها هم مصرف می شوم.

این کتاب در 47 صفحه در قالب جیبی می باشد .  زینب صادقی هدف از نوشتن این کتاب را خدمت به کشاورزان چایکار و آشنا کردن مردم با جایگاه و مقام حاج محمد میرزا کاشف السلطنه عنوان کرده است .

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی