• زمان : ۱۳۹۷/۱۱/۷ ه‍.ش.،‏ ۷:۲۸
  • نمایش : ۱۴٬۰۱۶ دفعه
  • موضوع : قهوه
قهوه آن‌قدر نوشیدنی پر رمز و رازی است که در مورد آن هزاران مطلب وجود دارد. باید گفت طرز تهیه قهوه خوب برای خود داستانی دارد، یک طرف کیفیت قهوه‌ و متناسب با سبک و حالت دم‌آوری و از سوی دیگر تبحر داشتن در عمل آوردن آن همچون یک باریستای حرفه‌ای است. اگر در تهران زندگی می‌کنید، شما را با تعدادی از قهوه فروشی‌های خوب و قدیمی این شهر آشنا می‌کنیم.

قهوه بعنوان دومین نوشیدنی پر مصرف در کشورهای اروپایی می‌باشد و در سال های اخیر در کشورهای آسیایی از استقبال خوبی برخوردار شده است. این نوشیدنی پر انرژی در انواع مختلف از قهوه های سنتی دم ‌کرده، اسپرسو، کاپوچینو، آمریکانو، ماکیاتو و … تهیه می شود و تنها بخشی از منوی فعلی کافه‌ها را تشکیل می‌ دهند؛ قهوه آن ‌قدر نوشیدنی پر رمز و رازی است که در مورد آن هزاران مطلب وجود دارد و بخش اصلی جزییات شکل‌گرفته پیرامون آن ‌را هم باید از ایتالیایی‌ها سراغ گرفت. باید گفت طرز تهیه قهوه خوب برای خود داستانی دارد، یک طرف کیفیت قهوه‌ و متناسب با سبک و حالت دم‌آوری و از سوی دیگر تبحر داشتن در عمل آوردن آن همچون یک باریستای حرفه‌ای است.

حال باید بدانیم قهوه خوب را از کجا تهیه کنیم.

کافه یاب در نظر دارد در این مطلب شما را با تعدادی از قهوه فروشی‌های خوب و قدیمی تهران آشنا کند.

قهوه فروشی ریو

یکی از قدیمی ترین قهوه فروشی های تهران در خیابان جمهوری نبش چهارراه استانبول قرار دارد که بنام ریو در این منطقه شناخته می شود. قهوه فروشی ریو از بهترین قهوه فروشی های تهران است که بوی قهوه ی آن در بین شلوغی جمعیت و مغازه‌های منطقه می پیچد و فضای دلپذیر و به یاد ماندنی برای رهگذران به‌وجود می‌آورد. علاوه بر قدمت این قهوه فروشی  که سبب شهرت آن شده، کیفیت بالای محصولات آن هم از دیگر دلایلی است که سبب شده این قهوه فروشی بر سر زبان ها باشد. قهوه ریو تنها قهوه فروشی تهران است که محصولات خود را در بسته‌بندی‌های مناسب به بازار عرضه می‌کند. انواع قهوه ترک، فرانسه، اسپرسو و کاپوچینو‌های لایت، مدیوم و… که سراسر دیوارهای فروشگاه را پوشانده‌اند، چند لحظه پیش، وقتی که خیره به ویترین، دانه‌های قهوه، قهوه جوش‌ها و آسیاب دستی‌های زیبا را نگاه می‌کردی را از یادت می ‌برد. قیمت قهوه های این قهوه فروشی هم بسیار مناسب است و طوری است که شما با یک بار خرید مشتری ثابت آن خواهید شد و همواره قهوه های خودتان را از این قهوه فروشی تهیه خواهید کرد. یک نکته ی جالب درباره این قهوه ی فروشی آن است که هیچ تابلو و نشانه ای برای پیدا کردن آن نخواهید یافت برای این که سر در گم نشوید باید بگوییم که درست در نبش چهارراه استانبول روبروی سفارت انگلیس این قهوه فروشی قرار گرفته است.

آدرس: خیابان جمهوری، ضلع جنوب غربی چهارراه استانبول، روبروی سفارت انگلستان

قهوه فروشی ادنا

ميدان هفت تير بزرگ‌تر و شلوغ‌تر از آن است كه به جز فروشگاه‌هاي بزرگ و مانتو‌فروشي‌هاي رنگارنگ و ترافيك هميشگي‌اش چيزي ديگري به چشم بيايد. در ضلع شمالي اين ميدان و ابتداي خيابان مفتح شمالي مغازه‌اي قديمي سال‌هاست كه قهوه مي‌فروشد. قهوه ادنا... ويترين كوچك و شلوغ اين مغازه كوچك پر از بسته‌هاي كوچك و بزرگ قهوه، كاكائو و چاي است و قهوه‌جوش‌هاي كوچك و بزرگ كه مقواهاي كوچك چسبيده به تن‌شان قيمت‌شان را با متانت به شما نشان مي‌دهند اما ميان اين همه شلوغي، ترازوي كرم رنگ و قديمي بيشتر از همه خود نمايي مي‌كند حتي از چند آسياب دستي خاك گرفته كه شايد سال‌هاست همان گوشه‌اند. كسي نيست. چند كارتن گوشه‌اي روي هم تلنبار شده‌اند. اين جا فقط آسياب‌شان مي‌كنند و در بسته‌بندی‌های کوچک بفروش می‌رسانند.

ساعت کاری از ۹ صبح تا ۸ شب | البته روزهای جمعه و تعطیل فروشگاه بسته است.

آدرس: ضلع شمالی میدان ۷تیر – ابتدای خیابان مفتح

قهوه فروشی ست

یکی دیگر از بهترین قهوه فروشی های تهران، در خیابان انقلاب بعد از پل کالج قرار دارد و شما چه پیاده باشید و چه سوار بر اتومبیلتان باشید بوی قهوه ی آن شما را مسخ خواهد کرد. این قهوه فروشی که در ساعات خاصی از روز هم باز است به دلیل کیفیت بالایی که قهوه هایش دارد بسیار در تهران معروف است و هر وقت بوی تند قهوه تمام این مسیر را فرا می ‌گیرد، عابران آشنا می ‌دانند «قهوه ست» در حال بو دادن دانه‌ های قهوه است. در واقع پیاده روی روبروی خیابان ویلا (نجات اللهی) برای کسانی که در این منطقه پیاده روی دارند بسیار خاطره انگیز و به یادماندنی است. زمانی که شما وارد این قهوه فروشی می شوید بوی تندی از قهوه شما را در بر می گیرد و همینطور جلوی مغازه دستگاه بزرگی از آسیاب قهوه قرار دارد چرا که قهوه فروشی ست همان جا دانه های قهوه را آسیاب می کند و به شما تحویل می دهد. فراموش نکنید که قهوه به نوعی سبک زندگی است و برای تهیه آن می ارزد که فاصله ی زیادی از این سر شهر به آن سر شهر طی کنید و قهوه ای با کیفیت تهیه کنید.

چهره «ست» قهوه‌اي سوخته است، به رنگ قهوه! پشت شيشه‌هاي هميشه درخشان مغازه لبريز از دانه‌هاي قهوه است. وقتي در را باز مي‌كني بوي تندي مشامت را مي‌زند.

لازم به ذکر است مجموعه قهوه ست اولین مجموعه مرتبط با قهوه در ایران می باشد که در سال ۲۰۰۷ به عضویت انجمن تخصصی قهوه اروپا (Speciality coffee association of Europe) در آمده است و بسیاری از دوره های مربوط به فرآوری قهوه را مدیریت این مجموعه به صورت تخصصی در کارگاه های آموزشی این انجمن و همچنین کارگاه های تخصصی فرآوری قهوه به خصوص در زمینه بودادن قهوه (Roasting) .را در کشور آمریکا که از پیشگامان این صنعت می‌باشد را گذرانده است.

فروشگاه قدیم قهوه ست

فروشگاه جدید قهوه ست

آدرس: خیابان انقلاب – بین حافظ و ویلا

قهوه فروشی آرام

یک قهوه فروشی دیگر هم در میدان هفت تیر وجود دارد که قدمت آن به پای ادنا نمی رسد اما دارای قهوه های بسیار خوب و با کیفیتی است. نکته ی جالبی که در این قهوه فروشی وجود دارد شکلات های متنوعی است که به شما حق انتخاب می دهد چه مدل شکلاتی را انتخاب کنید. اینجانب نویسنده این مطلب خاطره ای هنگام خرید قهوه از این قهوه فروشی به یاد دارم به این صورت که یکدفه ما رفتیم قهوه ای از قهوه فروشی آرام بخریم و درست زمانی که این قهوه فروشی در حال بو دادن و آسیاب قهوه بود و من هم مجبور شدن حدود ده دقیقه در این مغازه منتظر باشم تا قهوه مو بگیرم و بیام تو این مدت بوی قهوه انقدر بر روی لباس های نشسته بود که وقتی بعد از چند ساعت به خانه برگشتم همه متوجه بوی لباس های من شدند. توجه داشته باشید که اگر خواستید به مهمانی یا جایی که رودروایسی دارید در زمان بو دادن قهوه قصد خرید قهوه نکنید.

آدرس: هفت تیر، ابتدای قائم مقام فراهانی

قهوه فروشی آنیتا

قهوه فروشی آنیتا در واقع قلب تپنده ی میدان جمهوری است و می توان گفت که سابقه ی بسیار طولانی در کنار ثابت نگهداشتن کیفیت قهوه های خود دارا می باشد ، علاوه بر دانه و پودر قهوه انواع قهوه جوش های غیر برقی، چند قهوه جوش برقی و قهوه های قوری بیشتر با برند های mokate و super در آنیتا در دسترس است. به جرات می توان گفت که قهوه فروشی آنتیا هم یکی از بهترین قهوه فروشی های تهران محسوب می شود.
این مغازه در روزهای تعطیل بسته است. سایر روزها نهایتا تا ساعت ۹ شب باز می باشد.

آدرس: تهران، میدان جمهوری، پلاک۵۶۴

قهوه فروشی سناتور

یکی دیگر از بهترین قهوه فروشی های تهران، سناتور نام دارد که قدمت آن به ۱۹ سال بر می گردد. حسن این قهوه فروشی به آن است که زمانی که شما برای خرید قهوه می روید همانجا می توانید طعم قهوه ای که می خواهید بخرید را بچشید و سپس خرید کنید. به دلیل بسته بودن فضای کوچه مروی عطر دلنشین قهوه در اکثر ساعات در دالون‌های بازار سنتی مروی حس می‌شود. عطری که منبع آن قهوه فروشی سناتور است.

ساعت کاری: روزهای عادی ۸ صبح تا ۱۹ | جمعه‌ها ۹ صبح تا ۱۶

داخل فروشگاه قهوه سناتور

آدرس: خیابان ناصر خسرو، کوچه مروی

 

قهوه فروشی وارطان

فروشگاه قهوه وارطان نیز به مانند تمامی قهوه فروشی های همشهریان ارمنی , از قدیمی ترین قهوه فروشی های تهران است.
نام قهوه فروشی ‘ وارطان ‘  برگرفته از نام مدیر فروشگاه است که سابقه ایی طولانی نیز در زمینه فروش قهوه دارند.
حتما افرادی که از محدوده هفت تیر و پل کریمخان تردد دارند , حداقل یکبار به خیابان عسجدی و قهوه فروشی قدیمی آقا وارطان سری زده اند.

قهوه فروشی وارطان در روزهای تعطیل بسته است و در روزهای عادی نیز معمولا ظهر ها  فروشگاه تعطیل است.

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار تلفن همراه کافه یاب

نرم افزار اندروید کافه یاب را از گوگل پلی و نرم افزار آی او اس را از اپ استور دریافت نمایید.

  • به پرداخت
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • لوگوی ساماندهی